Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Ohddan »

Hur har Örebro gått från bankrutt till att kunna satsa rätt hårt på en säsong?
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Ohddan skrev:Hur har Örebro gått från bankrutt till att kunna satsa rätt hårt på en säsong?
Leksandsmodellen? "Skit i kostnaden, den drabbar inte oss ändå"...
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

I utebrufallet säger jag Lex Kindberg för övrigt ett helgerån att jämtlandsfuskarna fick vara kvar
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 836
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Örebroarn »

Manijock skrev:
Ohddan skrev:Hur har Örebro gått från bankrutt till att kunna satsa rätt hårt på en säsong?
Leksandsmodellen? "Skit i kostnaden, den drabbar inte oss ändå"...
Örebro kommun satsade för nåt år sen 12 miljoner i "sponsring". Klart som fan att de säkert ökat när stålarna var borta. Hur kan kommuner få hålla på med skattemedel på det sättet? Hur hade det sett ut om de gett bort miljoner till något annat bolag i trakten? Vidrigt...
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

Intressant att vi nu efter 35 matcher har tagit exakt lika många poäng som förra säsongen vid lika många matcher spelade. Har länge sett det här som en mellansäsong, men kan mycket väl bli roligt framåt våren.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Grabben från Söder skrev:Intressant att vi nu efter 35 matcher har tagit exakt lika många poäng som förra säsongen vid lika många matcher spelade. Har länge sett det här som en mellansäsong, men kan mycket väl bli roligt framåt våren.
Ja, men jag tycker nog denna liknar förra säsongen en hel del.
Då hade vi också sjukt djupa bottennapp ...och några riktiga höjdpunkter innan Slutspelet drog igång.

Väl där kuggade allt i mycket bättre och det var egentligen bara i Semi 5-6 mot Fbk som en och annan säkert kliade sig i huvudet och undrade hur fan detta lag tagit sig så långt.

Men jag håller med, med alla friska så kan det bli kul i vår också
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DRC »

Tro mig när jag säger att jag har ett bottenlöst har mot Färjestad. Men med det sagt så är det heeeelt sjukt att deras smurf Nilsson alltså fick två matcher för att ha skrikit ”du suger” till domaren efter att ha få ett matchstraff igår.

Vi kan inte ha det så här. och det här är så fel att jag måste engagera mig. För vi måste sätta ner foten. Det finns en gräns och som Walter S sa i Big Lebowski, - Across that line you do not go.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

DRC skrev:Tro mig när jag säger att jag har ett bottenlöst har mot Färjestad. Men med det sagt så är det heeeelt sjukt att deras smurf Nilsson alltså fick två matcher för att ha skrikit ”du suger” till domaren efter att ha få ett matchstraff igår.

Vi kan inte ha det så här. och det här är så fel att jag måste engagera mig. För vi måste sätta ner foten. Det finns en gräns och som Walter S sa i Big Lebowski, - Across that line you do not go.
Kanske någon upprop eller någon lista man skriver under? Alla som har något under pannbenet håller givetvis med.

Tom i schack så är det öppnare dialog med domaren (ja, jag följer schack) och då är det helt galet, sjävlklart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:Tro mig när jag säger att jag har ett bottenlöst har mot Färjestad. Men med det sagt så är det heeeelt sjukt att deras smurf Nilsson alltså fick två matcher för att ha skrikit ”du suger” till domaren efter att ha få ett matchstraff igår.

Vi kan inte ha det så här. och det här är så fel att jag måste engagera mig. För vi måste sätta ner foten. Det finns en gräns och som Walter S sa i Big Lebowski, - Across that line you do not go.
Det började med att han fick en misconduct för att han sa till domaren "Bra jobbat ni förstör matchen".

Helt sanslöst. Nu tycker jag personligen att "domarna dömer" men lite jävla skinn på näsan får man väl ha när det gäller spelare?
Vad skulle Foppa fått för sin kommentar om Börje? 40 matchers avstängning?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 8727
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Nu kommer en matchserie där vi kan ”make or break”.
Om vi kan klara 6 poäng på dessa matcher så vore det fantastiskt. Fler poäng så ligger vi nog topp 6. Finns tyvärr risk för 4 förluster. Tufft motstånd. Hoppas på att vi kan spela som mot Malmö med en effektivitet som i första mot leksand.

Örebro ( Blivit en av favoriterna till guld helt plötsligt. Spetsigt värre och ger sig aldrig.)
Frölunda (Upp och ner den här säsongen men en grym trupp)
Brynäs ( på gång efter tränarbytet. Oftast täta matcher)
Färjestad(Saknar några profiler i form och skada men är ändå svåra att möta.)

Nåt spetsigt nyförvärv kan vi nog glömma. Är typ inget på marknaden vad jag förstått och jag tror Jocke behöver pengarna inför nästa år som kommer bli astufft om vi tappar ett helt knippe med spets.
EspenK
Inlägg: 8727
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

dubbelpost
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Örebro
En tuff uppgift, klart bästa bortalaget i SHL, men det är klart vi har poängchans på Hovet.
(tror dock inte ett smack på Urebroo väl i ett Slutspel, du behöver ha känt på det lite tidigare)
1p
-----
Frölunda
2 vinster på de 6 senaste matcherna, historiskt är denna tid på säsongen Fisks sämsta.
3p
-----
Brynäs
Har vänt runt den negativa trenden och brukar få många PP mot oss i Gävle (känns det som)
0p
----
FBK
Har just nu 3 raka förluster, kanske är på väg in i liknande fas som Fisk.
3p
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

Lee Harvey Oswald skrev:Örebro
En tuff uppgift, klart bästa bortalaget i SHL, men det är klart vi har poängchans på Hovet.
(tror dock inte ett smack på Urebroo väl i ett Slutspel, du behöver ha känt på det lite tidigare)
1p
-----
Frölunda
2 vinster på de 6 senaste matcherna, historiskt är denna tid på säsongen Fisks sämsta.
3p
-----
Brynäs
Har vänt runt den negativa trenden och brukar få många PP mot oss i Gävle (känns det som)
0p
----
FBK
Har just nu 3 raka förluster, kanske är på väg in i liknande fas som Fisk.
3p
Vänta nu här, en positiv post från LHO. Ska jag ringa ambulansen?
DIF!
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Aldrig att vi slår Glenn. Har vaknat ur dvalan och har två raka. Roger och Joel får så många PP de vill på Hovet.

Frölunda kommer att möta Luleå i en final till våren. Aldrig varit så säker på något i SHL någonsin. Bästa laget möter det smartaste laget.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev:Frölunda kommer att möta Luleå i en final till våren. Aldrig varit så säker på något i SHL någonsin. Bästa laget möter det smartaste laget.
Det är extremt sannolikt ja. Men hockey är en slumpsport och allt kan hända.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar