Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lill-Einar Olsson
Inlägg: 2
Blev medlem: 2021-03-12
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Lill-Einar Olsson »

South_Exil skrev: 2021-03-13 13:02:51
Lill-Einar Olsson skrev: 2021-03-12 18:13:03 Fem personer får gå från kontoret.

"Det handlar om de anställda på kommunikationsavdelningen och personer med administrativa roller."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... p-personer
Vad innebär detta rent konkret. DIFTV etc?
Inte länge sedan man värvade Linus Norberg från Aftonbladet. Får han nu lämna?

Tycker det generellt varit ganska dåligt med rörligt material och intressehöjande klipp.
I sociala medier dansar man ofta på roliga (om man håller på dem) inslag från andra lag, SAIK, VXO, Rögle men inte särskilt ofta från Djurgårn.
Jag personligen anser att det varit dålig kvalité på det mesta gällande hockeyns kommunikation - i tv, text och på sociala medier. Speciellt om man ställer det i jämförelse med fotbollen. Där är man väldigt följsam avseende form och kvalité i sin kommunikation.

Verkar ju som det är alla tre som arbetar med kommunikation som får lämna. Allt ska istället läggas på en extern kommunikations - och marknadsföringslösning som jobbar mer synkroniserat med både kommunikation och relation till sponsorer/partners, enligt vad Kraft säger i HockeyNews. Enligt samma intervju blir det inget påverkan på medieplattformarna vi finns i nu - förhoppningsvis blir det bara bättre kvalité.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Man kommer ligga på ungefär samma budget till nästa säsong enligt Thomas Kraft.
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Mattias_87 skrev: 2021-03-14 13:39:54 Man kommer ligga på ungefär samma budget till nästa säsong enligt Thomas Kraft.
Vi ska vara nöjda om vi inte åker ur med andra ord, kul men framförallt roligt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Angående organisationen.

En kraftig fördel med Stockholmsishockeyn är antalet duktiga spelare. Tyvärr hamnar ju som bekant flertalet ute i övriga klubbar.
Stockholm kommer för all del alltid tappa spelare ut i landet. Spelare som vill testa att ha 5 minuter till arenan, spelare som vill tjäna mer pengar osv.

Men ett sätt att få behålla fler vore att samarbeta med en Allsvensk klubb, typ Väsby.
Tänk att kunna ha ett utbyte där de alltid har tillgång till ca 5-6 spelare.

Typ ge mer speltid för:

2:a målis
13-15:e forward
7-8:e backen
1-2 spelare från J20 som ligger i framkant.

Naturligtvis ska det inte vara statiskt, utan det kan roteras utifrån spelares utveckling.

Tänk om Simon Johansson lånats ut under hösten för spel i AS. Kanske hade han nu varit mogen SHL?
Skicka ned Holtz ett par matcher för att få igång lite spel och kanske även målskytte?

Fattar inte varför man inte byggt upp ett samarbete redan, borde gjorts för länge sedan.
Väsby kan ju inte ha några realistiska planer på SHL, men skulle säkert vilja bli ett stabilt lag i AS.

Tyvärr ser Väsby ut att ryka i kvalet, och då står Stockholm där med 1 SHL-lag och 1 AS-lag. Riktigt dåligt med tanke på utbudet av spelare.
Många yngre som säkert skulle gått till Väsby (typ Adam Falk) och fått på kvar i hemmamiljön om möjligheterna funnits. Nu fick han dra till Kristianstad istället.

Skulle verkligen vilja ha ett svar från utvecklingsansvariga i DIF om man ens funderat på en samarbetsklubb i Stockholm.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jaccan »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 11:52:53 Angående organisationen.

En kraftig fördel med Stockholmsishockeyn är antalet duktiga spelare. Tyvärr hamnar ju som bekant flertalet ute i övriga klubbar.
Stockholm kommer för all del alltid tappa spelare ut i landet. Spelare som vill testa att ha 5 minuter till arenan, spelare som vill tjäna mer pengar osv.

Men ett sätt att få behålla fler vore att samarbeta med en Allsvensk klubb, typ Väsby.
Tänk att kunna ha ett utbyte där de alltid har tillgång till ca 5-6 spelare.

Typ ge mer speltid för:

2:a målis
13-15:e forward
7-8:e backen
1-2 spelare från J20 som ligger i framkant.

Naturligtvis ska det inte vara statiskt, utan det kan roteras utifrån spelares utveckling.

Tänk om Simon Johansson lånats ut under hösten för spel i AS. Kanske hade han nu varit mogen SHL?
Skicka ned Holtz ett par matcher för att få igång lite spel och kanske även målskytte?

Fattar inte varför man inte byggt upp ett samarbete redan, borde gjorts för länge sedan.
Väsby kan ju inte ha några realistiska planer på SHL, men skulle säkert vilja bli ett stabilt lag i AS.

Tyvärr ser Väsby ut att ryka i kvalet, och då står Stockholm där med 1 SHL-lag och 1 AS-lag. Riktigt dåligt med tanke på utbudet av spelare.
Många yngre som säkert skulle gått till Väsby (typ Adam Falk) och fått på kvar i hemmamiljön om möjligheterna funnits. Nu fick han dra till Kristianstad istället.

Skulle verkligen vilja ha ett svar från utvecklingsansvariga i DIF om man ens funderat på en samarbetsklubb i Stockholm.
I och med Allsvenskans överenskommelse gällande låneregler blir det ju tyvärr en omöjlighet att kunna ha ett dynamiskt samarbete med en annan förening som ligger i Allsvenskan. Överenskommelsen säger ju att klubbarna i Allsvenskan maximalt får ha fyra lån från SHL, tre utespelare samt en målvakt. Detta medför att det enbart går att få statiskt, och eftersom klubbarna i allsvenkan enbart får ha dessa lån och om de kallas tillbaka får de inte låna in ersättare finns det bara incitament för att låna spelare man med garanti får behålla hela säsongen.

Iallafall är det vad jag kommer ihåg, det kanske har uppdaterats sen senast jag läste något om det. Sen vet jag inte heller vad repriamanderna skulle vara ifall en klubb nu skulle bestämma sig för att bryta denna överenskomelse.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jaccan skrev: 2021-03-22 10:10:13
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-17 11:52:53 Angående organisationen.

En kraftig fördel med Stockholmsishockeyn är antalet duktiga spelare. Tyvärr hamnar ju som bekant flertalet ute i övriga klubbar.
Stockholm kommer för all del alltid tappa spelare ut i landet. Spelare som vill testa att ha 5 minuter till arenan, spelare som vill tjäna mer pengar osv.

Men ett sätt att få behålla fler vore att samarbeta med en Allsvensk klubb, typ Väsby.
Tänk att kunna ha ett utbyte där de alltid har tillgång till ca 5-6 spelare.

Typ ge mer speltid för:

2:a målis
13-15:e forward
7-8:e backen
1-2 spelare från J20 som ligger i framkant.

Naturligtvis ska det inte vara statiskt, utan det kan roteras utifrån spelares utveckling.

Tänk om Simon Johansson lånats ut under hösten för spel i AS. Kanske hade han nu varit mogen SHL?
Skicka ned Holtz ett par matcher för att få igång lite spel och kanske även målskytte?

Fattar inte varför man inte byggt upp ett samarbete redan, borde gjorts för länge sedan.
Väsby kan ju inte ha några realistiska planer på SHL, men skulle säkert vilja bli ett stabilt lag i AS.

Tyvärr ser Väsby ut att ryka i kvalet, och då står Stockholm där med 1 SHL-lag och 1 AS-lag. Riktigt dåligt med tanke på utbudet av spelare.
Många yngre som säkert skulle gått till Väsby (typ Adam Falk) och fått på kvar i hemmamiljön om möjligheterna funnits. Nu fick han dra till Kristianstad istället.

Skulle verkligen vilja ha ett svar från utvecklingsansvariga i DIF om man ens funderat på en samarbetsklubb i Stockholm.
I och med Allsvenskans överenskommelse gällande låneregler blir det ju tyvärr en omöjlighet att kunna ha ett dynamiskt samarbete med en annan förening som ligger i Allsvenskan. Överenskommelsen säger ju att klubbarna i Allsvenskan maximalt får ha fyra lån från SHL, tre utespelare samt en målvakt. Detta medför att det enbart går att få statiskt, och eftersom klubbarna i allsvenkan enbart får ha dessa lån och om de kallas tillbaka får de inte låna in ersättare finns det bara incitament för att låna spelare man med garanti får behålla hela säsongen.

Iallafall är det vad jag kommer ihåg, det kanske har uppdaterats sen senast jag läste något om det. Sen vet jag inte heller vad repriamanderna skulle vara ifall en klubb nu skulle bestämma sig för att bryta denna överenskomelse.
Tack för svar.
Att få till ett dynamiskt samarbete fult ut är väl kanske omöjligt. Men tänk att vi låtit Falk, Bjerselius, Simon J, Hedström och kanske någon till junior fått starta i Väsby. Sedan sett vilka som "hamnat i frysboxen hos hos". Typ lånat ut Haga, Holtz.
Längre in på säsongen har vi då kunnat "värva" de juniorer som tagit steget och kanske tagit tillbaka Haga eller Holtz vid behov.

Säg att vi till nästa säsong hade skickat Simon J, Hedström, Bjerselius till Väsby redan från start. Finns säkert fler juniorer som knackar på dörren till seniorspel som vore lämpliga att "låna ut".
Vi kunde ge Väsby resurser i form att ett samarbete runt barmarksträning, träningsmatcher, ledarutbyte mm.
Så nog borde det finnas möjlighet att ha ett nära samarbete.

Vi kommer de närmaste åren inte kunna konkurrera ekonomiskt eller med faciliteter. Vi måste istället dra nytta över den faktor som vi är överlägsen på. Nämligen mängden duktiga juniorer. Eftersom vi inte kan slussa alla till Allsvenskan vore det ypperligt att ha ett nära samarbete med en Division 1 klubb också. Typ Huddinge. Alla tar ju inte steget från J20 till SHL/AS. Division 1 kan vara vägen att nå hela vägen längre fram.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Är det bara jag som är lite spänd på hur vi har klarat av det här året ekonomiskt kontra våra konkurrenter? Brynäs har ju t.ex. en prognos på 20Mkr back.

Är väl först då vi kan betygsätta säsongen om det har varit ett misslyckande eller inte. Går vi minuns 5Mkr och alla andra klubbar minus 20 så har vi ju åstadkommit något som kan bära frukt inför framtiden. Visst är det aldrig roligt att offra en säsong, men om det är något år man bör göra detta så är det iaf under en publikfri säsong.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: 2021-04-03 09:08:50 Är det bara jag som är lite spänd på hur vi har klarat av det här året ekonomiskt kontra våra konkurrenter? Brynäs har ju t.ex. en prognos på 20Mkr back.

Är väl först då vi kan betygsätta säsongen om det har varit ett misslyckande eller inte. Går vi minuns 5Mkr och alla andra klubbar minus 20 så har vi ju åstadkommit något som kan bära frukt inför framtiden. Visst är det aldrig roligt att offra en säsong, men om det är något år man bör göra detta så är det iaf under en publikfri säsong.
Ja men jag är övertygad om att vår åtdragna svångrem är av nödvändighet för DIF medan vissa andra föreningar kommer trolla fram de 20-30mkr de behöver genom lån eller generösa sponsorer. Dvs under ytan kanske vår ekonomi är bättre skött men med fortsatta dispenser på elitlicenserna så kommer det inte synas i de sportsliga förutsättningarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev: 2021-04-03 09:08:50 Är det bara jag som är lite spänd på hur vi har klarat av det här året ekonomiskt kontra våra konkurrenter? Brynäs har ju t.ex. en prognos på 20Mkr back
Klart man är spänd. Men lagen med egen arena kommer nog backa mest. Vi verkar gå lite minus men ha läget under kontroll ändå.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Jag vill ta tillfället i akt att ge lite hyll till KG-Stoppel. Karln som inte bara landade Patrick Thoresen (48p), Matt Anderson (40p), Tom Sallinen (32p), Linus Hultström (31p) och Daniel Brodin (24p) under en och samma silly, utan som också inledde samarbetet med Chicago som gav oss träningar med exempelvis Artemi Panarin och som förmodligen även lade grunden till vår nya tränarrekrytering. Barry har själv lyft fram att han känner både en del spelare och ledare sedan dess.

Du kan verka lite stel ibland, KG, men nog fan gjorde du ett grymt bra gästspel som sportchef.
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: 2021-04-16 10:08:23 Jag vill ta tillfället i akt att ge lite hyll till KG-Stoppel. Karln som inte bara landade Patrick Thoresen (48p), Matt Anderson (40p), Tom Sallinen (32p), Linus Hultström (31p) och Daniel Brodin (24p) under en och samma silly, utan som också inledde samarbetet med Chicago som gav oss träningar med exempelvis Artemi Panarin och som förmodligen även lade grunden till vår nya tränarrekrytering. Barry har själv lyft fram att han känner både en del spelare och ledare sedan dess.

Du kan verka lite stel ibland, KG, men nog fan gjorde du ett grymt bra gästspel som sportchef.
Ja KG är också underskattad. DIF har egentligen förutsättningar i "alltingruntomkring" för max Allsvenskan men spelar ändå i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av ciirree »

All respekt åt Jocke men han måste ju vara hockeysveriges tråkigaste person att intervjua?

Det är dryga svar och det är ofta "vi får se", "det återstår att se", "vi är nöjda med vad vi har".
Jag förstår att man inte kan ge klara besked, men samtidigt kan man ge nånting till oss supportrar. Det är ju ändå vi som går in och läser och inte några som är helt ointresserade av ishockey och Djurgården.

Det är knappt så jag läser texterna med honom längre, för jag vet att det inte kommer komma något intressant what so ever.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev: 2021-05-28 13:06:49 All respekt åt Jocke men han måste ju vara hockeysveriges tråkigaste person att intervjua?

Det är dryga svar och det är ofta "vi får se", "det återstår att se", "vi är nöjda med vad vi har".
Jag förstår att man inte kan ge klara besked, men samtidigt kan man ge nånting till oss supportrar. Det är ju ändå vi som går in och läser och inte några som är helt ointresserade av ishockey och Djurgården.

Det är knappt så jag läser texterna med honom längre, för jag vet att det inte kommer komma något intressant what so ever.
Jo, men jag kan inte se hur alternativet skulle se ut riktigt.
Gå ut och hinta om/lova saker i förtid .....som vi sedan kanske inte ens går i mål med?
(sånt överlåter vi till Sanny och andra snack-Pellar)

Nej, Jockes roll är inte att snacka en massa.
Hellre leverans än snackpåse
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-05-28 14:03:10
ciirree skrev: 2021-05-28 13:06:49 All respekt åt Jocke men han måste ju vara hockeysveriges tråkigaste person att intervjua?

Det är dryga svar och det är ofta "vi får se", "det återstår att se", "vi är nöjda med vad vi har".
Jag förstår att man inte kan ge klara besked, men samtidigt kan man ge nånting till oss supportrar. Det är ju ändå vi som går in och läser och inte några som är helt ointresserade av ishockey och Djurgården.

Det är knappt så jag läser texterna med honom längre, för jag vet att det inte kommer komma något intressant what so ever.
Jo, men jag kan inte se hur alternativet skulle se ut riktigt.
Gå ut och hinta om/lova saker i förtid .....som vi sedan kanske inte ens går i mål med?
(sånt överlåter vi till Sanny och andra snack-Pellar)

Nej, Jockes roll är inte att snacka en massa.
Hellre leverans än snackpåse
Sedan kan jag inte vara den enda som tycker att majoriteten uttalanden om hockey ändå är samma dag ut och dag in. Hockeyfolk är bäst i världen på att vara miljömedvetna för att varenda jävla stavelse har gått genom återvinningen tusenfalt. Wikegård har sagt samma jävla saker i tv i 15 år och har kvar jobbet.

Det är snarare journalisternas fel. Fattar inte att de aldrig tröttnar på att alltid ställa samma frågor. Fråga Jocke om han någonsin skitit på sig under match eller nåt så får vi lite nytt innehåll.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Borde inte årsredovisningen droppa snart? Eller väntar man tills mötet efter sommaren?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar