Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

John Terry skrev:
skinza skrev:Där sjönk Garpen som en sten i mina ögon! Ett wildcard till Leksand, really?
Äh, han skriver väl att han inte vill dela ut wild card och att det inte ska delas ut. Men om det hade delats ut så skulle Leksand i det här fallet få ett.
Ser snarare hans "så ska det förstås inte fungera" som ett sätt att försöka tvinga fram diskussion kring ämnet, utan att behöva ta rakryggad ställning eftersom det skulle kritiseras något oerhört. Varför annars skriva som han gör?
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av skinza »

android skrev:
John Terry skrev:
skinza skrev:Där sjönk Garpen som en sten i mina ögon! Ett wildcard till Leksand, really?
Äh, han skriver väl att han inte vill dela ut wild card och att det inte ska delas ut. Men om det hade delats ut så skulle Leksand i det här fallet få ett.
Exakt. Det kan ibland vara bra att läsa mer än rubriken.
Självklart läste jag hela artikeln.
Att påstå att Leksand är ett lag alla vill ha i SHL och att Leksand har en balanserad ekonomi är provocerande i mina ögon.
Och som Puckey skriver så verkar han tycka att det är en bra idé om man läser mellan raderna.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Rix »

Samtidigt måste man inse att Garpenlöv gör sitt jobb på sportbladet just nu, skriver krönikor som leder till att folk klickar och pratar om det han skriver. Modern Journalistik helt enkelt, jag hade gärna sett garpenlöv som SC. Tror han har ett bra kontaktnät och skulle kunna göra det bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Ja, det är ju knappast så att Garpen hade jobbat för wild cards till Leksand om han var anställd i DIF.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

Dock, blotta tanken på att någon skriver sig varm för wild cards får mig att vilja diska densamme från minsta tjänst inom DIF.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kall-El skrev:Dock, blotta tanken på att någon skriver sig varm för wild cards får mig att vilja diska densamme från minsta tjänst inom DIF.
Ja. Gillar egentligen Garpen men vad i helv...var det här för skitartikel egentligen?!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.aftonbladet.se/podcast/sport ... 0533384.ab
Podcast med Zabel, Garpenlöv och Ros.

Jag tycker att det är synd att vi tappar Zabel.
Expert.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

Zabel har fått ganska många chanser och inte direkt tagit dem. ( I alla fall inte som högste ansvarig ) Kan vara en bra istränare dock. Skulle gissa att han vill pröva på rollen som nya etta och detta är en tjänst som i alla fall jag är glada att vi inte ger honom just nu.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Henke_F »

Hur stor tror ni spelarbudgeten blir totalt nästa säsong?

Verkar som vår kära förening försöker få in lite extra iaf. Fick nämligen ett inbetalningskort på medlemsavgiften fastän jag betalade in och blev ständigmedlem inför förra säsongen. Haha, nice try. ;)
Senast redigerad av Henke_F den 2015-03-31 21:45:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Henke_F skrev:Hur stor tror ni spelarbudgeten blir totalt nästa säsong?

Verkar som vår kära klubb försöker få in lite extra iaf. Fick nämligen ett inbetalningskort på medlemsavgiften fastän jag betalade in och blev ständigmedlem inför förra säsongen. Haha, nice try. ;)
Jag gissar att vi ökar från 28 miljoner till 35-40 miljoner.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Bluebrigade08 »

Hur mycket mer tv pengar får iår jämfört med förra året? Vi blev av med 6 Miljoner till aik förra säsongen men är fler lag som ska dela på tv pengen i år
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av isolerad »

Bluebrigade08 skrev:Hur mycket mer tv pengar får iår jämfört med förra året? Vi blev av med 6 Miljoner till aik förra säsongen men är fler lag som ska dela på tv pengen i år
+1

Alla verkar tro att vi kommer automatiskt få 6 miljoner extra kommande säsong, men då krävs det ju också att tv-avtalet generar mer pengar. Sen om Leksand åker ur så blir väl tvungna att skänka pengar till dom också va?
i
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av JohanPez »

isolerad skrev:
Bluebrigade08 skrev:Hur mycket mer tv pengar får iår jämfört med förra året? Vi blev av med 6 Miljoner till aik förra säsongen men är fler lag som ska dela på tv pengen i år
+1

Alla verkar tro att vi kommer automatiskt få 6 miljoner extra kommande säsong, men då krävs det ju också att tv-avtalet generar mer pengar. Sen om Leksand åker ur så blir väl tvungna att skänka pengar till dom också va?
Någon hade en uträkning på nya avtalet och skillnaden skulle inte bli så stor då avtalet var värt mer. Tror det handlade om max en miljon mindre än om vi fått behålla hela summan i år.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Berra »

isolerad skrev:
Bluebrigade08 skrev:Hur mycket mer tv pengar får iår jämfört med förra året? Vi blev av med 6 Miljoner till aik förra säsongen men är fler lag som ska dela på tv pengen i år
+1

Alla verkar tro att vi kommer automatiskt få 6 miljoner extra kommande säsong, men då krävs det ju också att tv-avtalet generar mer pengar. Sen om Leksand åker ur så blir väl tvungna att skänka pengar till dom också va?
Om Leksand åker ur så är det väl Malmö som tar deras SHL-plats och får stå för fallskärmen på egen hand?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av isolerad »

Berra skrev:
isolerad skrev:
Bluebrigade08 skrev:Hur mycket mer tv pengar får iår jämfört med förra året? Vi blev av med 6 Miljoner till aik förra säsongen men är fler lag som ska dela på tv pengen i år
+1

Alla verkar tro att vi kommer automatiskt få 6 miljoner extra kommande säsong, men då krävs det ju också att tv-avtalet generar mer pengar. Sen om Leksand åker ur så blir väl tvungna att skänka pengar till dom också va?
Om Leksand åker ur så är det väl Malmö som tar deras SHL-plats och får stå för fallskärmen på egen hand?
Det sista jag hörde var att den här säsongen så skulle alla lag dela på fallskärmen, men jag vet inte om det har ändrats.
i
Skriv svar