Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Kommer inte hända, vi är Stockholms stolthet, lite finare, lite drygare. Inte kramgoa gubbar. Finns en läsvärd krönika om det här ämnet på 08-hockey.

You pay for love but the hate comes free
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?

Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?

"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"

Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"

Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Som Rash säger är vi inga goa gubbar och AIK är och kommer alltid att vara våra bittra ärkerivaler. Hatramsor behövs lika mycket som andra ramsor, även om jag också helst ser att det råder en viss måtta på dem.
Jag är djurgårdare, och därmed hatar jag också AIK, det går inte att ändra på. Visserligen kan det vara svårt för er DIF-bröder som bor på landsbygden att förstå den här rivaliteten men vi i stan måste leva med dom jävlarna, även efter derbyförluster.

EDIT: Btw, vem har du kopierat idag?
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?

Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?

"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"

Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"

Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.

Går texten ihuvudtaget så?
Är det inte lite mera såhär ?

Eeeeeeeen råtta svart o gul
Fy fan vad han är ful
Fy fan vad jag hatar aik , fy fan vad han är ful

Eller något som jag kanske har fått om bakfoten ? ...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Bautabröl skrev:Hata, hata och hata... vad händer..?

Är, har alltid varit och kommer alltid vara en trogen DIF-supporter! Stundom bra tryck i klacken och ett underbart lag på isen, vad mer kan man begära?

"Alla vi hatar AIK
Alla vi hatar AIK
En råtta svart och gul
f-n vad han är fu
Alla vi hatar AIK"

Sånna texter får mig lite smått förbannad, hatet kan man lämna hemma och älska sporten istället. Hata AIK? Dom bjöd oss på riktigt spännande matcher och var tyvärr det bättre laget 1984! Men inte värt att hata för det. Då tycker jag den gnälliga goa gubbar klacken gör det jäkligt bra som har sin slogan "Bara älska, aldrig hata"

Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.


eftersom jag alltid har och alltid kommer att HATA ajkå så lär du inte få höra någonting annat från mig iallafall.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Bautabröl skrev: Ser fram emot den dagen jag kan stå i Globen/Hovet och inte höra hatramsorna.
Det lär du Aldrig få uppleva.

Hata aik!!!!!
Användarvisningsbild
lu
Inlägg: 58
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lu »

Det spelar ingen roll vad som sjungs sålänge klacken tror att det är en hastighetstävling. Idag gick det ruggigt fort. För fort! Jag sitter granne med klacken på F och vi försöker alltid hjälpa till men det är omöjligt när sångerna och klappen går så fort som det gör eftersom det då blir stört omöjligt att höra vad ni sjunger. Ramsorna dör efter en vers... vad som hörs är "mummel-mummel-klappklapp-mummel"...

Tagga ner! Om ni vill ha hjälp från sidorna måste det i alla fall finnas en förutsättning att höra vad ni sjunger.

Kom ihåg - S A K T A...
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

lu skrev:Det spelar ingen roll vad som sjungs sålänge klacken tror att det är en hastighetstävling. Idag gick det ruggigt fort. För fort! Jag sitter granne med klacken på F och vi försöker alltid hjälpa till men det är omöjligt när sångerna och klappen går så fort som det gör eftersom det då blir stört omöjligt att höra vad ni sjunger. Ramsorna dör efter en vers... vad som hörs är "mummel-mummel-klappklapp-mummel"...

Tagga ner! Om ni vill ha hjälp från sidorna måste det i alla fall finnas en förutsättning att höra vad ni sjunger.

Kom ihåg - S A K T A...
WORD! Lyssna gärna på hur tempot är när ramsor drar igång från båda sidorna!
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

lu skrev:Det spelar ingen roll vad som sjungs sålänge klacken tror att det är en hastighetstävling. Idag gick det ruggigt fort. För fort! Jag sitter granne med klacken på F och vi försöker alltid hjälpa till men det är omöjligt när sångerna och klappen går så fort som det gör eftersom det då blir stört omöjligt att höra vad ni sjunger. Ramsorna dör efter en vers... vad som hörs är "mummel-mummel-klappklapp-mummel"...

Tagga ner! Om ni vill ha hjälp från sidorna måste det i alla fall finnas en förutsättning att höra vad ni sjunger.

Kom ihåg - S A K T A...
Missförstå mig rätt. Det här med tempot är ett dilemma i klacken. Jag är en av få som är över 20 i klacken. Jag och mina polare försöker sjunga saktare, men vi är för få för att göra ngn skillnad.
Utifrån klacken är det svårt att påverka, det kanske låter lustigt men när klacken tar vid där sittplats börjar så spårar det ur ändå, spelar ingen roll hur många ggr det påpekas att det ska sjungas i ett lugnare tempo.

Det som krävs är att klacken åtminstone till 1/4 består av lite äldre klackfolk som sjunger i ett saktare tempo som de yngre kan lyssna och se upp till.

Jag förstår om folk som är 30+ eller tom 20+ drar sig för att stå i klacken...ibland undrar man själv vad man gör där egentligen, min generation sviker tyvärr. Mitt förslag är att ni sektion F-are ställer i klacken, åtminstone under 1/3-korts matcherna och visar hur man sjunger ordentligt. Där har ni lösningen om ni frågar mig.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Pyro skrev:Tycker det är extremt tråkigt att säga men Djurgår´n är i behov av en trumma.

Det är bara att se sanningen i vitögat. Titta på både bajen och aik, tackvare deras trumma är det omöjligt att tappa takten, ramsorna blir så mycket bättre och klacken får en riktig röj känsla att dom som igår blir ruggigt svåra att överrösta.

Jag har stått med säsongs plåt i klacken i många år nu och var extremt skeptisk till trumma i många av dessa år, men nu börjar jag inse att trumma tyvärr kanske är det enda alternativet...

Och precis som Julius säger så är det dags för en rejäl utrensning i vårat sång register. Fler nya och riktigt "tunga" ramsor är ett måste om vi inte vill ha det som derbyt mot aik igår där vi blev rent utsagt förnedrade på läktaren.

Jag vet att folk kommer lacka nu men tänk på det jag skrivit så kommer ni säkert fram till samma synpunkt som jag...
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-01-18 13:02:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:
Pyro skrev:Tycker det är extremt tråkigt att säga men Djurgår´n är i behov av en trumma.

Det är bara att se sanningen i vitögat. Titta på både bajen och aik, tackvare deras trumma är det omöjligt att tappa takten, ramsorna blir så mycket bättre och klacken får en riktig röj känsla att dom som igår blir ruggigt svåra att överrösta.

Jag har stått med säsongs plåt i klacken i många år nu och var extremt skeptisk till trumma i många av dessa år, men nu börjar jag inse att trumma tyvärr kanske är det enda alternativet...

Och precis som Julius säger så är det dags för en rejäl utrensning i vårat sång register. Fler nya och riktigt "tunga" ramsor är ett måste om vi inte vill ha det som derbyt mot aik igår där vi blev rent utsagt förnedrade på läktaren.

Jag vet att folk kommer lacka nu men tänk på det jag skrivit så kommer ni säkert fram till samma synpunkt som jag...
En trumma är överskattat och om man läser det jag skrev ovanför så tycker jag det är en bättre och mer långsiktig lösning än en trumma. Dessutom skulle en trumma, oavsett storlek, överrösta den lilla klacken vi har idag.
Lycka är att vara djurgårdare
Kylskåp
Inlägg: 156
Blev medlem: 2006-11-18
Ort: Nacka

Inlägg av Kylskåp »

Bautabröl skrev:
Pyro skrev:Tycker det är extremt tråkigt att säga men Djurgår´n är i behov av en trumma.

Det är bara att se sanningen i vitögat. Titta på både bajen och aik, tackvare deras trumma är det omöjligt att tappa takten, ramsorna blir så mycket bättre och klacken får en riktig röj känsla att dom som igår blir ruggigt svåra att överrösta.

Jag har stått med säsongs plåt i klacken i många år nu och var extremt skeptisk till trumma i många av dessa år, men nu börjar jag inse att trumma tyvärr kanske är det enda alternativet...

Och precis som Julius säger så är det dags för en rejäl utrensning i vårat sång register. Fler nya och riktigt "tunga" ramsor är ett måste om vi inte vill ha det som derbyt mot aik igår där vi blev rent utsagt förnedrade på läktaren.

Jag vet att folk kommer lacka nu men tänk på det jag skrivit så kommer ni säkert fram till samma synpunkt som jag...
Vad är det för skämt till människa som förespråkar trumma i klacken? Glöm det. Bara glöm, kommer aldrig hända.

Vidare så är det bara pinsamt att se hur vi missbrukar hatramsor, som t.ex. "Vad tycker vi om xxx?" mot lag som håve och mora. Ärligt talat, detta är en ramsa som ska användas sparsamt så att effekten och allvaret i ramsan håller. Dessutom så kan jag inte bry mig mindre än om Mora och dylika lag.
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Inlägg av DIFmanglarn »

Kylskåp skrev:
Vad är det för skämt till människa som förespråkar trumma i klacken? Glöm det. Bara glöm, kommer aldrig hända.

Vidare så är det bara pinsamt att se hur vi missbrukar hatramsor, som t.ex. "Vad tycker vi om xxx?" mot lag som håve och mora. Ärligt talat, detta är en ramsa som ska användas sparsamt så att effekten och allvaret i ramsan håller. Dessutom så kan jag inte bry mig mindre än om Mora och dylika lag.
Men jag hatar ju både håve och Mora? :) Men visst, den borde absoult användas mer sparsamt. Minns 1/3-dels-matchen mot Färjestad i november... då var den KLOCKREN.
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

LÅT!

Inlägg av blyrr3 »

tjeena jag undrar hur låten ole ole å la hur går den iegentligen?
Tacksam för svar:D :D
Användarvisningsbild
nils_3
Inlägg: 87
Blev medlem: 2006-09-19
Ort: Hudiksvall

Inlägg av nils_3 »

Olé olé olé olé olé olé olá !

Ååååh vi gör allt för vårat lag !

Alltid Oavsett !

För Evigt Djurgården !

Etc...


Djuuuuuuuuuuuuu
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Skippa DIF-hymen och gör om "you'll never walk alone" till svenska!

Så ska det låta, lyssna tills musiken tystnat. GÅSHUD var ordet.



!
Skriv svar