Mats Waltin.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Mats Waltin.

Inlägg av Wedd »

Saxat från Wikegard.se:

Det är kanske inte helt obekant att jag fick frågan om “Lillis” Lundhs efterträdare i Frölundas bås, och att det blev vissa reaktioner på kuppen efter att jag luftat min åsikt. Men det finns en svensk tränare ledig som hade varit mer än idelisk för jobbet i Frölunda. Mats Waltin. Hade Frölunda kommit överens med honom hade man fått en tränare med en närvaro utöver det vanliga. Waltin är nyfiken och mycket aktiv i processen om hur arbetet skall bedrivas i framtiden och har ett äkta engagemang för föreningens egna verksamhet. Waltin hade varit idealisk när det gäller att slussa in egna spelare till A-truppen, något som Frölunda borde jubla över.

Med Mats Waltin vid rodret hade man i Frölunda snabbt sänt positiva signler till den egna verksamheten. Waltin spelade en oerhört viktig roll när Djurgården för några år sedan började satsa målmedvetet på den egna juniorverksamheten efter fem års ökenvandring tillsammans med Huddinge. Waltin hade varit så rätt för Frölunda, speciellt med tanke på i vilket läge man är nu. Så därför frågar jag bara en sak. Ringde Frölunda Waltin i jakten efter en ny tränare?

Borde inte Waltin vara intressant för Djurgården?
Inte för att de är sån drastisk panik redan men men. Ett alternativ för framtiden kanske?
Alltid Oavsett.
Skriv svar