Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Om jag hellre ser att Djurgår´n vinner SM-guld än att Sverige vinner VM-guld.

SVAR JA!!!
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

fullfartframaat skrev:Om jag hellre ser att Djurgår´n vinner SM-guld än att Sverige vinner VM-guld.

SVAR JA!!!
gnagarpack, du kollar inte på VM?

Djurgården spelar inte i Premier leauge. Djurgården spelar inte i Vm

Vad beträffar Sm guld vill jag att DIF vinner
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Jag håller på Djurgår´n och ENDAST på Djurgår´n.

Att du kallar mig för gnagare förminskar inte dina tillkortakommanden med att försöka förklara hur man kan ha dubbla lojaliteter.

Jag är Djurgårdare - Du är tydligen Djurgårdare och Liverpool-fan och vem vet vad mer, håller du inte på ett spankst och på ett italienskt lag också.

Jag vidhåller att man endast kan hålla på ett lag och i mitt fall Djurgår´n.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

fullfartframaat skrev:Jag håller på Djurgår´n och ENDAST på Djurgår´n.

Att du kallar mig för gnagare förminskar inte dina tillkortakommanden med att försöka förklara hur man kan ha dubbla lojaliteter.

Jag är Djurgårdare - Du är tydligen Djurgårdare och Liverpool-fan och vem vet vad mer, håller du inte på ett spankst och på ett italienskt lag också.

Jag vidhåller att man endast kan hålla på ett lag och i mitt fall Djurgår´n.

För att reda ut begreppen

Att hålla på ett lag är inte för mig samma sak som att älska ett lag.

Jag menar att man bara kan älska ett lag, i MITT fall Djurgården

Sen att jag håller på Liverpool framför Charlton har inget med min kärlek till DIF att göra.

Jag gillar bajen mer än din förmåga att fatta
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Opps!!!

Tydligen VÄLDIGT känsligt eftersom du går till paersonangrepp i praktiskt taget varje inlägg som du gjort i denna..., ja diskussion eller vad man nu kan kalla den, mot undertecknad.

Jag är Djurgårdare, ENDAST DJURGÅRDARE!
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Eftersom du hakat upp dig på en skitsak och absolut inte förstår att jag till exempel hellre vill att Liverpool vinner mot Barcelona i CL, och att du jämför en sån klubb med bajen (personangrepp på hela Liverpool för den delen) så tar vi det via PM i stället.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

oswä0216 skrev:Skippa DIF-hymen och gör om "you'll never walk alone" till svenska!

Så ska det låta, lyssna tills musiken tystnat. GÅSHUD var ordet.



!
:x , men du är så ung så du är förlåten.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Kennholt skrev:Eftersom du hakat upp dig på en skitsak och absolut inte förstår att jag till exempel hellre vill att Liverpool vinner mot Barcelona i CL, och att du jämför en sån klubb med bajen (personangrepp på hela Liverpool för den delen) så tar vi det via PM i stället.
Bra ta diskussionen via PM istället, men som utomstående måste jag ändå slutligen få ge min syn på det.

Ni pratar ju om varann utan att förstå den andres poäng.
Självklart ska man ju dyrka sitt Djurgårn och inget annat lag, det gör också dem flesta på detta forum, av allt engagemang att döma.
Samtidigt så tror jag en gemensam nämnare för alla djurgårdare är att man är barnsligt besatt av sport rent generellt med tyngdpunkt på hockey och fotboll (i a f jag). Då blir ju en naturlig del att "följa med" andra ligor också. Och utan att följa ett visst lag slaviskt kan man ju ändå hoppas att dem hellre vinner än nåt annat lag. I ärlighetens namn kan man ju säga att man inte skulle vara nån sportfåne om man gick omkring o va likgiltig alla andra dagar Djurgårn inte spelade. (Vilket ju bara är 1 gång i veckan nu när vi pratar fotboll, och dessutom inte under samma halvår som övriga europa) Jag ser inga problem med att jag hellre vill att Liverpool vinner än Chelsea för att dem har mer hisotria och inte köper ihop ett lag.
Liverpool är nämligen en klubb med traditioner och som jag har stor aktning för. Respekt till dem.
Samtidigt önskar jag att DIF en dag slår ut just en sån anrik klubb i europaspel. Det skulle vara en skalp om någon och det kan bli verklighet hoppas jag.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Hehe, konstig diskussion. Bara hålla på Djurgården? Även när de inte ens har en teoretisk chans att vara med? Okej....jag ska nog inte lägga mig i denna diskussion. Det hela ter sig en smula absurt.
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Jag brukar inte skriva speciellt mycket här inne, men det är en väsentlig skillnad i inställning till Djurgår´n kontra andra lag här inne och på DIF Fotbolls sidor.

Hur som helst. Håll på Djurgår´n och andra lag. Jag har rett ut detta med 'Kennholt' och jag ser numer inga problem med detta.

Jag håller dock bara på Djurgår´n.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Grabbar!

Snabbt, kan inte ni skriva hur ole ole ole ola går? Vilken är texten? Svårt att höra...! =/
Saknar Kung Wikegård!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Boråsaren skrev:Grabbar!

Snabbt, kan inte ni skriva hur ole ole ole ola går? Vilken är texten? Svårt att höra...! =/
Olé Olé Olé Olé Olé Olé Ola. Olé Olé Olé Olé Olé Olé Ola.



Åååh, vi gör allt för vårt lag, alltid oavsett, förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Tack så hjärtligt! =)
Saknar Kung Wikegård!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Nemas problemas ;)
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

För att återgå till ämnet här...

Tycker det är ett ypperligt tillfälle att "lufta" : Fredrik Brembergs järnkaminer, Johanssons järnkaminer i hyllningsmatchen mot Timrå den 15/2
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Skriv svar