Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Difiale
Inlägg: 124
Blev medlem: 2011-10-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Difiale »

Att det ska vara så att idrottsföreningar lyssnar och tar till sig från stora supportergrupperingar, främst JK och UCS (som har "konversationer" med JK) i vårt fall är så sablars självklart det kan bli.
Många i klacken (inte bara JK, UCS och tifo-personer) börjar tröttna rejält på hur det ser ut i klacken och hur dålig den har blivit på sistone. Och det blir sämre och sämre.
I längden blir även hela vår publik och det sportsliga lidande. För alla vet att stämning drar sittplatspublik och hjälper spelarna dom sista extra procenten. Vill inte den nuvarande ledningen ha fantastiska tifon till exempel?

Problemet mellan UCS och tifopersoner är inte längre bara ett problem internt mellan dessa, utan har börjat breda ut sig till hela klacken. T.ex. så behöver klacken några som leder den. Det är FRUKTANSVÄRT viktigt!

Ni som styr vår förening, inse problemet NU! Lös problemen, låt alla vara välkomna och låt den totala massan sköta supporterkulturen. Om JK säger att dom upplever problem så är det bara att ta till sig av dom/oss som är Djurgårdens IF och rätta sig. Lär er att klacken/publiken/JK/alla supportrar är föreningen. Vi är tack och lov en MEDLEMSförening. Utan oss inget DIF. Om det är svårt att rätta sig så öppna upp er och berätta VARFÖR. Akta er så att det inte blir ett nytt "slipsnisse DIF" som innan 2005 när den ledningen efter 2005 började ta till sig av JK och klackpersoner. Klacken och hela publiken blev fantastisk och lever fortfarande på det som Sveriges överlägset bästa hockeypublik. BÄTTRE MARKNADSFÖRENINGSHJÄLP KAN INTE DIFLEDNINGEN FÅ. Så är det bara. Svårt att tro att vi varit det i år med den dåliga stämningen..

Sist men inte minst, UCS är absolut inga huliganer, om ni nu skulle fått för er det lite (verkar nästan som det)..

Kom igen nu ledningen. Gör vår älskade förening en tjänst och lös problemen med UCS/JK/tifopersoner. Vem vet, extra stämning kan vara skillnaden för spelarna mellan att gå upp i år eller inte. Så Är Det Bara.
Senast redigerad av Difiale den 2013-12-31 15:26:18, redigerad totalt 7 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Åh vad jag hoppades att det skulle komma någon meningsrad där det faktiskt stod att ni kommit fram till att bryta med Abbe. Så länge han är kvar spelar det nog ingen roll vad ni skriver i era inlägg här. Det är lätt att få intrycket att era texter här med fina ord hit och dit är mest till för att köpa tid och slippa agera på riktigt.
Expert.
Zajtarn
Inlägg: 22
Blev medlem: 2012-06-13
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zajtarn »

Bara tomma ord som vanligt alltså av dig Jenny. När inser du/ni att inte samarbetet kommer gå frammåt förrän Abbe är borta? Man behöver inte ha hög IQ för att se lösningen på den här situationen.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Att säga att Abbe Törsleff skulle ha orsakat detta är inte heller rättvist, då agerandet från säkerheten alltid legat i linje med den praxis och krav som ställs av oss själva som arrangör, från myndigheter och Svenska Ishockeyförbundet.

Och där stängde hon alla möjligheter att sparka Abbe! Det är ett tydligt ställningstagande, Abbe kommer vara kvar, det finns inga planer på att göra sig av med honom!
FAN vad bitter jag blir, kul 2014 att se fram emot!

Gott nytt jävla år!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Abbe blir kvar alltså. Ursäkten som kommer nu skulle ha kommit för flera år sen. Men som sagt, så länge abbe är kvar på sin post kommer ingen som helst lösning att ske.
Ucs största krav är att han ska bort, men ni vägrar sparka honom. Jävla idioter som sitter i styrelsen alltså.

Den 6/1 efter hyllningarna till Linkan hoppas jag alla hänger med på att skandera avgå abbe babian!

Jag lovar att våra chanser att gå upp till eliten skulle öka markant med en klack vi hade t.ex 08/09. Men nu har ni bränt dom broarna återigen
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Jaha.... Men vart är lösningen då?
DIF!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Daniel942 skrev:Jaha.... Men vart är lösningen då?

Kommer väl dröja något år till om man ska läsa det sista stycket.
Seriöst nu, detta borde vara prio ett, om man tittar långsiktigt.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jenny har bevisat att hon kan skriva bra och tydliga inlägg nu. Men inget har vi sett hända IRL. Undrar om vi inte allihopa är utsatta för forumhistoriens största troll? Bjurre?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Enbom »

Det är inte så jävla svårt egentligen.

Sparka han.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Vet iaf atten del av mitt gäng jag sitter med på A10an(har inte pratat med alla) inte kommer förlänga sina säsongskort till nästa säsong om inte detta blir löst.

Sedan vill jag även be om ursäkt för mina tidigare inlägg som kunde tolkas fel, de var bara egna spekulationer och förhoppningar och inget annat.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Kan vi inte bara få ett rakt besked gällande Abbe istället för en massa tomma ord bara? Blir han kvar eller inte? Om inte, då kan vi påbörja möten med de aktiva supportrarna om hur vi ska bygga tillbaka det vi hade för några år sedan. Blir han kvar? Ja då fortsätter vi den negativa supporterspiral där det gradvis blir sämre för varje månad som går tills vi till slut är nere på Gnaget-nivå.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

En sak till. Jenny du skriver såhär...
Att säga att det skulle vara UCS fel är inte sant. Deras agerande har alltid legat med avsikt och ambition för att skapa en fantastisk stämning på Hovet eller Globen.
Bra. Om det är din åsikt, hur kan du då tillåta en person som Abbe Törsleff att få fortsätta arbeta med Djurgården Hockey? Han har ju på riktigt ringt hem till ultrasmedlemmars föräldrar för att säga att deras söner är dåliga förebilder samt påstått att de leder en grupp som utför brottsliga handlingar. För att sedan i möten med supportrarna suttit och förnekat att dessa samtal skulle ha ägt rum överhuvudtaget istället för att bemöta kritiken och ändra sitt beteende.
Expert.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Haha alltså dubbelmoralen är så vidrig. Visst brevet och så är jättefint. Men är Abbe kvar kommer ni inte ha något som helst förtroende från oss supportrar.

6/1 kommer bli en dag att minnas. Sjunger avgå abbe babian!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Det är ju tämligen uppenbart att Albert blir kvar efter den senaste skrivelsen, av en eller flera anledningar som vi inte vet om. Jenny använder här en klassisk offerkofta-mentalitet och låter dessutom Djurgården Hockey själva ta ansvaret eftersom man inte anser sig kunna lämpa över det på någon annan. Naturligtvis är man rädd att reta upp känslorna än mer mot SESäk & Albert och tycker sig att det är mer strategiskt riktigt att tro att fansen låter det gå ut över DIF...

Jag hoppas man har en väldigt bra anledning till det, i vilket fall så är det ju många (och då menar jag MÅNGA!) som inte kommer förlänga sina säsongskort till nästa säsong om inte den här konflikten blir löst. Tråkigt, men inte direkt oväntat. Ni kommer i efterhand reflektera över de här valen som DIF gjorde och gräma er att ni inte valde den andra vägen, men det kommer förmodligen ta några säsonger till innan polletten trillar ner.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-12-31 16:53:50, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Och "processen måste få ta tid". Det har väl gått 5+ år nu i Abbes skräckvälde?!
Det känns även rätt uppenbart att DIF tar på sig all skit för att köpa sig själva mer tid, skydda Abbe och för att undvika ramaskri bland supportrar. Det är så genomskinligt att det blir pinsamt.
Något står inte rätt till inne i styrelserummet. Väl mött den 6/1!
Losing all hope was freedom.
Skriv svar