Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1384
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

mb81 skrev: 2021-04-15 20:47:23
Exile skrev: 2021-04-15 20:30:16
HockeyFeber skrev: 2021-04-15 20:29:20
Exile skrev: 2021-04-15 20:19:38 Hade jag varit i Robbans position under denna säsong så hade jag gett betydligt mer speltid till Grewe framför Hank. Dock är jag en glad amatör :)
Eftersom att vi pratade om "brutalt dåliga siffror" tidigare, så kan jag bara flika in att Hank har bättre Corsi och Fenwick än Grewe (samt bättre Fenwick och PDO än Linus Andersson). Om man nu gillar siffror.
Ah, den heliga corsi-statistiken :D


Sen är det såklart extra tråkigt att det är en hjälte som var med och spelade upp oss och en av de som gjort flest matcher för oss.
Visst är det så, men ett av dom värsta misstagen ett lag kan göra är att dela ut kontrakt baserat på gamla prestationer.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Exile skrev: 2021-04-15 20:07:00 Dessutom inte varje dag ett NHL-lag önskar en framtida DIF-tränare lycka till

Stort, värmer mig extra då jag är ett stort Blackhawks fan!
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Så här skriver HN:
https://hockeynews.se/articles/19684/

"I sina olika coachroller har han varit med och bärgat fem Stanley Cup-bucklor. Den senaste var i Chicago Blackhawks 2015 tillsammans med bland andra ex-djurgårdarna Johnny Oduya och Marcus Krüger i laget. Då hade Smith ansvaret för spelarutvecklingen i NHL-klubben."

Borde vara dukat flr en återkomst. O M nu Marcus gillade det han fick se av Smith. Annars är det nog spiken i kistan för den återkomsten.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Blev lite kvällsläsning på Chicago Blackhawks HFBoard där jag hittade en tråd om Barry Smith från 2020. Många ställer sig frågan varför Barry Smith aldrig fick leda ett NHL-lag, varpå vissa hävdar att han blev erbjuden tjänsten av flertalet lag men tackade nej. Folk påstår också att han var personligt rekommenderad att efterträda Scotty Bowman i Red Wings, men att han varit för dålig på att stryka ledningen medhårs.

Hur mycket som stämmer på det forumet vågar jag inte sia om eftersom jag inte är insatt i Blackhawks HFBoard, men det låter som att fansen där borta är hyfsat överens om att det är en väldigt kompetent person vi lyckats landa.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Exile skrev: 2021-04-15 21:17:46
mb81 skrev: 2021-04-15 20:47:23
Exile skrev: 2021-04-15 20:30:16
HockeyFeber skrev: 2021-04-15 20:29:20
Exile skrev: 2021-04-15 20:19:38 Hade jag varit i Robbans position under denna säsong så hade jag gett betydligt mer speltid till Grewe framför Hank. Dock är jag en glad amatör :)
Eftersom att vi pratade om "brutalt dåliga siffror" tidigare, så kan jag bara flika in att Hank har bättre Corsi och Fenwick än Grewe (samt bättre Fenwick och PDO än Linus Andersson). Om man nu gillar siffror.
Ah, den heliga corsi-statistiken :D


Sen är det såklart extra tråkigt att det är en hjälte som var med och spelade upp oss och en av de som gjort flest matcher för oss.
Visst är det så, men ett av dom värsta misstagen ett lag kan göra är att dela ut kontrakt baserat på gamla prestationer.
Precis det jag menar.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Personligen är jag grymt imponerad av denna värvning, tycker faktisk det luktar Djurgården, vi kastar inte bara in en ledare som har provat på lite utan för Sveriges gränser, nej fan vi plockar en tränare som har enormt med erfarenhet från värdens största liga, med väldigt bra resumé från NHL spelar som har varit i kontakt med hans ledarstil.
Ålder om man nu ens ska nämna det, så har det noll betydelse i detta fall, tror inte han har varit kvar så pass länge i Blackhawks om man inte var öppen för förändringar och förmågan att följa dagens hockey.
Tror inte att vi någonsin har sett en ledare i elitserien/SHL med så pass mycket erfarenhet styra ett lag från båset.
Tack JE du gjorde min dag, något annorlunda och intressant, ska bli grymt spännande och se vad Barry kan göra med vårt kära Djurgården.
Kan det inte bara bli ny säsong laget satt, fulla läktare, NHL regler och ny ledarare som vi inte har varit med om i SHL👍👍

Intressant lyssning.
Senast redigerad av emilin den 2021-04-15 22:33:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1384
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

Det är mycket viktigt att Thomas Kraft presterar på top och lyckas locka till sig många sponsorer inför kommande säsong.

Dra nytta av all denna uppmärksamhet och möjligheten att bygga om laget
Senast redigerad av Exile den 2021-04-15 22:45:59, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-15 22:15:46 Personligen är jag grymt imponerad av denna värvning, tycker faktisk det luktar Djurgården
Ja det är lite det som gjorde att jag vägde över från "wtf" till "hmm intressant".
Ledningen har uttalat att DIF skall återta positionen som Sveriges ledande klubb på sikt och det innebär inte automatiskt att man skall göra som alla andra/kopiera spelsystem osv.

Våra främsta storhetstider har kommit av att vi varit vägledande och banbrytande. Hockeysverige har tidigare tagit efter delar av DIFs recept istället för tvärtom och denna värvning känns ur den aspekten som något av ett trendbrott från de senaste åren (även om Robban också var lite av en överraskning när det begav sig).

Men allt ovanstående är bara tomma ord om det inte bär frukt. Radikalt, kaxigt och annorlunda. Även om man hört viskningar om utlänning med tunga NHL meriter så blev jag ändå chockad.

Flipp eller flopp återstår att se men jag gillar tankegångarna och trots att vi bara har 9 signade utespelare på pappret än så länge så blev plötsligt nästa säsong betydligt mer intressant.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Praetori skrev: 2021-04-15 22:36:12
emilin skrev: 2021-04-15 22:15:46 Personligen är jag grymt imponerad av denna värvning, tycker faktisk det luktar Djurgården
Ja det är lite det som gjorde att jag vägde över från "wtf" till "hmm intressant".
Ledningen har uttalat att DIF skall återta positionen som Sveriges ledande klubb på sikt och det innebär inte automatiskt att man skall göra som alla andra/kopiera spelsystem osv.

Våra främsta storhetstider har kommit av att vi varit vägledande och banbrytande. Hockeysverige har tidigare tagit efter delar av DIFs recept istället för tvärtom och denna värvning känns ur den aspekten som något av ett trendbrott från de senaste åren (även om Robban också var lite av en överraskning när det begav sig).

Men allt ovanstående är bara tomma ord om det inte bär frukt. Radikalt, kaxigt och annorlunda. Även om man hört viskningar om utlänning med tunga NHL meriter så blev jag ändå chockad.

Flipp eller flopp återstår att se men jag gillar tankegångarna och trots att vi bara har 9 signade utespelare på pappret än så länge så blev plötsligt nästa säsong betydligt mer intressant.
Exakt vad jag känner, går vår egen väg, visst det kan skita sig samtidigt kan det bli något nytt som andra klubbar inte hittar en lösning på, likt 1-3-1 helt klar värt att chansa, mycket mer intressant än att vi har fått någon av de SHL ledarna som vi har idag, kommer inte mycket nytt där.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DavidSvenne »

Jag tror det är kommer bli grymt bra och framförallt väldigt spännande!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Enligt Expressen idag så kommer Barry även vara involverad i våra juniorer(spelare som ledare), även detta kan bli riktigt bra när det gäller att locka unga talanger till klubben, även ledare naturligtvis som vill utvecklas.
Tror jag hörde i något klipp på Youtube att han hade fått jobba med tajt budget (NHL mätt) då man var tvungen att utveckla egna unga talanger, det fanns inte utrymme att värva färdigt material, påminner väldigt mycket om Djurgårdens situation.
Vilken ung talang skulle inte vilja bli tränad/tips från en sådan legend, är ju inga dåliga namn som han har i tidig ålder hjälp på resan till framgång.
Skulle vara grymt om det nu bara blir ett år som tränare, att på något sätt behålla Barry i klubben, finnas som stöd bollplank i vår talang utveckling, stöd till framtida ledare mm.

https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... a-sm-guld/
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vad tror vi om resten av sillyn då?

Spelare som inte får förlängt tackas av i början av nästa vecka? Sen börjar man presentera nya spelare efter det? Engsund, Cederqvist och Bengtsson har spelat färdigt. Ingman har väl det nån gång senast nästa vecka medans Rensfeldt spelar ett tag till iaf.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-04-16 09:34:19 Vad tror vi om resten av sillyn då?

Spelare som inte får förlängt tackas av i början av nästa vecka? Sen börjar man presentera nya spelare efter det? Engsund, Cederqvist och Bengtsson har spelat färdigt. Ingman har väl det nån gång senast nästa vecka medans Rensfeldt spelar ett tag till iaf.
Barry kommer troligen inte till Stockholm förrän i Juli igen pga Covid men man får anta att han är involverad i lagbygget i den mån det går. Dvs besked kring vilka som får vara kvar och vilka som skall rekryteras kan säkert ta lite mer tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-04-16 09:39:54
mb81 skrev: 2021-04-16 09:34:19 Vad tror vi om resten av sillyn då?

Spelare som inte får förlängt tackas av i början av nästa vecka? Sen börjar man presentera nya spelare efter det? Engsund, Cederqvist och Bengtsson har spelat färdigt. Ingman har väl det nån gång senast nästa vecka medans Rensfeldt spelar ett tag till iaf.
Barry kommer troligen inte till Stockholm förrän i Juli igen pga Covid men man får anta att han är involverad i lagbygget i den mån det går. Dvs besked kring vilka som får vara kvar och vilka som skall rekryteras kan säkert ta lite mer tid.
Nu har vi väl förlängt(eller tappat) med de flesta som var aktuella att vara kvar. Rhett och Gragnani kanske man jobbar på fortfarande? Men han får säkert en del att säga till om vilka som ska in. Det gäller väl framförallt spetsspelare nu.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-04-16 09:48:00 Nu har vi väl förlängt(eller tappat) med de flesta som var aktuella att vara kvar. Rhett och Gragnani kanske man jobbar på fortfarande? Men han får säkert en del att säga till om vilka som ska in. Det gäller väl framförallt spetsspelare nu.
Det är väl ingenting som officiellt kommunicerats kring tex Wandell mfl? (utöver de som du nämnde).
Men nej jag tänkte mer på rekryteringar/hemvändare. Det skall bli oerhört spännande att se om vi får nån Barry-effekt i det arbetet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst