Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

oswä0216 skrev:Skippa DIF-hymen och gör om "you'll never walk alone" till svenska!

Så ska det låta, lyssna tills musiken tystnat. GÅSHUD var ordet.



!
Skippa DIF-hymnen?

Är du helt jävla blåst i skallen eller? Syftar du på SFGD så är den fett untouchable.
Användarvisningsbild
nils_3
Inlägg: 87
Blev medlem: 2006-09-19
Ort: Hudiksvall

Inlägg av nils_3 »

oswä0216 skrev:Skippa DIF-hymen och gör om "you'll never walk alone" till svenska!

Så ska det låta, lyssna tills musiken tystnat. GÅSHUD var ordet.



!


What?! Ingen sång/låt går upp emot SFGD, men visst kan jag hålla med om att "you'll never walk alone" på youtube klippet blev väldigt mäcktig...men INTE lika bra och mäcktig som SFGD kan bli.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Gåshuden kommer snarare av att det är 50000 skallar som sjunger samtidigt. Skulle vi ha så många som sjöng SFGD skulle jag nog förvandlas till en gås hela jag.
Gripen
Inlägg: 98
Blev medlem: 2005-11-03

Inlägg av Gripen »

Jag tycker att klacken först ska lära sig att sjunga en sång i rätt takt och med rätt melodi,,, sen lär vi oss fler men här kommer några bra ramsor...

" PÅ HOCKEY SKA MAN GÅ, MED FOTBOLLSTRÖJA PÅ, JA VI ÄR INGEN RIKTIG HOCKEYKLACK ! "

" HAN SLÅR SIN FRU ! INFÖR SINA BARN, BORT MED DOMARN FRÅN HOCKEYPLAN ! " (domarn kan givetvis bytas ut mot ex, Prestberg)

" SLÅ DJURGÅR´N SLÅ ! SLÅ DJURGÅR´N SLÅ ! "

" DOMARN ÄR ETT MONGO ! ETT MONGO ! ETT MONGO ! DOMARN ÄR ETT MONGO ! ETT MONGO ! ETT MONGO !!! "

och sången om " djurgårns tuffa grabbar" kan vi vänta med tills klacken är större och äldre !
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Gripen skrev: " HAN SLÅR SIN FRU ! INFÖR SINA BARN, BORT MED DOMARN FRÅN HOCKEYPLAN ! " (domarn kan givetvis bytas ut mot ex, Prestberg)
Byt ut "domarn" till "Rådbjer" så är väl ramsan klockren.

Allmänna IK, kvinnomisshandlarnas klubb.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Allvarligt va e de ja hör?
Slopa SFGD för en svensk version av Newer walk alone!

Kommer aldrig på tal!
Jag vill ialalfall aldrig någonsin bli förknippad med Englands svar på Pajasbajen = Liverpool så nej för helvete aldrig i livet..

Annars så kör vi SFGD och "Ole ole ole ole ole ola"
Den funkar klockrent vid storsatsingar och 1/3 dels kortsmatcher!
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

#25 SuperMicke Johansson skrev: Jag vill ialalfall aldrig någonsin bli förknippad med Englands svar på Pajasbajen = Liverpool så nej för helvete aldrig i livet..

!
Va i helvete säger du din tönt. Liverpool är den andra finaste klubben i världen. SKAMLIGT AV DIG ATT JÄMFÖRA MED ÄCKLIGA brajen!

Jag förstår att folk tycker att You'll never walk alone är skön, för det är den.

Men, eftersom Sjung för gamla Djurgårn har så oerhört mycket klubbkänsla och så sjukt bra så ska vi ALDRIG byta bort den!
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Att hålla på två lag är inte seriöst och endast löjeväckande.

Jag håller på Djurgår´n och ENDAST Djurgår´n.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

fullfartframaat skrev:Att hålla på två lag är inte seriöst och endast löjeväckande.

Jag håller på Djurgår´n och ENDAST Djurgår´n.
Tsss...HAHA! Tyvärr spelar ju inte Djurgårn i Premier leauge. Men hade dom gjort det så. Trist o följa världens bästa liga (? alt. Spanien) utan att favorisera nåt av lagen. Apati är inget för mig
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Kennholt skrev:
fullfartframaat skrev:Att hålla på två lag är inte seriöst och endast löjeväckande.

Jag håller på Djurgår´n och ENDAST Djurgår´n.
Tsss...HAHA! Tyvärr spelar ju inte Djurgårn i Premier leauge. Men hade dom gjort det så. Trist o följa världens bästa liga (? alt. Spanien) utan att favorisera nåt av lagen. Apati är inget för mig
Jag förstår fullkomligt ditt resonemang "Fullfartframaat" men Kennholt håller nog inte på Liverpool i den bemärkelsen. Han gråter säkert inte när dem torskar men däremot kan det ju va kul att något lag att följa lite när man ligger i soffan på lördagarna o kollar på tipsextra.

Liverpool - DIF möts ju trots allt inte SÅ ofta...så det behöver inte bli nån intressekonflikt :) Skulle dem göra det tror jag nog inte det råder några tvivel om var Kennholt har sina känslor.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

spiik skrev:
Kennholt skrev:
fullfartframaat skrev:Att hålla på två lag är inte seriöst och endast löjeväckande.

Jag håller på Djurgår´n och ENDAST Djurgår´n.
Tsss...HAHA! Tyvärr spelar ju inte Djurgårn i Premier leauge. Men hade dom gjort det så. Trist o följa världens bästa liga (? alt. Spanien) utan att favorisera nåt av lagen. Apati är inget för mig
Jag förstår fullkomligt ditt resonemang "Fullfartframaat" men Kennholt håller nog inte på Liverpool i den bemärkelsen. Han gråter säkert inte när dem torskar men däremot kan det ju va kul att något lag att följa lite när man ligger i soffan på lördagarna o kollar på tipsextra.

Liverpool - DIF möts ju trots allt inte SÅ ofta...så det behöver inte bli nån intressekonflikt :) Skulle dem göra det tror jag nog inte det råder några tvivel om var Kennholt har sina känslor.
Exakt, DIF går ALLTID före OAVSETT, skulle DIF spela samtidigt prioriterar man ju såklart det. Likaså OM nu lagen skulle mötas, ligger självklart mina sympatier nu och för alltid hos DIF. Capiche?

Jag tror nog och hoppas också att fullfartframat också kan inse detta logiska och enkla resonemang.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Kallar man sig för Djurgårdare så håller man bara på Djurgår´n... eller är du som masbajarna som också håller också håller på två lag?
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

fullfartframaat skrev:Kallar man sig för Djurgårdare så håller man bara på Djurgår´n... eller är du som masbajarna som också håller också håller på två lag?
Haha på ditt surr låter det som du är gnagarpack... är du det? :lol:

Sorglig människa Du är... Nej jag håller på 1456898 lag, vad tror du själv?

Jag är Djurgårdare sen födseln och kommer alltid att vara det...

När det gäller fotboll väljer du då alltså att gå med skygglappar och se på allsvensk brunkfotboll. Det gör jag med, fastän utan skygglappar.

Jag väljer alltså också att, hör och häpna följa andra ligor och ser gärna på engelsk fotboll. Det finns där ett lag som fångat min uppmärksamhet mer än de andra lagen. Nämligen Liverpool, en gammal anrik och fin klubb som du väljer att jämföra med skit (bajen), vilket jag tycker är felaktigt och ett argument lika jävla dumt som en gnagare skulle uttryckt sig.

Men över allt annat håller jag definitivt på Djurgården, laget i mitt hjärta.

Jag skulle aldrig jämföra lagen eftersom Djurgården för mig är kärlek. Liverpool är en gammal, bra, fin och jävligt framgångsrik klubb som jag framhåller hellre än andra lag i Premier Leauge t ex Charlton..
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
fullfartframaat
Inlägg: 151
Blev medlem: 2006-10-08

Inlägg av fullfartframaat »

Kennholt skrev:
fullfartframaat skrev:Kallar man sig för Djurgårdare så håller man bara på Djurgår´n... eller är du som masbajarna som också håller också håller på två lag?
Haha på ditt surr låter det som du är gnagarpack... är du det? :lol:

Sorglig människa Du är... Nej jag håller på 1456898 lag, vad tror du själv?

Jag är Djurgårdare sen födseln och kommer alltid att vara det...

När det gäller fotboll väljer du då alltså att gå med skygglappar och se på allsvensk brunkfotboll. Det gör jag med, fastän utan skygglappar.

Jag väljer alltså också att, hör och häpna följa andra ligor och ser gärna på engelsk fotboll. Det finns där ett lag som fångat min uppmärksamhet mer än de andra lagen. Nämligen Liverpool, en gammal anrik och fin klubb som du väljer att jämföra med skit (bajen), vilket jag tycker är felaktigt och ett argument lika jävla dumt som en gnagare skulle uttryckt sig.

Men över allt annat håller jag definitivt på Djurgården, laget i mitt hjärta.

Jag skulle aldrig jämföra lagen eftersom Djurgården för mig är kärlek. Liverpool är en gammal, bra, fin och jävligt framgångsrik klubb som jag framhåller hellre än andra lag i Premier Leauge t ex Charlton..
Låter mer som en dåres försvarstal.

Bara Djurgår´n - Endast Djurgår´n.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

fullfartframaat skrev:
Låter mer som en dåres försvarstal.

Bara Djurgår´n - Endast Djurgår´n.

Haha du fattar tydligen ingenting

Om Sverige spelar Vm final mot sydkorea, då håller du på Djurgården som vinnare i den matchen med?
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Skriv svar