Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:På riktigt - när begraver vi ”10 bönder klappar i otakt”??
Den dök upp mot FBK 2011 tror jag när det faktiskt var 10 bönder som klappade i otakt. Nu är ramsan totalt patetisk, skämskudde varje gång när vi kör och själva klappar i otakt.
Se det såhär - i det läget var det iallafall inte tyst som i fucking graven.
Vilket jag anser är ett långt större problem än finsmakandet ovan.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Magnutz »

Den enda gången det varit "drag" på klacken (och det är inte riktigt sant) var på JK-dagen. Då var det OK, om det varit vanlig match.

Jag har inte känt något drag från ståplats på ganska länge nu och igår blev vi utsjungna av Örebros tillresta klack. I tre perioder. Fyfan vad genant.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Den enda gången det varit "drag" på klacken (och det är inte riktigt sant) var på JK-dagen. Då var det OK, om det varit vanlig match.

Jag har inte känt något drag från ståplats på ganska länge nu och igår blev vi utsjungna av Örebros tillresta klack. I tre perioder. Fyfan vad genant.
Det behövs folk som är mer hockey än fotboll för att lösa detta. Nu står man och väntar på att grupperingarna som är mer aktiva i fotbollen ska komma in och lösa detta, vilket mest sannolikt ej kommer att ske.
DIF!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Den enda gången det varit "drag" på klacken (och det är inte riktigt sant) var på JK-dagen. Då var det OK, om det varit vanlig match.

Jag har inte känt något drag från ståplats på ganska länge nu och igår blev vi utsjungna av Örebros tillresta klack. I tre perioder. Fyfan vad genant.
Det behövs folk som är mer hockey än fotboll för att lösa detta. Nu står man och väntar på att grupperingarna som är mer aktiva i fotbollen ska komma in och lösa detta, vilket mest sannolikt ej kommer att ske.
För en annan som stått vid sidan av sedan millennieskiftet känns det iaf som att stämningen tog en dipp när tifogrupperna tappade sugen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Den enda gången det varit "drag" på klacken (och det är inte riktigt sant) var på JK-dagen. Då var det OK, om det varit vanlig match.

Jag har inte känt något drag från ståplats på ganska länge nu och igår blev vi utsjungna av Örebros tillresta klack. I tre perioder. Fyfan vad genant.
Det behövs folk som är mer hockey än fotboll för att lösa detta. Nu står man och väntar på att grupperingarna som är mer aktiva i fotbollen ska komma in och lösa detta, vilket mest sannolikt ej kommer att ske.
Jag tror att laget kan lösa klackbiten. Vi har tappat en del av kopplingen och närheten.
Såg klipp på hudacek show och en del av Örebros publikframgång grundar ju i att publikfriaren och ärkeskägget Kåberg och Hudacek bjöd in publiken på kreativa sätt.

Fan till och med Stefan Liv bjöd in motståndarfansen med sköna reaktioner på våra ramsor.
Det behövs lite mer värme och närhet från våra spelare.
Dick och Brodin är kungar på att DIREKT söka publikkontakt när de gör mål men jag tror att spelarna måste lära sig att söka mentalt stöd från bubliken på bredden och på kreativa sätt (och jag tror att responsen från Sveriges bästa fans skulle bli något i hästväg).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Magnutz »

Klacken och laget är två enheter - som jag ser det - som måste fungera var för sig. Oavsett manskapet på isen ska klacken göra det som den finns för: Förkunna för alla att "Vi är DIF och ni ska fan inte komma till Hovet och tro att ni kan höras"! Att laget sen hämtar energi från klacken blir då en jävligt potent sidoeffekt.

Både DIF Hockey som förening och supporterfalangerna måste bjuda till.

1. Ge TIFO-folket lokaler och ekonomisk support att skapa stämning
2. Ha dialog och sitt inte på de som är på plats för att skapa stämning
3. Gemensamma riktlinjer och mål
4. Plattform vid räcket för klackledare
5. Underlätta allt runt omkring - sång/rams-häften osv
6. Komma överens om vad som är tillåtet att göra. Det handlar om att få folket att förstå vad sponsorer inte vill förknippas med och hur viktigt det är med pengar in via sponsorer.

Sen skadar det inte om spelarna interagerar med fansen - det är ju bara bra - men det är inte - som jag ser det - lösningen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag sitter sedan många år tillbaka på mitt feta arsle när jag kollar ishockey och ska kanske inte uttala mig så mycket. Men jag kan inte låta bli. :D

Har inte klackplatserna blivit för många? Tycker det saknas en "kärna".
Vet inte riktigt hur det skulle gå till praktiskt, men man borde förtjäna att få köpa rabatterade säsongskort i klacken. Finns garanterat duktiga klackmänniskor som vet och skulle kunna vara delaktiga i den urvalsprocessen.
Sedan kan man ha sektioner i närheten för de som vill "jobba sig in i klacken" för att bidra.

Nu känns det och ser ut som det är för många klackturister. Flertalet står och messar/snackar/glor och annat under sångerna.

Nja, kvantitet kan vara bra, men inte när det går ut över kvalitet.
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Detblir3poäng »

Det var några som skrev att det var bråk i klacken under skellefteåmatchen, nån som vet vad som hände??
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av -daniel- »

Detblir3poäng skrev:Det var några som skrev att det var bråk i klacken under skellefteåmatchen, nån som vet vad som hände??
Två överförfriskade mongon som bråkade med nån framför (hällde säkert ut öl) och sen stod de och vevade mot varandra utanför Hovet. IQ fiskmås, alltså.
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Till dig som står i klacken idag och läser detta:
STÅ UPP. Sjung för Djurgår'n!
Dessa två är de mest simpla kriterierna till att du ens får vistas i klacksektionen. Misslyckas du med en av dessa eller kanske ännu värre båda två så är du en sån som bör köpa en sittplatsbiljett. Du äter på DIF helt enkelt när du går på billigare biljetter och inte bidrar.
Att inte gå alls är väl det som är snäppet värre. :)

Vi är inne i en tuff tid nu, men för helvete - vi på läktaren ska kunna gå från Hovet oavsett resultat med rak rygg och känna att vi har gjort allt vi kunde. Och handen på hjärtat, hur många gånger har det skett under säsongen?

ÄLSKA DIF!
DIF!
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av #10 »

Daniel942 skrev:Till dig som står i klacken idag och läser detta:
STÅ UPP. Sjung för Djurgår'n!
Dessa två är de mest simpla kriterierna till att du ens får vistas i klacksektionen. Misslyckas du med en av dessa eller kanske ännu värre båda två så är du en sån som bör köpa en sittplatsbiljett. Du äter på DIF helt enkelt när du går på billigare biljetter och inte bidrar.
Att inte gå alls är väl det som är snäppet värre. :)

Vi är inne i en tuff tid nu, men för helvete - vi på läktaren ska kunna gå från Hovet oavsett resultat med rak rygg och känna att vi har gjort allt vi kunde. Och handen på hjärtat, hur många gånger har det skett under säsongen?

ÄLSKA DIF!
Helt rätt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel942 skrev:Till dig som står i klacken idag och läser detta:
STÅ UPP. Sjung för Djurgår'n!
Dessa två är de mest simpla kriterierna till att du ens får vistas i klacksektionen. Misslyckas du med en av dessa eller kanske ännu värre båda två så är du en sån som bör köpa en sittplatsbiljett. Du äter på DIF helt enkelt när du går på billigare biljetter och inte bidrar.
Att inte gå alls är väl det som är snäppet värre. :)

Vi är inne i en tuff tid nu, men för helvete - vi på läktaren ska kunna gå från Hovet oavsett resultat med rak rygg och känna att vi har gjort allt vi kunde. Och handen på hjärtat, hur många gånger har det skett under säsongen?

ÄLSKA DIF!
Just så. Bra skrivet.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Pogue Mahone »

Har inte Djurgården Hockey tagit död på stämningen klacken bidrog med på eget bevåg? Inte ens JK dagen e het längre. Hur ska man få tillbaks stämningen och hypen över att vilja gå på hockery, stå i klacken och sjunga!? ingen aning men tror Djurgården Hockey måste bjuda till ordentligt för att få tillbaks folk för uppenbarligen räcker inte de som går nu till + att de stackarna som är i klacken och sjunger nu är omringade av folk som enbart är där för att det e billigare biljetter.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Pogue Mahone skrev:Har inte Djurgården Hockey tagit död på stämningen klacken bidrog med på eget bevåg? Inte ens JK dagen e het längre. Hur ska man få tillbaks stämningen och hypen över att vilja gå på hockery, stå i klacken och sjunga!? ingen aning men tror Djurgården Hockey måste bjuda till ordentligt för att få tillbaks folk för uppenbarligen räcker inte de som går nu till + att de stackarna som är i klacken och sjunger nu är omringade av folk som enbart är där för att det e billigare biljetter.
Både ja och nej. Efter derbyt i Globen så spårade det totalt från DIFs sida men jag tycker att man har bjudit till riktigt bra ändå de senaste säsongerna för att göra saker till rätta. Man tog t.ex. bort Abbe, även om han hade kvar sitt bolag som sköter vakter till våra matcher. Värvningen av Marcus Nilson gjorde inte saken bättre dock så där fick man ett återfall. En person som Dick skulle nog inte ens lira i DIF idag om vi hade en mer aktiv kärna som i fotbollen - men det är en annan diskussion. Se bara på t.ex. Nouri som aldrig fick spela en minut i blårandigt.

Nuläget är att alla bara väntar på att någon ska ta tag i nåt och dra igång nåt som skapar... osv.
Det är en drömvärld! Det kommer inte hända av sig själv.
Rent krasst måste det till folk som är mer intresserade av hockeyn än fotbollen, givetvis följer man båda men ni förstår vad jag menar.

Den som är intresserad av att diskutera klackfrågan i ett forum som gör skillnad kan skicka ett PM till mig och introducera er + en länk till er facebook. Ta med ålder och stadsdel samt beskriv hur aktiv du är inom hockeyn så kan vi ta det vidare där.
Vi måste få igång det positiva surret till hockeyn och bygga utifrån kärnan som står på Hovet i ur och skur samt är villiga att bidra. Och släpp tanken på hur det var runt 09/10 redan nu - vi har en lång väg tillbaka dit.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Daniel942 skrev:
Pogue Mahone skrev:Har inte Djurgården Hockey tagit död på stämningen klacken bidrog med på eget bevåg? Inte ens JK dagen e het längre. Hur ska man få tillbaks stämningen och hypen över att vilja gå på hockery, stå i klacken och sjunga!? ingen aning men tror Djurgården Hockey måste bjuda till ordentligt för att få tillbaks folk för uppenbarligen räcker inte de som går nu till + att de stackarna som är i klacken och sjunger nu är omringade av folk som enbart är där för att det e billigare biljetter.
Både ja och nej. Efter derbyt i Globen så spårade det totalt från DIFs sida men jag tycker att man har bjudit till riktigt bra ändå de senaste säsongerna för att göra saker till rätta. Man tog t.ex. bort Abbe, även om han hade kvar sitt bolag som sköter vakter till våra matcher. Värvningen av Marcus Nilson gjorde inte saken bättre dock så där fick man ett återfall. En person som Dick skulle nog inte ens lira i DIF idag om vi hade en mer aktiv kärna som i fotbollen - men det är en annan diskussion. Se bara på t.ex. Nouri som aldrig fick spela en minut i blårandigt.

Nuläget är att alla bara väntar på att någon ska ta tag i nåt och dra igång nåt som skapar... osv.
Det är en drömvärld! Det kommer inte hända av sig själv.
Rent krasst måste det till folk som är mer intresserade av hockeyn än fotbollen, givetvis följer man båda men ni förstår vad jag menar.

Den som är intresserad av att diskutera klackfrågan i ett forum som gör skillnad kan skicka ett PM till mig och introducera er + en länk till er facebook. Ta med ålder och stadsdel samt beskriv hur aktiv du är inom hockeyn så kan vi ta det vidare där.
Vi måste få igång det positiva surret till hockeyn och bygga utifrån kärnan som står på Hovet i ur och skur samt är villiga att bidra. Och släpp tanken på hur det var runt 09/10 redan nu - vi har en lång väg tillbaka dit.
Intresset för detta har verkligen varit skyhögt på detta forum, not. Tråkigt givetvis.
Klackkulturen är verkligen nere i botten just nu och har varit på nedåtgående de senaste säsongerna. Kanske bara är mitt minne men jag tyckte fan vi var bättre när vi spelade i Hockeyallsvenskan.

Är uppenbart att klacken idag styrs av spelet på isen - när laget får tryck börjar det hända saker. Men att med hjälp av tryck på Hovet vända en dålig matchbild åt vår fördel - dit har vi vääääldigt långt kvar till.
Under denna säsong har sittandet i klacken nått nya nivåer känner jag och jag kommer aldrig i mitt liv förstå varför man köper klackbiljett och sen väljer att sitta.

Aktiv Sittplats är också påväg käpprätt åt helvete. Igår satt det frölundasupporters på A15 - det är ändå något jag inte upplevt på många säsonger att motståndarsupportrar tar plats på aktiv. Men denna säsong har nåt hänt, vad gör DIF annorlunda nu mot innan? Förut kommer jag ihåg att när man köper lösbiljett fick man ange vilket lag man höll på - är det så fortfarande?
DIF!
Skriv svar