Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Daniel942 skrev:
Pogue Mahone skrev:Har inte Djurgården Hockey tagit död på stämningen klacken bidrog med på eget bevåg? Inte ens JK dagen e het längre. Hur ska man få tillbaks stämningen och hypen över att vilja gå på hockery, stå i klacken och sjunga!? ingen aning men tror Djurgården Hockey måste bjuda till ordentligt för att få tillbaks folk för uppenbarligen räcker inte de som går nu till + att de stackarna som är i klacken och sjunger nu är omringade av folk som enbart är där för att det e billigare biljetter.
Både ja och nej. Efter derbyt i Globen så spårade det totalt från DIFs sida men jag tycker att man har bjudit till riktigt bra ändå de senaste säsongerna för att göra saker till rätta. Man tog t.ex. bort Abbe, även om han hade kvar sitt bolag som sköter vakter till våra matcher. Värvningen av Marcus Nilson gjorde inte saken bättre dock så där fick man ett återfall. En person som Dick skulle nog inte ens lira i DIF idag om vi hade en mer aktiv kärna som i fotbollen - men det är en annan diskussion. Se bara på t.ex. Nouri som aldrig fick spela en minut i blårandigt.

Nuläget är att alla bara väntar på att någon ska ta tag i nåt och dra igång nåt som skapar... osv.
Det är en drömvärld! Det kommer inte hända av sig själv.
Rent krasst måste det till folk som är mer intresserade av hockeyn än fotbollen, givetvis följer man båda men ni förstår vad jag menar.

Den som är intresserad av att diskutera klackfrågan i ett forum som gör skillnad kan skicka ett PM till mig och introducera er + en länk till er facebook. Ta med ålder och stadsdel samt beskriv hur aktiv du är inom hockeyn så kan vi ta det vidare där.
Vi måste få igång det positiva surret till hockeyn och bygga utifrån kärnan som står på Hovet i ur och skur samt är villiga att bidra. Och släpp tanken på hur det var runt 09/10 redan nu - vi har en lång väg tillbaka dit.
Intresset för detta har verkligen varit skyhögt på detta forum, not. Tråkigt givetvis.
Klackkulturen är verkligen nere i botten just nu och har varit på nedåtgående de senaste säsongerna. Kanske bara är mitt minne men jag tyckte fan vi var bättre när vi spelade i Hockeyallsvenskan.

Är uppenbart att klacken idag styrs av spelet på isen - när laget får tryck börjar det hända saker. Men att med hjälp av tryck på Hovet vända en dålig matchbild åt vår fördel - dit har vi vääääldigt långt kvar till.
Under denna säsong har sittandet i klacken nått nya nivåer känner jag och jag kommer aldrig i mitt liv förstå varför man köper klackbiljett och sen väljer att sitta.

Aktiv Sittplats är också påväg käpprätt åt helvete. Igår satt det frölundasupporters på A15 - det är ändå något jag inte upplevt på många säsonger att motståndarsupportrar tar plats på aktiv. Men denna säsong har nåt hänt, vad gör DIF annorlunda nu mot innan? Förut kommer jag ihåg att när man köper lösbiljett fick man ange vilket lag man höll på - är det så fortfarande?
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av -daniel- »

Ta bort stolarna i klacken. Folk väljer ju uppenbarligen den sektionen för att det är billigaste biljetterna...
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

-daniel- skrev:Ta bort stolarna i klacken.
Det hoppas jag verkligen man gör i "Nya Globen".
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
-daniel- skrev:Ta bort stolarna i klacken.
Det hoppas jag verkligen man gör i "Nya Globen".
En multisport-arena där de tvingas ta bort stolar för att göra ståplats för hockeyn för att sen sätta tillbaka dem? Ja det finns ju teknik för det på andra ställen men jag tror det är minimal chans till det. Men det vore episkt med en äkta ståplatssektion.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Millwall »

En viktig tråd som få verkar bry sig om.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Millwall skrev:En viktig tråd som få verkar bry sig om.
Är rätt dött överlag. Enda gången forumet mullrar igång är väl när vi förlorar. Tycker jag är tråkigt.
Hade hellre sett att folk också la energin exempelvis här i denna tråd.
Manijock
Inlägg: 7612
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Manijock »

Tror det är här precis som på match. Alla väntar på att någon ska ta tag i det. Är sedan något år tillbaka placerad på sittplats, men som exklackare, så tycker jag att det är ganska enkelt. Klacken behöver en stadig hand som leder den. Som det är nu så är det så jävla luddigt och rörigt att det blir varken hackat eller malet. En respekterad, påläst klackledning. En person, eller ännu hellre, flera personer som styr riktning. Då tror jag till och med de gamla gubbarna och kärringarna som bara är där för priset, skulle kunna haka på.
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Stort hyll till klacken i onsdags, och stort hyll till klacken idag fredag saik borta, HYLL!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Stort hyll till klacken i onsdags, och stort hyll till klacken idag fredag saik borta, HYLL!
DIF Västerbotten levererade. Möjligen uppmickade men på TV hördes det mer Djurgårdsramsor är AIK diton.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

RIKTIGT bra avsnitt med UCS där bland annat hockeyn nämns. Riktigt bra tugg från herrarna!

Några nyckelcitat om du ej hinner lyssna:

- Det finns ingen konflikt mellan UCS och DIF Hockey längre
- Många går på hockeyn men ej som grupp
- UCS kommer aldrig finnas som grupp på hockeymatcherna
- 100% närvaro är viktigt, det går ej på hockey med alla matcher. Och fotbollen på det.
- DIF Hockey går åt andra hållet mot resten av hockeysverige när det kommer till kontinuitet i spelartrupp
- UCS har inte drivet och är ej lösningen på att ändra klackmentaliteten till det bättre. Det är vi aktiva inom hockeyn som måste sätta ner foten och börja bygga upp kulturen igen sakta men säkert.
- Hockeyn ska inte ha skiten längre.
- De som är aktiva, fixa lite flaggor och kör bara!
- Det kommer inte stå 10 UCS och knacka nån på axeln och ifrågasätta. UCS kan inte ifrågasätta någons engagemang på hockeyn anser man men att det såklart bör finnas lite känsla.
- TIFOn tar jättemycket tid. Och att tro att samma folk som lägger ner den tiden i fotbollen ska helt kunna köra hockeyn är totalt omöjligt och orimligt.


1:22:20 och framåt:
https://podcasts.apple.com/se/podcast/d ... 0436232295
DIF!
Mash
Inlägg: 2247
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mash »

Varför sjungs "When the Saints" väldigt sällan numera? Ingen sång för höstmatcherna men jävlar vad den skapar stämning vid välfylld och engagerad klack. Nu är klippet från våra bästa klackår, men jag tror oavsett att den kommer skapa ett sjujäkla drag i Globen.

DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIFLuWi »

Mash skrev:Varför sjungs "When the Saints" väldigt sällan numera? Ingen sång för höstmatcherna men jävlar vad den skapar stämning vid välfylld och engagerad klack. Nu är klippet från våra bästa klackår, men jag tror oavsett att den kommer skapa ett sjujäkla drag i Globen.

Är väl svårare utan en bra klackledare?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Hoppas folk förstår nu efter säsongen att en klackledare inte är lösningen på alla problem. Final 4 & 6 hade vi minst 2 pers på räcket men många står som fågelholkar ändå.
Draget var bra men fan handen på hjärtat - vi kan bättre!
Final 6 märktes innan tycker jag att vi hade något bra på G - hela A-etaget stod fan upp. Det hade kunnat bli den bästa läktarinsatsen tror jag på 2000-talet om laget inte hade läckt som ett såll och tagit utvisning efter 8 sekunder.

Till nästa säsong så hoppas jag på ett upplägg med ståplats & klack som två olika sektioner. Det är uppenbart att folk köper klackkort för att man kanske inte har råd med annat - för att sen stå och pissa på DIF genom att inte sjunga.
Att göra två olika sektioner av det tror jag är smart eftersom de som faktiskt bidrar till klacken har en bättre möjlighet att skapa en kärna som styr vad som sjungs - som sen läcker ut mot ståplats och sist sittplats.
För att köpa klackkort bör det rimligtvis vara ett krav att man blir medlem i JK.

Alla matcher är ju nämligen inte som en slutspelsmatch - vi måste se till att även ha en bra lägstanivå i omgång 23 mot Oskarshamn.
DIF!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev: Alla matcher är ju nämligen inte som en slutspelsmatch - vi måste se till att även ha en bra lägstanivå i omgång 23 mot Oskarshamn.
Helt galet. Oskarshamn hade man ju hoppats att vi aldrig behövde möta igen under serieförhållanden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Doyle »

Nån här som har koll på biljettläget inför premiären hemma. Vore ju skammens rodnad om vi inte kommer över 7000 pers..
Skriv svar