Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:En annan grej är ju också att det är något orättvist att jämföra med 09/10 hela tiden...det var en säsong när så gott som allt utvecklade sig till något magiskt. Att förvänta sig att folk skall vara lika mentala på läktarna som då är liksom inte ens tänkbart.
Hur lite folk än vill inse det så är vår publik precis lika stora medgångssupportrar som alla andra.
En svidande sanning, otroligt naivt att tro nåt annat.

För en grupp människor inte DIF hockey det centrala/vad DIF presterar på isen.
Utan det är istället allt runt omkring, masspsykos, bira bira bira, galna upptåg på bortaresor osv.

Slutar man gå på matcher för att klacken är mindre/sämre/fantasilös så är det skrämmande.


Minns med välbehag ett ekande globen med 6500 åskådare & 94 % "slips" på läktarplats, men på isen gick inte DIF att rubba.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:En annan grej är ju också att det är något orättvist att jämföra med 09/10 hela tiden...det var en säsong när så gott som allt utvecklade sig till något magiskt. Att förvänta sig att folk skall vara lika mentala på läktarna som då är liksom inte ens tänkbart.
Hur lite folk än vill inse det så är vår publik precis lika stora medgångssupportrar som alla andra.
En svidande sanning, otroligt naivt att tro nåt annat.

För en grupp människor inte DIF hockey det centrala/vad DIF presterar på isen.
Utan det är istället allt runt omkring, masspsykos, bira bira bira, galna upptåg på bortaresor osv.

Slutar man gå på matcher för att klacken är mindre/sämre/fantasilös så är det skrämmande.


Minns med välbehag ett ekande globen med 6500 åskådare & 94 % "slips" på läktarplats, men på isen gick inte DIF att rubba.
Är inte draget kring matchen bra så har jag svårt att motivera mig att gå. Då föredrar jag faktiskt att följa matchen på TV med reprisbilder och allt därtill och slippa två timmars resväg för att ta sig fram och tillbaka från Hovet.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Sluta klaga på slipsar, det är snyggt. Vore sjukt coolt om alla i klacken hade slips eller fluga någon match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DavidSvensson
Inlägg: 17
Blev medlem: 2011-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DavidSvensson »

sensei skrev:Sluta klaga på slipsar, det är snyggt. Vore sjukt coolt om alla i klacken hade slips eller fluga någon match.
Ja, varför inte köra på en "suit up" dag?
Djurgården! Alltid Oavsett! <3
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

DavidSvensson skrev:
sensei skrev:Sluta klaga på slipsar, det är snyggt. Vore sjukt coolt om alla i klacken hade slips eller fluga någon match.
Ja, varför inte köra på en "suit up" dag?
Ska väl vara djurgårdsslipsar då såklart.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Duger en blårandig slips? ;)

Men absolut, Järnkaminernas dag? Försöka få alla att ha kostym :D
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:En annan grej är ju också att det är något orättvist att jämföra med 09/10 hela tiden...det var en säsong när så gott som allt utvecklade sig till något magiskt. Att förvänta sig att folk skall vara lika mentala på läktarna som då är liksom inte ens tänkbart.
Hur lite folk än vill inse det så är vår publik precis lika stora medgångssupportrar som alla andra.
En svidande sanning, otroligt naivt att tro nåt annat.

Jag tror dock inte många är villiga att erkänna att det där är sanningen...

För mig personligen så är det allt i sin helhet som gör att jag går på hockey. Kan inte skriva under på att jag längtar tillbaka till ett öde Globen, däremot längtar jag tillbaka något enormt till när Djurgården Hockey faktiskt var något man inte skrattade åt ute i hockeysverige. Hockeyallsvenskan är verkligen en öken.
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sensei »

Jag längtar till den dagen då jag kan ha en iskall gin & tonic i kopphållaren på min stol på hovet..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:En annan grej är ju också att det är något orättvist att jämföra med 09/10 hela tiden...det var en säsong när så gott som allt utvecklade sig till något magiskt. Att förvänta sig att folk skall vara lika mentala på läktarna som då är liksom inte ens tänkbart.
Hur lite folk än vill inse det så är vår publik precis lika stora medgångssupportrar som alla andra.
En svidande sanning, otroligt naivt att tro nåt annat.

Jag tror dock inte många är villiga att erkänna att det där är sanningen...

För mig personligen så är det allt i sin helhet som gör att jag går på hockey. Kan inte skriva under på att jag längtar tillbaka till ett öde Globen, däremot längtar jag tillbaka något enormt till när Djurgården Hockey faktiskt var något man inte skrattade åt ute i hockeysverige. Hockeyallsvenskan är verkligen en öken.
Absolut, vi som grupp är det lika mycket som andra. Dock kanske vi tar mer tid på oss att bli det jämfört med andra, men ge det sin tid så kommer vi försvinna också.

Men, att ha 5:e bästa snitt i Sverige i HA är faktiskt riktigt bra. Vi kommer troligtvis inte upp i det i år utan det kommer gå ner ju längre vi är i HA.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

seppuko skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:En annan grej är ju också att det är något orättvist att jämföra med 09/10 hela tiden...det var en säsong när så gott som allt utvecklade sig till något magiskt. Att förvänta sig att folk skall vara lika mentala på läktarna som då är liksom inte ens tänkbart.
Hur lite folk än vill inse det så är vår publik precis lika stora medgångssupportrar som alla andra.
En svidande sanning, otroligt naivt att tro nåt annat.

Jag tror dock inte många är villiga att erkänna att det där är sanningen...

För mig personligen så är det allt i sin helhet som gör att jag går på hockey. Kan inte skriva under på att jag längtar tillbaka till ett öde Globen, däremot längtar jag tillbaka något enormt till när Djurgården Hockey faktiskt var något man inte skrattade åt ute i hockeysverige. Hockeyallsvenskan är verkligen en öken.
Absolut, vi som grupp är det lika mycket som andra. Dock kanske vi tar mer tid på oss att bli det jämfört med andra, men ge det sin tid så kommer vi försvinna också.

Men, att ha 5:e bästa snitt i Sverige i HA är faktiskt riktigt bra. Vi kommer troligtvis inte upp i det i år utan det kommer gå ner ju längre vi är i HA.
Jag har nästan gått andra vägen. Sen vi åkte ur har jag varit på mer DIF-matcher i hockeyn än någonsin och nu har jag säsongskort för första gången. Det trodde jag aldrig heller för bara några år sedan att jag skulle åka upp till Haparanda för att se Djurgården.
När man åkte ur i fotbollen 2000 började jag följa laget på riktigt, även om jag hade haft säsongskort nån säsong innan det.

Men det är självklart att det finns medgångare hos oss, precis som i alla andra föreningar. Men som du säger går det olika snabbt.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Fast nu handlar det inte om att få med sig marginalare, det är att peka åt ett annat håll och säga att det är där bajslukten kommer ifrån. När det är de som är mest passionerade på läktaren som inte går pga hur DIF har agerat gentemot engagerade supportrar.
Läskigt hur många här inne som finner sig i hur det ser ut idag!
Skitsamma om vi också har med gångare (hur kan man inte tro att vi inte skulle ha det, mesta mästarna ....), det handlar om att DIF skiter totalt i vår klack och supporterkultur, vilket DEN HÄR tråden handlar om.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

MartinDIF51 skrev:Fast nu handlar det inte om att få med sig marginalare, det är att peka åt ett annat håll och säga att det är där bajslukten kommer ifrån. När det är de som är mest passionerade på läktaren som inte går pga hur DIF har agerat gentemot engagerade supportrar.
Läskigt hur många här inne som finner sig i hur det ser ut idag!
Skitsamma om vi också har med gångare (hur kan man inte tro att vi inte skulle ha det, mesta mästarna ....), det handlar om att DIF skiter totalt i vår klack och supporterkultur, vilket DEN HÄR tråden handlar om.
Det jag försökte få fram tidigare är att många verkar tro att marginalare kommer oavsett hur det ser ut på klacksektionen. Det är jag övertygad om att det är fel..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

MartinDIF51 skrev:Fast nu handlar det inte om att få med sig marginalare, det är att peka åt ett annat håll och säga att det är där bajslukten kommer ifrån. När det är de som är mest passionerade på läktaren som inte går pga hur DIF har agerat gentemot engagerade supportrar.
Läskigt hur många här inne som finner sig i hur det ser ut idag!
Skitsamma om vi också har med gångare (hur kan man inte tro att vi inte skulle ha det, mesta mästarna ....), det handlar om att DIF skiter totalt i vår klack och supporterkultur, vilket DEN HÄR tråden handlar om.
Ja men vilken tur att du bestämmer vad tråden "Klacktråden - Järnkaminerna" skall handla om.

Kan vi försöka vara lite konstruktiva istället, vad exakt mer än konflikten med UCS/Törsleff-frågan "skiter DIF totalt i" just nu? Som jag förstår det är det en tämligen god dialog mellan DIF & JK för stunden, eller har jag missat något?

Kom inte och säg att Djurgården Hockey skiter i vår klack och supporterkultur för att vi har röda tröjor eller spelar "klockan slår" vid mål.
Bild
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Som jag förstått det är dialogen mellan DIF och JK bra, men mellan UCS och DIF är det lite mer tillknäppt och hela dialogen verkar ha nått ett döläge. Kan självklart ha fel men såhär har jag förstått att läget är just nu.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

David1891 skrev:Som jag förstått det är dialogen mellan DIF och JK bra, men mellan UCS och DIF är det lite mer tillknäppt och hela dialogen verkar ha nått ett döläge. Kan självklart ha fel men såhär har jag förstått att läget är just nu.
Ja, tack jag vet det. Men vill höra från siffer-Martin vad han syftar på.
Bild
Skriv svar