Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

När det gäller miljardärer så säger jag bara familjen Persson med framförallt hardcoreDjurgårdaren Karl-Johan Persson i spetsen - om han skulle kliva in så skulle vi pissa omkull fattigmansmiljardärer som tex Porser och Gnagets Putinmiljardär
Ceterum censeo Solna esse delendam
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Anton Johansson är det en son till Tjomme ?

Sen är det även en Philip Frankl som går till Leksans hockeygym

Varför inte djurgårns hockeygym, nån som vet? Om det är Tjommens son så är väl det en förklaring men Frankl?


https://www.leksandsif.se/artikel/eebsa ... r-till-niu
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:Anton Johansson är det en son till Tjomme ?

Sen är det även en Philip Frankl som går till Leksans hockeygym

Varför inte djurgårns hockeygym, nån som vet? Om det är Tjommens son så är väl det en förklaring men Frankl?


https://www.leksandsif.se/artikel/eebsa ... r-till-niu
Är väl ofta någon som faller ifrån även fast det är färre tapp till landsortsgymnasierna än tidigare. Vissa föredrar väl att bo, träna och gå i skola på samma ställe. Har erfarenhet av det själv(annan idrott dock)och tyckte det funkade väldigt bra. Medans andra gärna bor kvar hemma med fördelarna det innebär. Många inser väl nu att DIF har en väldigt bra juniorverksamhet som ofta leder långt i karriären.

Är det någon som har koll på vilka som ska gå i vårt hockeygymnasium kommande säsong?
Patrik Kjellbergs son Joel Kjellberg(back) verkar komma till oss från Rögle och Loa Millfors från Täby. Någon annan utifrån?
Backen Calle Odelius och forwardsen Liam Öhgren, Noah Östberg och Jonathan Lekkerimäki lär väl vara givna. De har spelat u16-landslaget och i DIF J18. Öhgren och Östberg har redan producerat bra i J18.

Jag tycker återväxten i vanlig ordning ser ba ut. Några av dessa lär väl få prova på SHL runt säsongen 22/23.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... m-shl-lag/

Nick Ebert har fått erbjudande av fem SHL-klubbar. Är vi en av dem? Hultström ska ju ersättas
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... m-shl-lag/

Nick Ebert har fått erbjudande av fem SHL-klubbar. Är vi en av dem? Hultström ska ju ersättas
Vore en dröm. Men känns inte som vi kommer agera förrän långt in i sommaren då vi vet mer om det blir spel inför publik osv.
Men känns väl som ett av de bästa alternativen om det finns möjlighet. Finns väldigt få svenska backar på marknaden som är i närheten av kunna ersätta Hultström.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... m-shl-lag/

Nick Ebert har fått erbjudande av fem SHL-klubbar. Är vi en av dem? Hultström ska ju ersättas
Nej tack. Folk blev gråhåriga av Hultas kludd med puck trots att han var SHLs bästa offensiva back. Ebert är en sämre defensiv spelare vad jag minns och vi blir dessutom av med Alsing så jag skulle hellre se något annat.

Edit: En annan grej (inte relaterad till den specifika spelaren men kring utländska spelare i ligan i allmänhet) som jag inte tror skall förringas är möjligheten att köra helt på Svenska under upplägg och träning. Särskilt på backsidan och i samspelet mellan backar/målvakter. Nog för att i princip alla kan engelska men min erfarenhet är att förhållandevis få personer är så pass duktiga att de kan förstå alla de små nyanser som används för att förmedla detaljer (och då tar det lite längre tid att få saker att klaffa).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Om säsongen inleds utan publik, måste vi fortfarande spela på hovet då? Vet inte hur vårt avtal ser ut, men vi borde väl kunna spara en massa pengar om vi skulle spela i en liten ishall istället och dessutom skulle det inte kännas lika ödsligt tomt som det gjorde sista grundseriematchen.
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Momentumet »

Oavsett om det blir med publik eller inte så lär matcherna sändas på C More. Och då skulle jag tro att det finns en massa krav på belysning, "tv-hylla" osv vilket gör att vi inte kan spela vart som helst...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen man kommer ha möjlighet att ha en del publik på plats, kanske bara säsongare iallafall med lite reservationer med avstängda säten och så vidare.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: Edit: En annan grej (inte relaterad till den specifika spelaren men kring utländska spelare i ligan i allmänhet) som jag inte tror skall förringas är möjligheten att köra helt på Svenska under upplägg och träning. Särskilt på backsidan och i samspelet mellan backar/målvakter. Nog för att i princip alla kan engelska men min erfarenhet är att förhållandevis få personer är så pass duktiga att de kan förstå alla de små nyanser som används för att förmedla detaljer (och då tar det lite längre tid att få saker att klaffa).
Haha waaat. Det är hockey, inte hjärnkirurgi. Man kan hävda att Chey Genoway kanske var tungan på vågen som gjorde att vi föll mot fisk i finalen, och han är kanadensare. Självklart ska vi satsa på utländska kort om de har kvalitèer som behövs.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Holtz blir kvar denna säsong som allt verkar nu. Draften verkar först bli av efter NHL är färdiga med säsongen. Så typ i Oktober. 15 augusti(jag trodde det var 15 Juli) är senaste datum att signa spelare som draftas under årets draft om jag förstått rätt.
Försökte leta reda på NHL-avtalet men hittade bara denna:

https://www.swehockey.se/globalassets/s ... r-iihf.pdf
Kontrakterade spelare som är
draftade vid årets NHL-draft kan övergå till en NHL-klubb under tiden 15 juli – 15 augusti och då mot en avgift enligt
NHL-avtalet.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Det senaste angående Dick och Berglund:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -och-bulan

Inget världsomvälvande mer än att det fortfarande finns ett ömsesidigt intresse mellan DIF och gubbarna. Robban verkar försiktigt positivt inställd till att både Dick och Berglund är med vid säsongsstart (om/när nu det sker).
Victory is sweetest when you've known defeat.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Henke95 skrev:Det senaste angående Dick och Berglund:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -och-bulan

Inget världsomvälvande mer än att det fortfarande finns ett ömsesidigt intresse mellan DIF och gubbarna. Robban verkar försiktigt positivt inställd till att både Dick och Berglund är med vid säsongsstart (om/när nu det sker).
Läste också det igår. Känns positivt. Skulle vara konstigt om Robban var så tydlig med att han tror att de spelar hos oss om inte chansen är så stor.

Kollar man intervjun med Jocke från idag verkar han mer positiv nu(min egen känsla/bedömning) också.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Undrar hur länge vi kommer vänta med de sista platserna i truppen och om resurser finns för det.

Jag är rätt säker på att Dick kommer och börjar ändå bli mer positivt inställd till att Bulan till slut hamnar hos oss också.
Sen sista backplatsen hoppas jag på Philip Holm. Växjö som är den andra klubben som han spelat för i SHL är klara med sin backuppställning. Så vänder han hem till Sverige borde vi ligga bra till. Det är bara ett fåtal klubbar i SHL som söker backar just nu. Vilket är bra för oss. De backarna som kommer på marknaden nu under sommaren borde vi ha bra chans att knyta till oss om vi vill och pengar finns.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Highwind »

En del av försiktigheten bygger ju på risk för tappade sponsorintäkter jämfört med föregående år. Ekonomin börjar ju vända uppåt nu enligt finansministern. Fortsätter den trenden bör vi kunna landa en del sponsorer under sommaren och kan på så vis rädda upp det en aning. Får vi loss pengar genom detta tycker jag att vi prioriterar att ta in en offensiv back, gärna Philip Holm. Bulan och Dick verkar ha stålar och tålamod för att vänta lite.
Låst