Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Zephyrox »

Praetori skrev:
Zephyrox skrev:Nu är det väl ingen som sagt att styrelsen missköter ekonomin och som nån sa, så tror jag det är Jenny i första hand vi ska tacka.
Vissa personer i ledningen har visat att man inte uppskattar sina aktiva supportrar. Fine, så kan det vara men det var ju tydligen väldigt uppskattat när det behövdes de mörka åren i början av 2000 talet. Men vi kanske går mot mer slipspublik igen, skrämmande många här på forumet verkar ju tycka det är lika skönt att bli av med "de där huliganerna" ändå. Sen nån gång i framtiden när vi inte kan glädjas åt att vi just gått upp en serie och publiken sakta sviker, då kanske man vill ha tillbaka tifo, sång och engagemang. Hoppas bara det finns nån som ställer upp då...


Sent from my iPhone using Tapatalk
STOR skillnad på TIFO och huliganer eller folk som vevar på läktaren dock.
Klart som korvspad att ALLA utom motståndarna uppskattar aktiva supportrar, om aktiviteten däremot tar sig destruktiva former är det kanske inte jättekonstigt om en föreningsstyrelse agerar, eller är jag ute och cyklar?
Absolut! Men det har väl ändå varit väldigt lite destruktiva former i hockeyn?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Zephyrox skrev: Absolut! Men det har väl ändå varit väldigt lite destruktiva former i hockeyn?
Ja det var värre förr, mycket värre för de som minns. Det förekommer ju dock en del groll till och från och jag har full förståelse för att folk reagerar. Fotbollen har ju blivit till skräckexempel de senaste 20 åren även om det utöver det sedvanliga stöket på läktaren främst är före och efter match utanför arenorna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Högdalen »

pulverapa skrev:Har "advokaten" eller UCS några siffror på hur mycket pengar vi tjänar när publiken ökar i fotbollen när det bränns bengaler kontra hur mycket pengar vi får i böter? Skulle den kalkylen kunna publiceras på deras eller JK:s hemsida? Tacksam för svar.
Haha, kvällens garv!

För övrigt anser jag att Jenny är fantastisk på sin plats och hon har alltid en stund över också när man ses.
Och vad gäller Kaarel är han både bra och dålig. Otroligt klumpig i sitt sätt att bemöta folk i allmänhet och lite översittarfasoner då han gärna kastar ur sig saker utan att tänka först. Med det sagt så tycker jag ändå att besluten nu är rätt men han bör ändå avsäga sig sin plats, dock inte under säsongen. Och jag skulle aldrig bua eller skrika under match. Efter signalen den sista omgången, då tycker jag man är fri att protestera fritt på läktaren.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

DIF Hockey/DIF Fotboll borde bilda ett restaurang-bolag, köpa upp lokaler inne i Globen Centrum, öppna upp några feta restauranger/pubar och marknadsföra det som "supporterpub - alla pengar till DIF!" Detta skulle kunna vara ett sätt runt inkomstproblemen med försäljningen kring våra arrangemang.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Håller helt med där Pulverapa. Det finns stora fördelar med att ha fotbollen och ishockeyn på samma ställe. Ledningen borde definitivt se över det där. Undrar hur många maträtter och öl som säljs på resturangerna inne i Globen gallerian när DIF spelar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Man kan till och med dela på ansvaret. DIF Fotboll skulle kunna köra verksamheten på sommarhalvåret och hockeyn på vinterhalvåret.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

pulverapa skrev:DIF Hockey/DIF Fotboll borde bilda ett restaurang-bolag, köpa upp lokaler inne i Globen Centrum, öppna upp några feta restauranger/pubar och marknadsföra det som "supporterpub - alla pengar till DIF!" Detta skulle kunna vara ett sätt runt inkomstproblemen med försäljningen kring våra arrangemang.
Riktigt bra idé. Vi borde ha lite möten mellan ledningen och supportrar så supportrar kan flippa idéer om just sånt här. Liten öppen workshop-stil där man diskuterar dels redan förberedda frågor om hur det har gått och om hur vi vill att DIF ska framstås, men även en del där man kan droppa förslag.

Tillbaka till Supporterbaren så skulle ett sådan här förslag även kunna utnyttjas så att man istället sätter lite press på O'learys. De skulle även kunna gå in som storsponsor och på så sätt garantera fullt hus på matchdagar.

Då skulle man även kunna marknadsföra bortamatcher på "hemmaplan" för de som stannar hemma.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:DIF Hockey/DIF Fotboll borde bilda ett restaurang-bolag, köpa upp lokaler inne i Globen Centrum, öppna upp några feta restauranger/pubar och marknadsföra det som "supporterpub - alla pengar till DIF!" Detta skulle kunna vara ett sätt runt inkomstproblemen med försäljningen kring våra arrangemang.
Tänk större! Ta över hela driften av Globenområdet från AEG!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

minalman skrev:
pulverapa skrev:DIF Hockey/DIF Fotboll borde bilda ett restaurang-bolag, köpa upp lokaler inne i Globen Centrum, öppna upp några feta restauranger/pubar och marknadsföra det som "supporterpub - alla pengar till DIF!" Detta skulle kunna vara ett sätt runt inkomstproblemen med försäljningen kring våra arrangemang.
Tänk större! Ta över hela driften av Globenområdet från AEG!
Bajen som hyresgäster. :lol:
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Hade DIF fotboll agerat som hockeyns dito gjort de senaste veckorna så hade hela ledningen blivit bortröstad vid nästa styrelsemöte.
Varför vägrar så många "hockey-supportrar" kritisera den uppenbara inkompetensen när man tar tillbaka århundradets föredetting/loser och spetsvärvar fucking Hage, who?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av 20002001 »

Jag instämmer helt.

Folk verkar tro att man blir mindre Djurgårdare av att kritisera en ledning som har ansvaret för sporten. Man måste få ställa krav som supporter som lever, drömmer och andas Djurgården. Så enkelt är det.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Med kritik menar jag f.ö inte bara avgå-skanderande.
Jag har full förståelse att många är emot den typen av aktioner på matcherna och köper det.
Känslan är ju dock att en stor majoritet tycker det är helt klockrent att ta tillbaks mn t.ex?
Fattar verkligen inte...
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av Örebroarn »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Med kritik menar jag f.ö inte bara avgå-skanderande.
Jag har full förståelse att många är emot den typen av aktioner på matcherna och köper det.
Känslan är ju dock att en stor majoritet tycker det är helt klockrent att ta tillbaks mn t.ex?
Fattar verkligen inte...
Tror inte någon djurgårdare egentligen ville ha tillbaka Nilson men nu är han här och kritiken mot styrelsen tänker jag i alla fall ta efter säsongen då laget inte förtjänar att vi buar på hemmamatcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av minalman »

Jag tror att det beror på att man när man kritiserar har väldigt litet alternativ att erbjuda och att nomineringsprocessen enligt stadgarna är så stängd. Vad jag förstår är det valberedningen man borde kritisera, som år efter år lägger fram samma impopulära namn. En kupp på årsmötet kan bara göras om den inkuppade ledningen garanterat klarar att sköta föreningen.
Edit: frågan kanske inte gällde styrelsen den här gången. Sportslig ledning. Har vi en sådan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Varför kritiserar så få den sportsliga ledningen?

Inlägg av #87 »

Örebroarn skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Med kritik menar jag f.ö inte bara avgå-skanderande.
Jag har full förståelse att många är emot den typen av aktioner på matcherna och köper det.
Känslan är ju dock att en stor majoritet tycker det är helt klockrent att ta tillbaks mn t.ex?
Fattar verkligen inte...
Tror inte någon djurgårdare egentligen ville ha tillbaka Nilson men nu är han här och kritiken mot styrelsen tänker jag i alla fall ta efter säsongen då laget inte förtjänar att vi buar på hemmamatcher.
Lite så jag känner också. Prio ett, två och tre för mig är att överleva säsongen. Gör vi det så kan vi ta tag i de andra problemen då.
Skriv svar