Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Haha, jag tror alla i styrelsen vet exakt vad vi supportrar vill. Men av någon anledning verkar dom inte våga/vilja/kunna göra sig av med Abbe. Och det vägras kommuniceras utåt om varför, vilket lämnar en hel del misstankar och förvirring till oss andra.

Kom igen DIF, ut med info. Varför kan ni inte sparka Abbe? Varför görs det ingenting? Det är dags att svälja stoltheten nu och gå ner på knäna.
Losing all hope was freedom.
medu82
Inlägg: 702
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

SebGla skrev:
medu82 skrev:Jag har även mailat Jesper och frågat lite...
Så väntar med spänning på svar :)
Det har jag gjort flera gånger ang. just UCS och hur diskussionerna går. Det enda svar jag får är att UCS inte vill prata.

Senast jag mailade var förra fredagen då frågade jag om han lyssnat på poddarna när Pang och Ludde är med och förklarar läget. "Ja", svarade han. Men han förstod fortfarande inte vad det var UCS ville och han sa att de hamnat i en tråkig situation.

För alla som hört podden 22.2, tror jag. Så säger väl Adam Szulkin eller Pang att de inte kommer komma tillbaka förän Abbe avgått, eller blivit sparkad. Eller har jag fel? Förstår inte hur svårt det kan vara att förstå vad UCS vill!
Satt och pratade lite med Jesper på greken efter matchen också och han var sjukt nöjd med stämningen som kom till i 3:e...

Men nu har det satts i lite spotlight när man ser hur dem behandlas efter bara ett gästsspel...
Har gjort de klart att jag vet många Djurgårdare(inklusive mig själv) som INTE tål att se detta, ren o skär mobbning, vilket jag inte trodde Djurgården stod för isf skäms jag att vara Djurgårdare.

Och nu är det flera som kräver att det löses illa kvickt!
Jag älskar Djurgården och tycker det har varit roligt som fan att gå på hockeyn men man verkar behöva sätta hårt emot hårt nu.
Till och med haddock har ju sagt att han funderar på nya golfklubbor istället för säsongskort nästa säsong om det fortsätter ;)

Förresten du som är Seb Glad på twitter? :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.

Att det är kameraövervaktning inne på Hovet är inget konstigt, så har det varit i flera år och finns även på Tele2 och Stockholms Stadion. Gäller de flesta arenorna i Sverige.
De Go-Pro kameror som vissa OV är utrustade med är bland annat viktiga ur ett rättsäkerhetsperspektiv, både vad det gäller för besökaren/supportern och ordningsvakterna. Det finns ofta två versioner av vad som har hänt. De filmar dock inte ständigt utan endast när man anser att det finns fog för det. Detta är en stor tillgång för oss när det kommer till att bl a säkerhetsställa vår kravbild mot säkerhetsbolaget.
Om någon känner sig övervakad på ett trakasserande sätt så är det något vi självklart ser över.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Jenny Silfverstrand skrev:Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.

Att det är kameraövervaktning inne på Hovet är inget konstigt, så har det varit i flera år och finns även på Tele2 och Stockholms Stadion. Gäller de flesta arenorna i Sverige.
De Go-Pro kameror som vissa OV är utrustade med är bland annat viktiga ur ett rättsäkerhetsperspektiv, både vad det gäller för besökaren/supportern och ordningsvakterna. Det finns ofta två versioner av vad som har hänt. De filmar dock inte ständigt utan endast när man anser att det finns fog för det. Detta är en stor tillgång för oss när det kommer till att bl a säkerhetsställa vår kravbild mot säkerhetsbolaget.
Om någon känner sig övervakad på ett trakasserande sätt så är det något vi självklart ser över.
Uppenbart blir folk trakasserade av det. Bara att lyssna för satan! Ska väl ändå inte behövas tryckas upp en tårta med budskapet för att det ska gå in. Känns lite som med polisanmälningarna på poliser i samhället när du skriver att det "självklart utreds". Mycket kritik mot evenemangen "utreds" men sen lyckas resultatet av utredningarna på något mystiskt sätt försvinna och inga lösningar presenteras. Vi vanligt dödliga kallar detta för att stoppa huvudet i sanden och det är precis det som pågår just nu. Tror hela ledningen i den här föreningen börja inse att ni är beroende av era supportrar istället för att se oss som de jobbiga jävlarna som ifrågasätter allt ni gör. Vakna upp och lyssna innan det är för sent. Svälj stoltheten innan ni fört den här fina föreningen i stöpet och själva sitter där utan jobb.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Allt snack om att saker och ting ska "utredas" och "ses över" känns bara som alibikommentarer tyvärr. Hade man tagit situationen med Abbe på allvar hade det varit löst för länge sedan. Man får intrycket att DIF hockey tror sig veta så mycket bättre och bara knuffar kritiken mot sina arrangemang åt sidan. Hur länge ska folk behöva säga att man hatar DJ Yes och avskyr hans påverkan på upplevelsen innan han tas bort liksom?

Kan man inte bara agera på allvar snart? Börja med att göra er av med Abbe och sitt sedan i kontinuerliga möten med de aktiva supportergrupperna där vi diskuterar hur vi inom några år ska vara tillbaka där vi var 2009/2010.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SebGla »

medu82 skrev:
SebGla skrev:
medu82 skrev:Jag har även mailat Jesper och frågat lite...
Så väntar med spänning på svar :)
Det har jag gjort flera gånger ang. just UCS och hur diskussionerna går. Det enda svar jag får är att UCS inte vill prata.

Senast jag mailade var förra fredagen då frågade jag om han lyssnat på poddarna när Pang och Ludde är med och förklarar läget. "Ja", svarade han. Men han förstod fortfarande inte vad det var UCS ville och han sa att de hamnat i en tråkig situation.

För alla som hört podden 22.2, tror jag. Så säger väl Adam Szulkin eller Pang att de inte kommer komma tillbaka förän Abbe avgått, eller blivit sparkad. Eller har jag fel? Förstår inte hur svårt det kan vara att förstå vad UCS vill!
Satt och pratade lite med Jesper på greken efter matchen också och han var sjukt nöjd med stämningen som kom till i 3:e...

Men nu har det satts i lite spotlight när man ser hur dem behandlas efter bara ett gästsspel...
Har gjort de klart att jag vet många Djurgårdare(inklusive mig själv) som INTE tål att se detta, ren o skär mobbning, vilket jag inte trodde Djurgården stod för isf skäms jag att vara Djurgårdare.

Och nu är det flera som kräver att det löses illa kvickt!
Jag älskar Djurgården och tycker det har varit roligt som fan att gå på hockeyn men man verkar behöva sätta hårt emot hårt nu.
Till och med haddock har ju sagt att han funderar på nya golfklubbor istället för säsongskort nästa säsong om det fortsätter ;)

Förresten du som är Seb Glad på twitter? :)
Yes, det är jag.

Jag håller med dig till hundra procent. Jag hoppas också att Jesper nu förstår vad jag menar. Inte bara med att han skulle lyssna på podden utan att det handlar om mer än att bara UCS bojkottar. Nu när folk verkligen börjar inse hur viktiga dessa eldsjälar är.

Slänger in utan citat här också. Till Jenny (hoppas du ser inlägget), jag har aldrig sett dessa Go Pro's förut. Möjligtvis på derbyn och högriskmatcher i fotbollen, där kan jag förstå varför. Massvis med folk, mycket hat, mycket kärlek... men vad finns det för hat mot IKO? 5,5k på matchen och det krävs helt plötsligt kameror på OV's.

I do not buy it!
Senast redigerad av SebGla den 2013-12-15 22:23:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

En kamera i onödan i nyllet på en Djurgårdare är en skymf mot alla Djurgårdare, speciellt om den som håller i kameran är utsänd av andra Djurgårdare.
Det är detta som håller konflikten vid liv.

Om det finns någon minsta anledning att rutinfilma oss på Hovet måste det förklaras väldigt tydligt av de ansvariga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Bluebrigade08 »

Kan aldrig vara motiverat med dessa kameror på en match mot Oskarshamn. Vad finns för hotbild? Det skulle jag gärna vilja veta! Avgå Abbe!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

Jenny Silfverstrand skrev:Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.

Att det är kameraövervaktning inne på Hovet är inget konstigt, så har det varit i flera år och finns även på Tele2 och Stockholms Stadion. Gäller de flesta arenorna i Sverige.
De Go-Pro kameror som vissa OV är utrustade med är bland annat viktiga ur ett rättsäkerhetsperspektiv, både vad det gäller för besökaren/supportern och ordningsvakterna. Det finns ofta två versioner av vad som har hänt. De filmar dock inte ständigt utan endast när man anser att det finns fog för det. Detta är en stor tillgång för oss när det kommer till att bl a säkerhetsställa vår kravbild mot säkerhetsbolaget.
Om någon känner sig övervakad på ett trakasserande sätt så är det något vi självklart ser över.
Okej. Bra bortförklaring. Svälj stoltheten nu och sparka abbe. Tack.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Jenny Silfverstrand skrev:Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.

Att det är kameraövervaktning inne på Hovet är inget konstigt, så har det varit i flera år och finns även på Tele2 och Stockholms Stadion. Gäller de flesta arenorna i Sverige.
De Go-Pro kameror som vissa OV är utrustade med är bland annat viktiga ur ett rättsäkerhetsperspektiv, både vad det gäller för besökaren/supportern och ordningsvakterna. Det finns ofta två versioner av vad som har hänt. De filmar dock inte ständigt utan endast när man anser att det finns fog för det. Detta är en stor tillgång för oss när det kommer till att bl a säkerhetsställa vår kravbild mot säkerhetsbolaget.
Om någon känner sig övervakad på ett trakasserande sätt så är det något vi självklart ser över.
Vad fanns det för fog att filma våra supportrar i matchen mellan DIF-Oskarshamn?!
Helt jävla ärligt, det är så sjukt så det finns inte.

Sluta med bortförklaringarna nu och inse att ni gjorde FEL.

AVGÅ ABBE
DIF!
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 18DIF91 »

Jenny Silfverstrand skrev: Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.
Finns väl inte så mycket att utreda egentligen, som jag förstår det är det ju inte första gången som Abbe och hans lakejer varit i blåsväder. DIF Fotboll ville inte ha honom, varför skall då DIF Hockey hålla kvar vid honom då han är i blåsväder för exakt samma saker som i slutändan fick DIF Fotboll och säga tack och adjö till honom.

Vet bara att den stämningen som grydde på läktaren i Fredags är något i alla fall jag vill skall växa sig tillbaka på våra matcher. Har saknat den och det var redigt fint att både se och höra någon som aktivt ledde klacken igen med både passion och vilja.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Probert24
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Probert24 »

Jag vill ha tillbaka min hockeyupplevelse! Jag vill ha tillbaka UCS och Sofia TIFO på läktaren!

Hålla på att filma folk på dussinmatcher i hockeyallsvenskan, det är så fruktansvärt ovärdigt!

Avgå Abbe och skärpning DIF Hockey!!!!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Jenny Silfverstrand skrev:Som jag tidigare skrev, händelserna i fredags kommer att noggrant utredas. Men vill bara kort redogöra hur användningen av kameror sker kring våra matcharrangemang.

Att det är kameraövervaktning inne på Hovet är inget konstigt, så har det varit i flera år och finns även på Tele2 och Stockholms Stadion. Gäller de flesta arenorna i Sverige.
De Go-Pro kameror som vissa OV är utrustade med är bland annat viktiga ur ett rättsäkerhetsperspektiv, både vad det gäller för besökaren/supportern och ordningsvakterna. Det finns ofta två versioner av vad som har hänt. De filmar dock inte ständigt utan endast när man anser att det finns fog för det. Detta är en stor tillgång för oss när det kommer till att bl a säkerhetsställa vår kravbild mot säkerhetsbolaget.
Om någon känner sig övervakad på ett trakasserande sätt så är det något vi självklart ser över.
Så ni/du tycker att det är helt rimligt att ha vakter med go-prokameror som filmar och förföljer ultras som inte varit på våra läktare i snart 2 år?
Och på vilket sätt skulle dom ha haft fog för det?! Det var en sömnig match mot Oskarshamn med knappt 5 tusen på plats. Att du går ut med den där arroganta attityden och inte ens lyssnar på oss andra är så jävla oroväckande. KOMMER NI NÅGONSIN ATT FÖRSTÅ? GÖR ER AV MED ABBE ANNARS DÖR LÄKTARKULTUREN SNART!

Om någon känner sig trakasserad?! Jag kan meddela dig att varenda jävla djurgårdssupporter är upprörda pågrund av det här vidriga tilltaget, läs tråden innan du uttalar dig för guds skull.

Jag tror inte du förstår vidden av det här, ni i styrelsen är ute på den tunnaste av isar för tillfället..Det kan sluta riktigt illa om ni inte öppnar ögonen snart.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 836
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Örebroarn »

Svaret från Jenny är ett skämt. Finns inget mer att säga.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Örebroarn skrev:Svaret från Jenny är ett skämt. Finns inget mer att säga.
Det är en skämt men ändå en tydlig bekräftelse på att styrelsen backar abbe till varje pris. Precis som SirDIFalot sa är det här bara ett alibi-svar. Det är vi supportrar vs Styrelsen nu, det är upp till oss om vår läktarkultur kommer överleva. Bojkott,Avgå-sång, hårt mot hårt, rösta bort styrelsen på årsmötet, vad vet jag. Något måste göras.
Losing all hope was freedom.
Skriv svar