Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:Vet inte om det är möjligt att veva olika saker på mediakubens sidor men det är moderna tider och digitala hjälpmedel kan ju vara något? Tänk klackkamera eller karaoke-text på sidan som vetter mot klacken på kommandon från räcket. Skulle ju förvisso erbjuda en rad svårigheter eftersom föreningen måste vara direkt inblandad och att vissa grejer inte skulle kunna få förekomma men det finns ju möjligheter också.
Dunkar det upp "sittplats ställ er upp" på kuben samtidigt som klacken kör ramsan så kanske det får större effekt tex.
Hahahaha!
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

zork skrev:Jag är medveten om att det är hopplöst att säga till. Det som förut va en självklarhet att man kämpade tillsammans är det inte längre. Jag tror inte längre att hela klacken bryr sig (lika mycket) om stämningen. Kanske är det vi som är gammelmodiga?
Tyvärr tror jag inte att sura lappar eller stickers löser några problem. Jag tror att enda lösningen som fungerar är att några eldsjälar tar över ansvaret och kämpar för att göra det coolt att bli hes igen. Gärna någon som orkar bli jämförd med Pang och som tar räcket och gör sin grej. Någon som har pondus och som inte accepterar mindre än 100%. Någon som kärnklacken sluter upp bakom. Någon som har tid och ork för många års slit.

Tills dess att denna eldsjäl stiger fram tror jag dock att det vore bra att halvera klacken så att de som verkligen brinner för att sjunga trycks ihop. Åtminstone under gråa serielunket. Resterande platser kan fortfarande säljas billigt (samma pris?) och kallas aktiv ståplats - perfekt för de som vill dras med när stämningen ökar men som inte orkar driva hela matchen.
Välkommen till forumet zork! :) Mycket bra första inlägg från dig!
I början av säsongen har JK haft möte med personer som i ur och skur går på hockeyn om stämningen i klacken. Det handlar mycket om att hitta tillbaka mentaliteten på läktaren. Jag skulle rekommendera om du är en som står och bidrar 100% att du går ner till rad 4-5 i mitten av klacken.
Kan vi där samla personer som faktiskt väljer att ge allt så har man en kärna och sen gäller det att sakta men säkert sprida den mentaliteten utåt från kärnan. Så tar du med dig dina polare som också ger 100% så har du en mycket bättre förutsättning för att skapa drag.

Nu står alla som är lite förbannade på stämningen på olika ställen i klacken - det gör inte saken bättre! Låt oss kraftsamla istället på ett ställe i klacken så kan vi göra en enorm skillnad.
DIF!
zork
Inlägg: 5
Blev medlem: 2019-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av zork »

Min inre Sheldon förfasas över tanken att flytta på mig efter alla dessa år men det kanske är dags för en förändrig! :)
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

zork skrev:Min inre Sheldon förfasas över tanken att flytta på mig efter alla dessa år men det kanske är dags för en förändrig! :)
That's my spot! :?:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

zork skrev:Min inre Sheldon förfasas över tanken att flytta på mig efter alla dessa år men det kanske är dags för en förändrig! :)
Ja, om det gynnar läktarna och att DIF spelar med full fart framåt på hemmaplan kanske det är värt det :)
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Något för klacken ta upp inför nästa hemmamöte med Frölunda?.... för varje mål Mattsson släpper in


Med detta som bakgrund
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -och-grina
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av kh31d4r »

Lee Harvey Oswald skrev:Något för klacken ta upp inför nästa hemmamöte med Frölunda?.... för varje mål Mattsson släpper in


Med detta som bakgrund
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -och-grina
Låter smakfullt, jag trodde vi var världens finaste förening?
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lider med Mattsson.

Gick igenom exakt samma grej i Mars förra året. Ena dagen, pigg och glad, som vanlig vovve - kom hem efter nattjobb och sen var han slut. Grinade konstant, det var inte roligt att se Djurgården ens för alla bortamatcher låg hunden intryckt vid ena benet.

Ingen jävla "Who let the dogs out" när Fisk kommer på besök.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sorry, om jag gjorde någon ledsen (får skeva tankar ibland)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:Sorry, om jag gjorde någon ledsen (får skeva tankar ibland)
Ja, att håna en ständig medlem i DIF Hockey som var med och tog upp oss till SHL bör man nog skippa. Kämpa Mattsson.
DIF!
Jack Ruby
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-04-12

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Jack Ruby »

Lee Harvey Oswald skrev:Sorry, om jag gjorde någon ledsen (får skeva tankar ibland)
Fy skäms!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av minalman »

Över femtusen på gnagets senaste hemmamatch. Nästa säsong kan det bli jobbigt att inse att vi inte är störst på hovet längre.
Men det är kanske vad som behövs för att väcka liv i klacken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Över femtusen på gnagets senaste hemmamatch. Nästa säsong kan det bli jobbigt att inse att vi inte är störst på hovet längre.
Men det är kanske vad som behövs för att väcka liv i klacken.
Konkurrens har sina fördelar. Då kommer vi tävla med varandra om att vara nr #1 publiklag i Stockholm och det gynnar oss med.
Avskaffa tre mot tre.
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Detblir3poäng »

Vore det inte på sin plats att vi, när luleå kommer i slutet av månaden, ger en banderoll till kovach men typ "hur går det med körkortet" eller nåt annat fyndigare, som en liten hämnd för slutet av förra matchen? Vore på sin plats att håna den jäveln!!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Daniel942 »

På riktigt - när begraver vi ”10 bönder klappar i otakt”??
Den dök upp mot FBK 2011 tror jag när det faktiskt var 10 bönder som klappade i otakt. Nu är ramsan totalt patetisk, skämskudde varje gång när vi kör och själva klappar i otakt.
DIF!
Skriv svar