Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Problemet med folk i Fabriken/UCS är att dom är så förvånade och ilskna över att dom är klassade som risksupportar, vilket är föga märkvärdigt med tanke på att pyroteknik inte är tillåtet.

Jag själv tycker att det kan höja stämningen och att vissa pyrotekniska tifon under ordnade former är snyggt, men om man håller i en bengal under en match så begår man ett brott, alltså går man in under den kategorins supportrar som ordningsmakt och föreningar har extra koll på.

1+1=2, så att säga. Fullt logiskt, så länge som regelverken ser ut som de gör.


Det lär knappast bli tifon på hockeymatcher under de kommande säsongerna, då ingen lösning kommer att ske, förrän nuvarande generation tifokillar slutar vara involverade och nya yngre krafter tar tag i det. Det är tråkigt att det är så, men det är väl bara att acceptera läget. Djurgården Hockey kommer inte knäböja och avskeda Abbe för att några supportrar är missnöjda. Och tur är väl det... Säga vad man säga vill om Abbe, men hade personal inom föreningen avskedats så fort missnöje visats så hade Djurgården varit i samma sits som Hammarby Hockey, dvs icke existerande.
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av parklife »

Salas skrev:Problemet med folk i Fabriken/UCS är att dom är så förvånade och ilskna över att dom är klassade som risksupportar, vilket är föga märkvärdigt med tanke på att pyroteknik inte är tillåtet.

Jag själv tycker att det kan höja stämningen och att vissa pyrotekniska tifon under ordnade former är snyggt, men om man håller i en bengal under en match så begår man ett brott, alltså går man in under den kategorins supportrar som ordningsmakt och föreningar har extra koll på.

1+1=2, så att säga. Fullt logiskt, så länge som regelverken ser ut som de gör.


Det lär knappast bli tifon på hockeymatcher under de kommande säsongerna, då ingen lösning kommer att ske, förrän nuvarande generation tifokillar slutar vara involverade och nya yngre krafter tar tag i det. Det är tråkigt att det är så, men det är väl bara att acceptera läget. Djurgården Hockey kommer inte knäböja och avskeda Abbe för att några supportrar är missnöjda. Och tur är väl det... Säga vad man säga vill om Abbe, men hade personal inom föreningen avskedats så fort missnöje visats så hade Djurgården varit i samma sits som Hammarby Hockey, dvs icke existerande.
Historien om Abbe är längre än så. Han fick sparken från fotbollssektionen efter att hans lakejer gått bärsärk utanför råttis 2008 ( Jag förstår mycket väl dom som vägrar sätta sin fot på Hovet så länge som Abbe är kvar.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Risksupporter enligt polisen = http://www.polisen.se/Om-polisen/Olika- ... upportrar/

Så om man tänder en bengal så ska man klassas som risksupporter?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 18DIF91 »

När det gäller polisbevakningen i HA, matcher mot t.ex Tingsryd och KHK har det ju varit mer poliser på arenan än där funnits bortaklack. (Nu är det ju inte så svårt att åstakomma mot dessa lag visserligen.) men jag skulle lugnt kunna påstå att mängden poliser under dessa matcher lätt kunnat fylla bortaklacksektionen.

Kanske de borde parkeras där under kommande säsong, så får bortalagen i allafall något som liknar en klack. Enda problemet är väl när bortaklacken börjar klappa med batongen. Även 40 snutar som klappar batong i otakt gör ont :P
Alltid Oavsett.
Manijock
Inlägg: 7757
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Jepe skrev:Risksupporter enligt polisen = http://www.polisen.se/Om-polisen/Olika- ... upportrar/

Så om man tänder en bengal så ska man klassas som risksupporter?
Som lagarna är, jaa. Det är olagligt att ha brinnande föremål på läktaren... En bengal brinner! Så jaa, de som bryter mot lagarna på läktarna klassas som risksupportrar.

Om lagen är korrekt, vill jag inte uttala mig om. Men eftersom det nu är så, så kan väl kidsen som sysslar med det knappast bli förvånade när de får en riskstämpel på sig efter att de gjort kriminella gärningar på tidigare matcher?
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Viktory »

Varför diskuterar ni bengaler i en tråd om hockeyklacken? Det har tänts ett par bengaler totalt på Hovet/Globen de senaste 20 åren – ingen av dem av någon i UCS.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

Viktory skrev:Varför diskuterar ni bengaler i en tråd om hockeyklacken? Det har tänts ett par bengaler totalt på Hovet/Globen de senaste 20 åren – ingen av dem av någon i UCS.
Jag tycker det ska vara mer bengaler på hovet! Prestera eller avgå! Hata alla
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Viktory skrev:Varför diskuterar ni bengaler i en tråd om hockeyklacken? Det har tänts ett par bengaler totalt på Hovet/Globen de senaste 20 åren – ingen av dem av någon i UCS.
För att Djurgården Fotboll och Djurgården Hockey förmodligen har samma register? Det vore ju märkligt annars.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av inloss »

Salas skrev:
Viktory skrev:Varför diskuterar ni bengaler i en tråd om hockeyklacken? Det har tänts ett par bengaler totalt på Hovet/Globen de senaste 20 åren – ingen av dem av någon i UCS.
För att Djurgården Fotboll och Djurgården Hockey förmodligen har samma register? Det vore ju märkligt annars.
Salas, jag ber att få återkomma med en kommentar om detta när jag har vaknat till imorgon, antagligen på vägen ner till peking.

Edit:Kommer
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Inlägg av JohanPez »

Salas skrev:
Viktory skrev:Varför diskuterar ni bengaler i en tråd om hockeyklacken? Det har tänts ett par bengaler totalt på Hovet/Globen de senaste 20 åren – ingen av dem av någon i UCS.
För att Djurgården Fotboll och Djurgården Hockey förmodligen har samma register? Det vore ju märkligt annars.
DIF fotboll är ensamma eller åtminstone en av ytterst få föreningar i Sverige som får ha ett register överhuvudtaget vad jag förstått.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

JohanPez skrev:DIF fotboll är ensamma eller åtminstone en av ytterst få föreningar i Sverige som får ha ett register överhuvudtaget vad jag förstått.
Möjligt att det är så, men även om DIF Hockey inte har något uttalat register så har säkerhetsansvarig personal garanterad full koll på vilka personer som missköter eller misskött sig under fotbolls/hockeymatcher. Inte minst med tanke på att Abbe tidigare var säkerhetsansvarig inom fotbollen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Sjöwall »

DIF_Soldier skrev:Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Sjöwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Nu missade jag matchen idag, så jag kikade lite i efterhand, och jag måste säga att försöket till att vara kommentator var så misslyckat som det kan bli. Vart fan hittade dom den duon? Jag själv hade kunnat göra det avsevärt mycket bättre, vem som helst hade kunnat göra det mycket bättre.

Hoppas jag inte behöver lida mig igenom 120 minuter nästa helg med dessa två som kommentatorer. Då lär ljudet stängas av.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
Sjöwall skrev:
DIF_Soldier skrev:Nu blev det den där gnagarsvin-grejen igen. Det är väl fan. Dags att börja införa spöstraff på Hovets läktare eller nåt. Man blir så oerhört jävla trött. Vem fan är skyldig? Man skäms ju.
Och inte blev det bättre av att kommentator "Elin Ek" började sjunga "Den som inte hoppar" i direktsänd DIFTV...
Nu missade jag matchen idag, så jag kikade lite i efterhand, och jag måste säga att försöket till att vara kommentator var så misslyckat som det kan bli. Vart fan hittade dom den duon? Jag själv hade kunnat göra det avsevärt mycket bättre, vem som helst hade kunnat göra det mycket bättre.

Hoppas jag inte behöver lida mig igenom 120 minuter nästa helg med dessa två som kommentatorer. Då lär ljudet stängas av.
Tyvärr tyckte jag samma sak. Funderade på att mute:a bra många gånger. Men det är inget man vill skriva i kommentarsfältet och såra dom direkt.
Expert.
Skriv svar