Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Matchtröja nej, men skulle gärna se fler DIF-tröjor på folket.
Avskaffa tre mot tre.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Själv har jag en matchtröja med namn på. Det blev en vit för alla blå var slut (i vintras). Undrar var alla de är någonstans? Hemma på väggen pga bonnigheten kanske?

Har på mig den varje match. Eftersom nästan ingen annan har matchtröja så blir det ju ingen synkning i varje fall.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

JohanPez skrev:
Bocas skrev:Har Blue Brigade lagt ner? Någon som vet varför?
Svårt att få ihop folk, de flesta var ju runt 30 med allt vad det innebär. De tyckte också att de fick axla lite för mycket kreativt och sångmässigt ansvar på läktarna.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Bra sammanfattning. Blue Brigade var ett kul och lyckat koncept, men med åren blev vi sämre och färre pga av olika andeledningar.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Det är tråkigt att blue brigade inte finns kvar och inte heller ucs... det märks fan på matcherna att dem inte är kvar, blir inte alls samma "hets" längre. Tycker de flesta ramsorna dör ut innan de ens börjat. Det skulle verkligen behövas en aktiv grupp på ståplats som verkligen går i bräschen. Eller en grupp på aktiv sittplats som kan skapa den där härliga hetsen "vi ska låta mer än ståplats" känslan som sedan besvaras av ståplats... saknar det...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Vi skulle behöva få tillbaka UCS, av flera anledningar..
Och det är nog inte UCS vi ska tjata på för att det ska hända.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Fan dags att vi andra öppet och tydligare stöttar UCS. Vara tysta hela matcherna eller bojkott, skitsamma. Dags att DIF ändrar på sig och blir mer Djurgårn och mycket mindre plast (DJ Yes, röda tröjor osv.)!
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

MartinDIF51 skrev:Fan dags att vi andra öppet och tydligare stöttar UCS. Vara tysta hela matcherna eller bojkott, skitsamma. Dags att DIF ändrar på sig och blir mer Djurgårn och mycket mindre plast (DJ Yes, röda tröjor osv.)!
På vilket sätt är röda tröjor plast? För några år sedan var det ju de blåa att det var fel på och folk tjatade på att de röda skulle fram.

DJ Yes finns väl endast för att fylla upp tystnaden som uppstår ibland numera. Det är väl länge sedan Djurgården la musik som en matta över och tystade klackens sång?

Är det något DIF inte är - jämfört med andra klubbar - så är det plast...

Plast det är handklappor med reklam, mikrofoner som förstärker klacken, löjliga hattar som delas ut gratis, uppmaningar om att klappa i händerna på jumbotronen och sliskig Eurodisco som vräks på i varje spelavbrott...

DIF är hockey!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Andy skrev:
MartinDIF51 skrev:Fan dags att vi andra öppet och tydligare stöttar UCS. Vara tysta hela matcherna eller bojkott, skitsamma. Dags att DIF ändrar på sig och blir mer Djurgårn och mycket mindre plast (DJ Yes, röda tröjor osv.)!
På vilket sätt är röda tröjor plast? För några år sedan var det ju de blåa att det var fel på och folk tjatade på att de röda skulle fram.

DJ Yes finns väl endast för att fylla upp tystnaden som uppstår ibland numera. Det är väl länge sedan Djurgården la musik som en matta över och tystade klackens sång?

Är det något DIF inte är - jämfört med andra klubbar - så är det plast...

Plast det är handklappor med reklam, mikrofoner som förstärker klacken, löjliga hattar som delas ut gratis, uppmaningar om att klappa i händerna på jumbotronen och sliskig Eurodisco som vräks på i varje spelavbrott...

DIF är hockey!
Då får du stå för det men DIF är inte påväg åt rätt håll, och supporterkulturen är död innan säsongens slut.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

MartinDIF51 skrev:Fan dags att vi andra öppet och tydligare stöttar UCS. Vara tysta hela matcherna eller bojkott, skitsamma. Dags att DIF ändrar på sig och blir mer Djurgårn och mycket mindre plast (DJ Yes, röda tröjor osv.)!
Nu vet jag inte om du syftar på de röda matchtröjorna? Tycka vad man vill om dem (själv föredrar jag också blått alla dagar i veckan) men de röda är trots allt en klassisk uppsättning tröjor.
Bild
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Tro det eller ej men jag var glad att det bara var 5k på matchen igår. Om publiksiffrorna fortsätter dala inser nog DIF att det inte håller längre. Jag går inte ens på hockey längre för att det är så jävla tråkigt i klacken nuförtiden. Jag har stått i klacken i hockeyn sen 2004 (då man knappt kunde kalla det klack) och första gången sen flytten till Hovet känner jag total olust att gå på hockey. Jag tycker det märks att det är många som känner samma sak. Kvar har vi majoriteten av dom som fick upp ögpnen för hockeyn 09/10. Det finns ingen fantasi på läktaren längre, ingen glimten i ögat. Just nu kör stämningen på fotbollen över hockeyn på alla plan.

Ni som var med 2008/2009 vet vad jag menar, även fast vi parkerade i ingenmansland dom där säsongerna var det ändå sjukt kul att gå på hockeyn. Klacken var helt suverän och det var början på den enorma stämning som skapades finalåret. Tyvärr verkar det året gjort mer skada på lång sikt..
Senast redigerad av Raus den 2013-09-19 09:50:04, redigerad totalt 2 gång.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Raus skrev:Tro det eller ej men jag var glad att det bara var 5k på matchen igår. Om publiksiffrorna fortsätter dala inser nog DIF att det inte håller längre. Jag går inte ens på hockey längre för att det är så jävla tråkigt i klacken nuförtiden. Första gången sen flytten till Hovet jag känner så! Och det märks att det är många som gjort samma sak. Kvar har vi majoriteten av dom som fick upp ögpnen för hockeyn 09/10. Det finns ingen fantasi på läktaren längre, ingen glimten i ögat. Just nu kör stämningen på fotbollen över hockeyn på alla plan.
Ja visst märks det när det är rekord med antal sålda säsongskort i klacken...

Men visst är det fantasilöst många gånger, och förmodligen väldigt många "nya" fans. Det märker man om inte annat på hockeykunskaperna runtomkring på Hovet. Tycker dock det är jäkligt många som klagar men inte själva försöker ta tag i något.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Sålänge säsongskortsförsäljningen ökar så kommer det inte bli någon skillnad.
Avskaffa tre mot tre.
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 12139 »

Vi har mycket folk på matcherna, laget vinner, stämningen är helt okej.
Ärligt talat. Vanliga människor går inte hellre på hockey om det står ett gäng 17-åringar med rånarluva eller solbrillor och viftar med flaggor.
Betydelsen av dessa grupperingar överdrivs något oerhört, och "raset" som alla har pratat om ska komma under tre års tid, det verkar, tyvärr för dessa individer, inte komma.
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 12139 »

Sedan kan man undra hur personer tänker som tycker att stämningen på läktaren är viktigare än resultaten på isen. Nä, dessa "aktiva supportrar" tar sig själva på för stort allvar.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

12139 skrev:Sedan kan man undra hur personer tänker som tycker att stämningen på läktaren är viktigare än resultaten på isen. Nä, dessa "aktiva supportrar" tar sig själva på för stort allvar.
+1
Skriv svar