Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Raus skrev: När till och med polletten trillar ner för dom fetaste sittplatsdyrkarna liksom. :wink:
Äntligen! "Polletten är trillad", som Caesar sa.
Det funkar inte längre att trakassera matchvinnare.
Senast redigerad av minalman den 2013-12-14 16:09:29, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Malto »

En kanske knäpp fråga helt från vänster, men jag har väldigt svårt att tro att man får SÄK på sig helt utan anledning. Är det tidigare slagsmål etc som föranleder punktmarkeringen, eller är det i förebyggande syfte, för att de som drabbas är "risksupportrar" eller vad media brukar kalla det, och därför måste hållas koll på? Är det tidigare dumheter som gör att man blir punktmarkerad, bör det ju finnas lite utrymme för självrannsakan. Har SÄK inget fog för sin markering är det rätt illa i stället. Men så djävla svårt att prata med varann borde det inte vara.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Malto skrev:En kanske knäpp fråga helt från vänster, men jag har väldigt svårt att tro att man får SÄK på sig helt utan anledning. Är det tidigare slagsmål etc som föranleder punktmarkeringen, eller är det i förebyggande syfte, för att de som drabbas är "risksupportrar" eller vad media brukar kalla det, och därför måste hållas koll på? Är det tidigare dumheter som gör att man blir punktmarkerad, bör det ju finnas lite utrymme för självrannsakan. Har SÄK inget fog för sin markering är det rätt illa i stället. Men så djävla svårt att prata med varann borde det inte vara.
Bevakningen är helt jävla obefogad, dom här grabbarna har inte varit på hockey i snart 2 år. Varför ska tidigare incidenter för flera år sedan förfölja dom än idag? Det är helt jävla befängt. Något står riktigt snett till inne i styrelserummet, det är en sak som är säker.

Att du inte ens ifrågasätter själva grejen att FILMA och FÖRFÖLJA sina egna supportrar är ju bara oroväckande, det ska inte få förekomma,
Senast redigerad av Raus den 2013-12-14 13:30:22, redigerad totalt 2 gång.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Klart det inte finns rök utan eld (mycket gammal eld iofs och borde preskriberas), men detta är att hälla bensin på elden.
Djävligt dumt av SÄK. Eld finns i alla motorer och de bästa klarar att använda elden rätt.
Nu måste DIF sluta med dubbelmoralen och tydligt tala om vad de vill göra med klacken och stämningen. Sång eller klappor?
När vi fick sång i går, som ledde till att matchen svängde till vår fördel, svarar SÄK med en aktion jag tolkar som att de hellre ser klappor i klacken, då måste DIF förklara vad de vill.
Senast redigerad av minalman den 2013-12-14 13:34:31, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

minalman skrev: nu har jag fuckat upp citaten igen
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jenny Silfverstrand skrev:Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Får man ställa den enkla frågan vad det är för filmer som spelas in? Varför filmas vår publik och i vilket syfte? :shock:

Kan förstå om det var stökigt på matcherna, men det vet både du jag och alla andra att det väldigt väldigt sällan är.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Jenny Silfverstrand skrev:Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Bra! Som trogen säsongare på sittplats och långt från händelsernas centrum börjar till och med jag sakta förstå att något är djävligt fel och det måste ta slut på obefogat trakasserande av våra kulturbärare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Jenny Silfverstrand skrev:Angående gårdagens händelser kan jag inte kommentera det innan bland annat jag och publikansvarig Jesper Björck har gått igenom allt material i form av filmer och händelserapport samt pratat med alla inblandade. Det arbetet är redan påbörjat och kommer fortskrida den kommande tiden för att vi ska få en helhetsbild av vad som har hänt.
Sista chansen nu, jag hoppas ni från ledningens sida går ut och fördömmer den här händelsen och ber om ursäkt till alla inblandade, missa inte den här chansen snälla.
Losing all hope was freedom.
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av brsk »

Ett av mina stora glädjeämnen i världen är när människor pga egen dumhet lyckas skjuta sig själva i foten.

UCS gör en bejublad, om än tillfällig, återkomst till Hovet och då passar alltså Abbe på att förfölja och trakassera dom?

Herrejävlagud vad roligt. Snacka om att göra det helt solklart och bortom all rimlig tvivel vem det är som är ansvarig och gjort mest fel i den konflikten. Bara hoppas att Fru VD förstår att det är dags att göra som fotbollen redan gjort.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Malto »

Malto skrev:
Raus skrev:
Malto skrev:En kanske knäpp fråga helt från vänster, men jag har väldigt svårt att tro att man får SÄK på sig helt utan anledning. Är det tidigare slagsmål etc som föranleder punktmarkeringen, eller är det i förebyggande syfte, för att de som drabbas är "risksupportrar" eller vad media brukar kalla det, och därför måste hållas koll på? Är det tidigare dumheter som gör att man blir punktmarkerad, bör det ju finnas lite utrymme för självrannsakan. Har SÄK inget fog för sin markering är det rätt illa i stället. Men så djävla svårt att prata med varann borde det inte vara.
Bevakningen är helt jävla obefogad, dom här grabbarna har inte varit på hockey i snart 2 år. Varför ska tidigare incidenter för flera år sedan förfölja dom än idag? Det är helt jävla befängt. Något står riktigt snett till inne i styrelserummet, det är en sak som är säker.

Att du inte ens ifrågasätter själva grejen att FILMA och FÖRFÖLJA sina egna supportrar är ju bara oroväckande, det ska inte få förekomma,
Hm, det var liksom underförstått att det inte är ok, men ditt svar sätter möjligen lite fingret på bekymret. Försök att förstå "fienden" och ta en dialog om medlen. Jag har varit på matcher så länge att jag sett en djävla massa skit, vilket givetvis är något som gör mig lite försiktig när
jag nu nästan bara går med kidsen. Riskerar de typ att få en flaska i huvet går vi inte dit, och så kan det ju inte heller vara.

Men har de inte varit där på två år verkar det ju närmast som trakasserier.
Senast redigerad av Malto den 2013-12-14 16:10:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Plocka bort den där jävla Abbe nu, ni måste inse hur mycket han skadar DIF.
Titta på fotbollen, det var när Abbe plockades bort som ansvarig som det vände, med Mats som ansvarig har allt blivit bättre, han har en grym dialog med oss supportrar (Ej kunder).
Ni måste kämpa/bryr er om oss supportrar, annars så är vi snart där bajen är.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Magnutz »

Jag upplevde en enorm glädje när livet återvände till Hovet. Vilken sång, vilket drag, vilken stämning. Obetalbart och ENORMT bra marknadsföring för hela DIF. Det går inte att tillverka sån marknadsföring. Det går inte att köpa eller kopiera. Detta är vad vi är kända för och än lever vi gott på ryktet. Herreghud vad jag önskar att ni kommer tillbaka. Att lösningen på allt som skett står bakom hörnet. Lös det nu. Fatta vilken dröm att ha sånt ös på Hovet nu. Detta är den 6e utespelaren. Detta är resen som skrämmer skiten ur bonnläpparna. Detta är monstret som skapar fler hål än motståndarkeepern klarar täppa igen. Detta är DIF.

Det krävs ofta att man ser botten, smakar dess unkna jord, och sedan får en glimt av himlen för att klara av att se skillnaden mellan avgrundens mörker och det himmelskt blå. Hoppas fler än vi här har uppfattat detta. Mot en lösning. Snälla.

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jag börjar faktiskt fundera på om det är värt att gå på matcher när man hör hur folk behandlas. Det är helt absurt. Mitt "gäng" på AS (totalt 8 säsongskort) kanske väljer att inte förlänga nästa säsong, just nu har tanken väckts i vilket fall, vi får se vad det mynnar ut i. Tappar suget fullständigt.

Förbannat tråkigt och så väldigt onödigt.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:Jag börjar faktiskt fundera på om det är värt att gå på matcher när man hör hur folk behandlas. Det är helt absurt. Mitt "gäng" på AS (totalt 8 säsongskort) kanske väljer att inte förlänga nästa säsong, just nu har tanken väckts i vilket fall, vi får se vad det mynnar ut i. Tappar suget fullständigt.

Förbannat tråkigt och så väldigt onödigt.
Medhåll från A9.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar