Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Inlägg av ciirree »

2800 sålda säsongskort. Ouch. Vill inte ens tänka på hur få vi hade sålt innan de började rea ut korten.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DRC »

ciirree skrev:2800 sålda säsongskort. Ouch. Vill inte ens tänka på hur få vi hade sålt innan de började rea ut korten.
2000 första veckan juni: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... aljningen/
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Kungen »

Kul att folk stod i klacken och sjöng på Rouen-matchen, jag har själv säsongsplåt där men valde sittplats den matchen. Men snälla, "sittplats ställ er upp" sjöngs tre (!!) gånger i bara tredje perioden.

Det är en jävla "träningsmatch", med ~2200 totalt på läktaren. Pallar inte om den ska sjungas 14 ggr/match när väl säsongen drar igång.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av pulverapa »

Kungen skrev:Kul att folk stod i klacken och sjöng på Rouen-matchen, jag har själv säsongsplåt där men valde sittplats den matchen. Men snälla, "sittplats ställ er upp" sjöngs tre (!!) gånger i bara tredje perioden.

Det är en jävla "träningsmatch", med ~2200 totalt på läktaren. Pallar inte om den ska sjungas 14 ggr/match när väl säsongen drar igång.
Det var rena lekstugan, ungefär 15 personer vars röster inte mognat. Lät inte alls bra. Folk borde gå en youtube-kurs i hur det ska låta:

https://www.youtube.com/watch?v=U6ZOC7dpUiI (Åkebys Järnkaminer från Shamrock)
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mankan84 »

Nu (idag) första hemmamatchen i SHL. Se till att sjung om ni står i klacken annars kan ni sitta på sittplats eller stanna hemma! Tänk på att de enda lag som kan utmana oss som bästa klack i Sverige är Lyxfällan de anser sig bättre. Men vi vet att vi är bäst och låt oss fan visa det genom att sjunga/skrika de duger inte bara öppna truten sången ska ut med kraft! förra säsongen i mitt tycke var inget vidare, nya och bättre tag denna säsong ! Kom igen nu!!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Praetori »

Mankan84 skrev:Nu (idag) första hemmamatchen i SHL. Se till att sjung om ni står i klacken annars kan ni sitta på sittplats eller stanna hemma! Tänk på att de enda lag som kan utmana oss som bästa klack i Sverige är Lyxfällan de anser sig bättre. Men vi vet att vi är bäst och låt oss fan visa det genom att sjunga/skrika de duger inte bara öppna truten sången ska ut med kraft! förra säsongen i mitt tycke var inget vidare, nya och bättre tag denna säsong ! Kom igen nu!!
Var riktigt bra drag stundvis. Värdig inramning på första hemmamatchen. Kudos.

Sent from my D6503 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIF RÄVEN
Inlägg: 14
Blev medlem: 2014-09-30
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av DIF RÄVEN »

Tjo dax att välkomna robert. Aktiv sittplats var redo
ROBERT OLHSSONS JÄRNKAMINER !!!!!!!!
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Mankan84 »

Den här skulle skapa tryck på våra matcher men vi lägger till heja heja Djurgårn istället. inte så kunning på datorer så hoppas ni hittar själv om länken inte blir rätt härkommer den iaf.
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Koonz »

En fråga från en gammal Djurgårdare som tyvärr inte får chansen att åka på matcher tillräckligt ofta: Finns det något bra ställe där man kan "läsa på" de hejarramsor som körs i år? Är mer än gärna med och sjunger när jag väl lyckas gå på matcherna men då gäller det också att man är "up-to-speed" med ramsorna.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av android »

Koonz skrev:En fråga från en gammal Djurgårdare som tyvärr inte får chansen att åka på matcher tillräckligt ofta: Finns det något bra ställe där man kan "läsa på" de hejarramsor som körs i år? Är mer än gärna med och sjunger när jag väl lyckas gå på matcherna men då gäller det också att man är "up-to-speed" med ramsorna.
http://www.jarnkaminerna.se/sanger/
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av 136_Djurgårdare »

R.I.P.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Andspe »

Fyfaaaa-an vad jag saknar det här:
https://youtu.be/PwHqmQJZWeE?t=2m16s

Och Från Linus Nordbergs krönika om mötet mellan oss och Växjö på Hovet den 13 september 2014

"Speakern basunerade också ut i periodpausen att ljudnivån på lördagskvällen nådde 130 decibel – nytt rekord för Djurgården, sades det – och högre än den siffran kunde dessutom inte mätaren visa.

Därmed var ljudnivån på Hovet lika hög som när ett jetplan startar sin motor, enligt Arbetsmiljöverkets jämförelser av ljudtrycksnivåer"
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av mutation »

Andspe skrev:Fyfaaaa-an vad jag saknar det här:
https://youtu.be/PwHqmQJZWeE?t=2m16s

Och Från Linus Nordbergs krönika om mötet mellan oss och Växjö på Hovet den 13 september 2014

"Speakern basunerade också ut i periodpausen att ljudnivån på lördagskvällen nådde 130 decibel – nytt rekord för Djurgården, sades det – och högre än den siffran kunde dessutom inte mätaren visa.

Därmed var ljudnivån på Hovet lika hög som när ett jetplan startar sin motor, enligt Arbetsmiljöverkets jämförelser av ljudtrycksnivåer"
Fina tider!!

Grymt svårt att få den stämningen om det inte är åtminstone semifinal, men uppenbarligen kan vi när vi vill! :)
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av dutti »

Kul som fan att vara i klacken i lördags. Trycket var riktigt mysigt stundtals. Förhoppningsvis ger det lite mersmak bland folk inför Globen-matcherna!

Men jag måste ändå vara lite bitter. Jag har rätt ofta de senaste åren stått upp för UCS, Fabriken (numera Sofia tifo) här inne när de fått skit. Har man sett mina tidigare inlägg tror jag det är rätt tydligt vart jag står.

Hursomhelst, i lördags blev jag fan lite lack. Det är helt ok att den f.d. kärnan lämnat, jag förstår anledningarna bakom, men fan ta mig om man tror att man kan hoppa upp och ner från räcket lite när man känner för det. Dyka upp endast när det är fullsatt (är det detta som kallas medgångare?), en av få matcher när vi inte behöver någon på räcket, och dessutom bara leda klacken i 10-15 min per period till förmån för längre ölpauser. Lägg på ruskigt dålig tajming på det också (starta ramsa, låt den gå i 30 sek, hyscha klacken, tystnad, starta ny).

Vet inte vad fotbollssnubben som klev upp heter, men kliver man upp där får man ta sitt ansvar matchen ut. I fotbollen skulle beteendet aldrig accepteras, så varför ska de komma till hockeyn och köra någon nonchalant jävla grej? För att inte snacka om snubbe nr 2 som klev upp sista minuterna och vill dra igång "Kämpa Djurgården" när matchen redan är avgjord med 30 sekunder kvar. Fingertoppskänsla.

Nä, ska man ställa sig på räcket får man fan göra det ordentligt. Nonchalant skit som i lördags är att pissa på oss som faktiskt står där varje match. Håll er till fotbollen isåfall.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Salas »

Det handlar lite om att alltid lyckas och att kunna klappa sig stolt på bröstet. Om du endast möter 3-åringar i Schack så kommer du alltid att vinna. Ditt track record kommer att vara 100%. Samma sak gäller för de som 1-2 gånger per säsong intar räcket när Hovet är slutsålt. Det går inte att misslyckas. Stämningen blir bra och du vinner enkla poäng i form av att du blir igenkänd lagom tills att fotbollssäsongen startar.

Jag delar helt din uppfattning, och tyvärr lär det inte bli någon förändring på ett bra tag. Anledningen till det är för att hockeyintresset överlag är och förblir svagt hos de som är aktiva inom fotbollen. De enda gångerna som intresset finns är när det går bra, vilket blev ganska tydligt efter två år av ökenvandring i hockeyallsvenskan, innan avancemanget var ett faktum och de som syns och hörs mest under fotbollsmatcherna genast stod i centrum nere på Hovets is tillsammans med spelarna. Det handlar om att synas och höras mest, ingen minns Tingsryd hemma i omgång 16.

Det enda som skulle kunna ändra på situationen är om en ny rejäl supportergruppering med intresse för ishockey växer fram. Problemet lär väl dock kvarstå även om det skulle ske med tanke på den ensamrätt som vissa anser sig ha över vår läktare.

Men men, förhoppningsvis har vi tre publikfester framför oss oavsett. Ska bli kul med publiksiffror värdiga Djurgården.
Skriv svar