Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13751
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev: Efter att ha pissat och ljugit DIF rätt upp i ansiktet så kan han faktiskt dra åt....
Utveckla gärna. Du kan inte mena vad jag tänkte på om du uttrycker dig så.
Senast redigerad av Praetori den 2019-09-18 23:22:12, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Beast skrev:Marcus Davidsson måste vara nöjd med sitt klubbval. Ytter i tredjekedjan de två inledande matcherna, man undrar vad han blev lovad av Växjö egentligen.
En högre lön?

David Bernhardt snittar 2,5 min efter 2 inledande matcherna.
Och Davidsson har 2 min mindre istid i Växjö än fjolåret i DIF. Låt vara efter två matcher, men det hela är inledningsvis mycket komiskt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Salas »

För er som missat dagens bästa nyhet:

Brynäs IF... Läs: klubben som de senaste åren stolt har skrutit non-stop över deras reklamfria tröjor som varit möjligt pga skatteutjämning från Stockholm och andra rika kommuner i landet...

Samma ryggradslösa förening har nu valt att sälja sin själ (om de överhuvudtaget hade någon?) och döpa om sin fula arena till Monitor ERP Arena.
Det är ta mig fan det största jävla självmålet i svensk idrotts historia. Hur kan de leva med sig själva? Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8110
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Salas »

Mattias_87 skrev:Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Det är skillnad på fall arenanamn i detta avseende. Fine om man säljer sitt namn på arenan, men när man gör det efter att veckan tidigare ha hånat sina motståndare för att de har reklam på sina tröjor, och dessutom väljer det mest plastiga och avskyvärda namnet på en svensk ishockey arena, då har man gjort bort sig.

Finns noll värdighet kvar i Brynäs som förening. De är exakt lika plast som klubbar som Växjö, med enda skillnaden att Växjös publik är 100x bättre än Brynäs publik. Och då har ändå Växjö rätt kassa fans, säger en hel del om Brynäs. Ner i allsvenskan med packet, det är allt de förtjänar. Upp med typ Västerås istället.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Skulle hellre ha ett reklamnamn i hovet om det innebar reklamfria ställ
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Skulle hellre ha ett reklamnamn i hovet om det innebar reklamfria ställ
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Johanneshov »

Grabben från Söder skrev:
Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Skulle hellre ha ett reklamnamn i hovet om det innebar reklamfria ställ
Till och med "Monitor ERP Arena"? Det måste fan vara kontinentens mest avskyvärda namn på en arena där man sålt namnrättigheter.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Håkan Södergren »

Johanneshov skrev:
Grabben från Söder skrev:
Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Skulle hellre ha ett reklamnamn i hovet om det innebar reklamfria ställ
Till och med "Monitor ERP Arena"? Det måste fan vara kontinentens mest avskyvärda namn på en arena där man sålt namnrättigheter.
:D HaHa. Fast det här tar väl åndå priset (var visserligen några år sen nu)?

Från Almtunas hemsida: "Orginalmanet för hallarna var Gränby Ishallar. Under kvalserien till Elitserien 2009/10 hette den Zellout Arena för att säsongen efter återgå till Gränby Ishallar. Under säsongen 2013/14 fick det namnet Metallåtervinning Arena och hette så fram till och med säsongen 2015/16. Nu heter arenan Gränby Ishall." Notera även felstavningen
"originalmanet" :D

Dessutom måste jag tillägga att Lögbergs Lila Arena alltid har fått mig att småkräkas..
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Håkan Södergren skrev:
Johanneshov skrev:
Grabben från Söder skrev:
Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Hade jag varit Brynässupporter hade jag krupit under en stor jävla sten och aldrig kommit upp igen. Vilken total misär för de få supportrar som faktiskt har någon heder.

Hela föreningen bör förpassas till papperskorgen omgående. De är en skamfläck för svensk hockey.
Dom kommer få möjlighet att ställa ett stark trupp på isen så jag tror dom kan leva med det. Vem bryr vad om vad arenan heter egentligen?
Skulle hellre ha ett reklamnamn i hovet om det innebar reklamfria ställ
Till och med "Monitor ERP Arena"? Det måste fan vara kontinentens mest avskyvärda namn på en arena där man sålt namnrättigheter.
:D HaHa. Fast det här tar väl åndå priset (var visserligen några år sen nu)?

Från Almtunas hemsida: "Orginalmanet för hallarna var Gränby Ishallar. Under kvalserien till Elitserien 2009/10 hette den Zellout Arena för att säsongen efter återgå till Gränby Ishallar. Under säsongen 2013/14 fick det namnet Metallåtervinning Arena och hette så fram till och med säsongen 2015/16. Nu heter arenan Gränby Ishall." Notera även felstavningen
"originalmanet" :D

Dessutom måste jag tillägga att Lögbergs Lila Arena alltid har fått mig att småkräkas..
Allt som involverar kaffeburkarna får mig att kaskadspy
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8110
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Manuel Ågren in i förstakedjan istället för Guter.

Mycket spännande.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4774
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Nu början även tränarna se att Guter kanske inte riktigt håller, snart har han tappat sin plats i laget helt och hållet med Grewe och Östman som också kommer slåss om en plats och behöver istid då dom är unga och utvecklingsbara och betydligt intressantare spelare både nu och för framtiden.
Spela fult
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Sjöwall »

diftobbe89 skrev:Nu början även tränarna se att Guter kanske inte riktigt håller, snart har han tappat sin plats i laget helt och hållet med Grewe och Östman som också kommer slåss om en plats och behöver istid då dom är unga och utvecklingsbara och betydligt intressantare spelare både nu och för framtiden.
Du vet att Guter snittar 0,48 poäng per match i SHL va? Det är högre än Patrik Lundh, Jakob Lilja och Daniel Brodin som alla 3 spelat i första eller andrakedjan de senaste säsongerna. Att Guter inte skulle hålla som topp-6 forward i SHL är sån jävla bullshit så jag vet fan inte var jag ska ta vägen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sjöwall skrev:
diftobbe89 skrev:Nu början även tränarna se att Guter kanske inte riktigt håller, snart har han tappat sin plats i laget helt och hållet med Grewe och Östman som också kommer slåss om en plats och behöver istid då dom är unga och utvecklingsbara och betydligt intressantare spelare både nu och för framtiden.
Du vet att Guter snittar 0,48 poäng per match i SHL va? Det är högre än Patrik Lundh, Jakob Lilja och Daniel Brodin som alla 3 spelat i första eller andrakedjan de senaste säsongerna. Att Guter inte skulle hålla som topp-6 forward i SHL är sån jävla bullshit så jag vet fan inte var jag ska ta vägen.
Han har fått lämna DIF, Timrå och Luleå eftersom han inte höll måttet.
Han har lyckats i Karlskrona där han fick en stor roll i ett bottenlag.
Typ så.

Så att vi är rätt många som tvekar på Guter som top 6 är ingen BS. :D

Statistik är inte allt även om hans 0,25 p per match hos oss i SHL inte är kattskit.
Man måste ju även se hur han passar in i spelet och där är han i mina ögon rätt vilsen ute på banan för närvarande. Lika vilsen som han varit i de klubbar han fått lämna.

Men skjuta kan han. Fast det kan ju många andra i laget också, inte minst Holtz, som dessutom är klart bättre i spelet.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4774
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Sjöwall skrev:
diftobbe89 skrev:Nu början även tränarna se att Guter kanske inte riktigt håller, snart har han tappat sin plats i laget helt och hållet med Grewe och Östman som också kommer slåss om en plats och behöver istid då dom är unga och utvecklingsbara och betydligt intressantare spelare både nu och för framtiden.
Du vet att Guter snittar 0,48 poäng per match i SHL va? Det är högre än Patrik Lundh, Jakob Lilja och Daniel Brodin som alla 3 spelat i första eller andrakedjan de senaste säsongerna. Att Guter inte skulle hålla som topp-6 forward i SHL är sån jävla bullshit så jag vet fan inte var jag ska ta vägen.
Du vet att jag skiter i vad han snittar va? Jag ser väl själv hur spelaren levererar genom att kolla på matcherna, du har väl inte sett en hockeymatch i hela ditt liv allt du lutar dig mot är statistik sen tror du att du har koll på läget. Kan ju vara praktiskt iofs så slipper man tänka själv.

Guter hade garanterat inte ens haft ett jobb i SHL om det inte vore för DIF. Har du och några till någongång funderat på varför?
Spela fult
Skriv svar