Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jag är oerhört glad att man äntligen tog förnuftet till fånga och faktiskt insåg att vi var många som på allvar funderade i banor av att sluta gå på hockey kommande säsong. Väldigt glad över att man insåg orimligheten i sitt tidigare agerande.

Faktum är att detta förmodligen är den enskilt bästa händelse som hänt Djurgården Hockey sen 09/10.
Bild
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Andy skrev:Ytterligare ett exempel på att tyst diplomati ibland överträffar bojkotter och plakatpolitik.

Detta har självklart inte varit en lätt nöt att knäcka med tanke på ingångna avtala och svensk arbetsmarknadslagstiftning. Jenny har återigen visat att hon är en kraft att räkna med.

Jesper är en höjdarkille med full koll på läget.

Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Fan vad bedrövlig du är, varför skriva så?

Jag tycker att vi supportrar (bl.a UCS) har visat att vi är en kraft att räkna med. Det är vi som är DIF, glöm aldrig det.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Caveman skrev:
Andy skrev:Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Fan vad bedrövlig du är, varför skriva så?
Vill bara inleda med att mitt leende var större än det varit på länge vad gäller hockeyn när jag läste att Abbe var borta.

Men så till varför jag svarar på ditt inlägg. Dom flesta som bojkottat har gjort det på grund av Abbe, för att de har insett problemet. Dessa har haft all rätt att bojkotta, och jag respekterar och förstår varför dom gjort som dom gjort, även om jag själv valt att gå på matcherna.
Men som Andy säger, så finns det en jävla massa medgångssupportrar som bara har hakat på i strömmen och hittat en anledning till att inte se Djurgården spela i allsvenskan. Dessa har som Andy skriver, en hel del att bevisa. Med i medgång, men hemma i motgång? Det är en fråga som många supportrar nu får besvara. De jag syftar på, och som Andy antagligen syftar på, är som sagt inte UCS eller de insatta, utan rättare sagt de som är medgångssupportrar, som motiverar sitt medgångssupporterskap med anledningar som dom inte har en blekaste aning om. Och tro mig, såna supportrar finns, och jag stör mig något enormt på dom.

Avslutningsvis vill jag återigen påpeka hur glad jag är över att denna nödvändiga förändring skett. Stort tack till Jenny och övriga i Djurgården Hockey, som efter många om och men, insåg att situationen var ohållbar. Vägen till supportertoppen är ännu lång, men klättringen uppåt har åtminstone börjat. Att raset fick sitt slut idag är så fruktansvärt glädjande.

Nu väntar några dagars laddning inför JK-dagen. Hovet ska explodera då, och vara början på en ny total läktardominans i hockeysverige.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Förstår inte snacket om medgångssupportrar när det gäller DIF hockey, publiken kan väl knappast kallas för medgångssupportrar när det gäller hockeyn, eller har jag fel?

Men däremot så kommer det nu att ställas högre krav på Zabel och hans lag, nu kommer folk att kunna koncentrera sig på spelet och med aktiva supportrar som kommer också kraven.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Caveman skrev:Förstår inte snacket om medgångssupportrar när det gäller DIF hockey, publiken kan väl knappast kallas för medgångssupportrar när det gäller hockeyn, eller har jag fel?
Djurgården Hockeys publik har visat sig vara otroligt lojal, inget snack om saken. Men publiksnittet har minskat, och i det antalet som snittet minskat, finns renodlade medgångssupportrar som inte tycker att Djurgården är värt att följa i motgång. Hur många det är, vet varken du eller jag, men dom finns där, och många av dessa har nu slut på ursäkter. Abbe har varit en enkel utväg för vissa medgångssupportrar att slippa åka till Hovet med hedern i behåll, och det är väl just det som Andy syftade på, och som jag försökte förtydliga.

Men men, nog om detta nu. Finns bara skäl att njuta en kväll som denna.
nevyn
Inlägg: 278
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av nevyn »

Salas talar ett mått av sanning. Oskattat detta: nu ska vi visa våra rätta färger. Mot Elitserien! Med alla mot- och medgångssupportar, med alla die-hard fans som skulle följa DIF i div3 och de som annars bara går på slutspelsmatcher!
ourz
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ourz »

Salas skrev:
Caveman skrev:Förstår inte snacket om medgångssupportrar när det gäller DIF hockey, publiken kan väl knappast kallas för medgångssupportrar när det gäller hockeyn, eller har jag fel?
Djurgården Hockeys publik har visat sig vara otroligt lojal, inget snack om saken. Men publiksnittet har minskat, och i det antalet som snittet minskat, finns renodlade medgångssupportrar som inte tycker att Djurgården är värt att följa i motgång. Hur många det är, vet varken du eller jag, men dom finns där, och många av dessa har nu slut på ursäkter. Abbe har varit en enkel utväg för vissa medgångssupportrar att slippa åka till Hovet med hedern i behåll, och det är väl just det som Andy syftade på, och som jag försökte förtydliga.

Men men, nog om detta nu. Finns bara skäl att njuta en kväll som denna.
Minskningen beror också på att vi inte har Leksand som publikmagnet längre. Istället för 8000 är det 5500 som kommer och kollar på Timrå. Diffen blir 2500, eller utslaget på 13 hemmamatcher ca 200 pers.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tycker inte heller att jag ser särskilt mycket färre djurgårdare på plats än när vi spelade i ES. Det är bortasupportrarna som vi tappat mest av. I ES hade vi massor med bortafans när vi mötte Aik, Brynäs och nu förra säsongen Leksand. När vi möter Troja hemma så har vi typ 20 bortafans, det håller inte.

Tror vi skulle komma upp i ett snitt på 7000+ direkt om vi gick upp, mest pågrund av bortafansen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Doyle »

Tycker ändå det känns som positiva vindar börjar blåsa kring DIF..Djurgårdshjälp och gårdagens efterlängtade lösning av en segdriven fråga som förlamat föreningen under onödigt många år. Tror vi nu kan börja bygga upp en positiv anda som kan bära oss framåt till det vi alla längtar efter...avancemang och slippa denna ökenvandring i allsvenskan....
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Andy »

Caveman skrev:
Andy skrev:Ytterligare ett exempel på att tyst diplomati ibland överträffar bojkotter och plakatpolitik.

Detta har självklart inte varit en lätt nöt att knäcka med tanke på ingångna avtala och svensk arbetsmarknadslagstiftning. Jenny har återigen visat att hon är en kraft att räkna med.

Jesper är en höjdarkille med full koll på läget.

Nu är det upp till bevis för alla som använt Abbe som ursäkt för att slippa lida på Hovet...
Fan vad bedrövlig du är, varför skriva så?

Jag tycker att vi supportrar (bl.a UCS) har visat att vi är en kraft att räkna med. Det är vi som är DIF, glöm aldrig det.
Jag kommer att lida ända tills vår ökenvandring i Allsvenskan är över. Lika mycket som jag älskar Djurgården lika mycket lider jag varje match som vi inte spelar i högsta serien.

Att det är vi supportrar som är DIF och att vi bör engagera oss i föreningen för att säkerställa att det finns en tydlig och aktiv ägare (vi supportrar och medlemmar) som ställer krav på styrelsen så att föreningen utvecklas på ett bra sätt har hela tiden varit mitt huvudbudskap i denna tråd liksom i andra sammanhang. Vi supportrar inte bara KAN vara en kraft att räkna med, vi SKA vara en kraft att räkna med.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Amadeus
Inlägg: 225
Blev medlem: 2010-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

ourz skrev:
Salas skrev:
Caveman skrev:Förstår inte snacket om medgångssupportrar när det gäller DIF hockey, publiken kan väl knappast kallas för medgångssupportrar när det gäller hockeyn, eller har jag fel?
Djurgården Hockeys publik har visat sig vara otroligt lojal, inget snack om saken. Men publiksnittet har minskat, och i det antalet som snittet minskat, finns renodlade medgångssupportrar som inte tycker att Djurgården är värt att följa i motgång. Hur många det är, vet varken du eller jag, men dom finns där, och många av dessa har nu slut på ursäkter. Abbe har varit en enkel utväg för vissa medgångssupportrar att slippa åka till Hovet med hedern i behåll, och det är väl just det som Andy syftade på, och som jag försökte förtydliga.

Men men, nog om detta nu. Finns bara skäl att njuta en kväll som denna.
Minskningen beror också på att vi inte har Leksand som publikmagnet längre. Istället för 8000 är det 5500 som kommer och kollar på Timrå. Diffen blir 2500, eller utslaget på 13 hemmamatcher ca 200 pers.
Jag tror inte minskningen beror så stor del på att Leksand inte spelar i HA längre. Förra säsongen hade vi fler mot "skitlagen" än vi haft denna säsong. Tror snarare på att dåligt spel plus konflikten är anledningen än Leksand.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Faan vet om jag tycker att den tysta diplomatin har fungerat speciellt väl.

Detta är en förändring som borde inträffat för flera år sedan.

Undrar om inte mer högljudda protester och aktivare "missnöjesutbrott" hade lett till snabbare förändringar i detta fall.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Sociala media gjorde detta. En tweet från Pangtim efter matchen 13/12.
Hans tweet medförde att många fler (inklusive jag) insåg hur fel allt var och tog ställning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Snart är det dags, krossa Timrå!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Tapout1891
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: TUMBA
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tapout1891 »

Minalman: håller helt med dig.
Jag hade en ganska kritisk syn på situationen först men när allt rabblades upp
så var jag inte längre skeptisk.

Jag tog ställning med många fler.

Men att inte folk kan slänga upp all info på bordet direkt.
istället för att man får höra en sketen historia som går att skjuta hål på så många ställen fattar jag inte.

Nåja. jag är glad att denna fadäs är över.
nu försöker vi alla hjälpas åt att göra Djurgårdsframtiden bättre.

Ses på Måndag!!!
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Skriv svar