Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
Salas skrev:
Sjöwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Nu missade jag matchen idag, så jag kikade lite i efterhand, och jag måste säga att försöket till att vara kommentator var så misslyckat som det kan bli. Vart fan hittade dom den duon? Jag själv hade kunnat göra det avsevärt mycket bättre, vem som helst hade kunnat göra det mycket bättre.

Hoppas jag inte behöver lida mig igenom 120 minuter nästa helg med dessa två som kommentatorer. Då lär ljudet stängas av.
Tyvärr tyckte jag samma sak. Funderade på att mute:a bra många gånger. Men det är inget man vill skriva i kommentarsfältet och såra dom direkt.
Nej det blev lite för mycket fokus på "Vi håller på DIF och vill göra en skön sändning" istället för att lägga fokus på matchen. Challe skötte den biten bra när han var med och då hade sändningen tre personer med olika fokus. Nu blev det två personer som tramsade med de som skrev i chatten.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17427
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
Salas skrev:
Sjöwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Nu missade jag matchen idag, så jag kikade lite i efterhand, och jag måste säga att försöket till att vara kommentator var så misslyckat som det kan bli. Vart fan hittade dom den duon? Jag själv hade kunnat göra det avsevärt mycket bättre, vem som helst hade kunnat göra det mycket bättre.

Hoppas jag inte behöver lida mig igenom 120 minuter nästa helg med dessa två som kommentatorer. Då lär ljudet stängas av.
Tyvärr tyckte jag samma sak. Funderade på att mute:a bra många gånger. Men det är inget man vill skriva i kommentarsfältet och såra dom direkt.
Nej det blev lite för mycket fokus på "Vi håller på DIF och vill göra en skön sändning" istället för att lägga fokus på matchen. Challe skötte den biten bra när han var med och då hade sändningen tre personer med olika fokus. Nu blev det två personer som tramsade med de som skrev i chatten.
Och när de väl kommenterade matchen så fanns det ingen struktur gällande vem som skulle prata, och det sades aldrig något relevant som vilket backpar som är inne, vilket man inte kan se på videon men ser enkelt på plats, utan bara saker som "kom igen nu då! Ja! nej! ja där åkte pucken ut ur zonen tyvärr"
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
Salas skrev:
Sjöwall skrev: Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Nu missade jag matchen idag, så jag kikade lite i efterhand, och jag måste säga att försöket till att vara kommentator var så misslyckat som det kan bli. Vart fan hittade dom den duon? Jag själv hade kunnat göra det avsevärt mycket bättre, vem som helst hade kunnat göra det mycket bättre.

Hoppas jag inte behöver lida mig igenom 120 minuter nästa helg med dessa två som kommentatorer. Då lär ljudet stängas av.
Tyvärr tyckte jag samma sak. Funderade på att mute:a bra många gånger. Men det är inget man vill skriva i kommentarsfältet och såra dom direkt.
Nej det blev lite för mycket fokus på "Vi håller på DIF och vill göra en skön sändning" istället för att lägga fokus på matchen. Challe skötte den biten bra när han var med och då hade sändningen tre personer med olika fokus. Nu blev det två personer som tramsade med de som skrev i chatten.
Och när de väl kommenterade matchen så fanns det ingen struktur gällande vem som skulle prata, och det sades aldrig något relevant som vilket backpar som är inne, vilket man inte kan se på videon men ser enkelt på plats, utan bara saker som "kom igen nu då! Ja! nej! ja där åkte pucken ut ur zonen tyvärr"
Tänkte se matchen igen när jag kom hem från Hovet, men var lite väl mycket "Asså" "aaah" "Yes" osv men samtidigt har jag svårt att bli irriterad på folk som faktiskt försöker hjälpa DIF, fast det kanske inte alltid blir så bra... Såg fram emot att höra Challe men tyvärr inte....

Edit: blev konstigt citerat där men skyller helt på det nya och värdelösa tapatalk.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av reservjesus »

Kändes mer som att det var två okunniga personer som satt hemma i soffan och kollade. Blev rätt pinsamt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Don66-2 »

Ja jisses...vissa MÅSTE ha nåt att gnälla på för jämnan...
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 18DIF91 »

Seriöst, sändingarna kanske inte håller direkt Canal+ eller Viasat standard, tycker ändå de har gjort ett bra jobb so far, och tycker inte de förtjänar detta gnäll. Ge konstruktiv kritik istället för att sitta och bara klanka ner. Och om ni tror att ni kan göra ett bättre jobb som kommentatorer, ta och snacka med dem då och erbjud era tjänster som kommentator helt enkelt. Tror inte de skulle tacka nej till det.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 borde köra ihop med Challe.
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Metal Machine »

Sätt in Challe igen!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Om de fokuserade på att hålla koll på vilka som är på isen hade det egentligen varit tillräckligt.

Får man bara reda på detta är det en väldigt bra start.

Sedan plocka bort lite flams, trams och småskrikande så kan det bli riktigt bra.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Tror vi går mot en riktig bra säsong på läktaren. Nästa hela aktiv är slutsåld av årskort och klacken är helt slutsåld. Får vi med oss resultaten så kommer denna säsong bli grym
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Okocha
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Okocha »

Idag är det exakt 4 veckor kvar till det första hemmaderbyt på 21 år. Oavsett om många här inne tycker hockeyn går före så kan man inte missa detta. Djurgårdsfamiljen kommer stå mer enande än någonsin. Biljetterna går åt som smör i solsken. Fler sektioner är slutsålda sedan länge.

http://dif.se/2013/08/29/rusning-efter- ... ll-onsdag/
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Soldier »

Bluebrigade08 skrev:Tror vi går mot en riktig bra säsong på läktaren. Nästa hela aktiv är slutsåld av årskort och klacken är helt slutsåld. Får vi med oss resultaten så kommer denna säsong bli grym
"Den som inte hoppar" och "Sitttplats ställ er upp"-töntarna är ju kvar, så jag tror tyvärr inte det.
Säg den glädje som varar
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

Jag hoppas bara att folk som nu har köpt klackkort har införskaffat det för att sjunga, förra året var det en hel del som satt ner stora delar under matcherna och då är inte klacken rätt ställe.

Självklart är det positivt att vi har sålt mycket säsongskort överlag och speciellt i klacken, men nu måste folk se till att vara med och bidra till stämningen också!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Okocha skrev:Idag är det exakt 4 veckor kvar till det första hemmaderbyt på 21 år. Oavsett om många här inne tycker hockeyn går före så kan man inte missa detta. Djurgårdsfamiljen kommer stå mer enande än någonsin. Biljetterna går åt som smör i solsken. Fler sektioner är slutsålda sedan länge.

http://dif.se/2013/08/29/rusning-efter- ... ll-onsdag/
Vi mötte gnaget på Stadion 2003. (Cupen)
Okocha
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Okocha »

pulverapa skrev:
Okocha skrev:Idag är det exakt 4 veckor kvar till det första hemmaderbyt på 21 år. Oavsett om många här inne tycker hockeyn går före så kan man inte missa detta. Djurgårdsfamiljen kommer stå mer enande än någonsin. Biljetterna går åt som smör i solsken. Fler sektioner är slutsålda sedan länge.

http://dif.se/2013/08/29/rusning-efter- ... ll-onsdag/
Vi mötte gnaget på Stadion 2003. (Cupen)
Skulle lagt in, "första allsvenska derbyt på 21 år". Nåja det ändrar inte några förutsättningar.
Skriv svar