Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av gaspo »

ciirree skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

"Jag har redan hört att det suckats lite i djurgårdsleden över Axelssons fysiska form och att han kanske inte direkt går genom eld för att spela alla försäsongsmatcher."

Infektioner i ledet är ju sällan bra.
Men helt ärligt, vem hade trott att han skulle spela alla försäsongsmatcher? Kan ju inte ens Jocke själv trott på. Micke Samuelsson spelade väl knappt några heller när han var här.
Dick hade chipskväll!
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av daaviid »

Kungh hade fishkväll. Två baljor mot rödspättorna.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Grabben från Söder »

daaviid skrev:Kungh hade fishkväll. Två baljor mot rödspättorna.
Tror det är bra för Ljungh med lite miljöombyte, känslan är att han kommer göra sin bästa säsong nu. Förhoppningen är att han kommer tillbaka till Djurgården inom något år som en toppspelare.
maag80
Inlägg: 69
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av maag80 »

Lee Harvey Oswald skrev:Reideborn har konserverat formen, Josefson kommer bli viktig.
Adam Kalsings grabb kan få en tuff vinter
Nu är ju inte Olle Alsing son till Adam överhuvudtaget men iallafall. ;)
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av #10 »

Fan, snart drar det igång, ska bli kul som fan...
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Fan, snart drar det igång, ska bli kul som fan...
Så tänker man varje år. Sen kommer stunderna då man frågar sig varför man plågar sig själv. Men mest roligt är det.

Glöm inte att det går att få se en skymt av laget redan på tisdag på öppna träningen samt på Lördag under all-stars.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av gaspo »

Tippar på att Dick kommer spela ut gamla känningar titt som tätt denna säsong:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-matcher
Skönare att sitta hemma med chipsen!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev:Tippar på att Dick kommer spela ut gamla känningar titt som tätt denna säsong:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-matcher
Skönare att sitta hemma med chipsen!
Har inte karln hört talas om att spela på sprutor? Vi är ju mitt i brinnande försäsong.
Senast redigerad av Puckey den 2018-08-20 20:02:00, redigerad totalt 1 gånger.
Quint
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-03-27

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Quint »

Puckey skrev:
gaspo skrev:Tippar på att Dick kommer spela ut gamla känningar titt som tätt denna säsong:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-matcher
Skönare att sitta hemma med chipsen!
Har inte karl hört talas om att spela på sprutor? Vi är ju mitt i brinnande försäsong.
Han blev nyss farsa. Blir spännande och se hans energinivå i höst.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av sPTNC »

Någon som vet om den öppna träningen i eftermiddag kommer att livesändas?
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Är Tom skadad eller vilas han idag?
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av sPTNC »

Sänds All-star matcherna idag på Cmore? Har för mig att jag läst/sett det någonstans men hittar inget om det idag?!
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Benjamin L. Willard »

sPTNC skrev:Sänds All-star matcherna idag på Cmore? Har för mig att jag läst/sett det någonstans men hittar inget om det idag?!
Tror inte det, ser inget på cmores tablå i alla fall.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

sPTNC skrev:Sänds All-star matcherna idag på Cmore? Har för mig att jag läst/sett det någonstans men hittar inget om det idag?!
Nä det var endast möjligt att se på plats.
Sevärd tillställning. Hysteriskt hur många riktigt bra NHL-spelare som kommer från Stockholm och hur många av dem som spelat i Djurgården dessutom.

Men nu till något helt annat.

Nu var det ju spektakelmatcher och bara varit träningsmatcher före det men man blir ändå lite småbekymrad över vår målvaktssida. De blandar och ger och Jensen känns inte som någon som kommer utmana Adam i år (som fallet var med målis-Jocke). Som kontrast såg Oscar Dansk verkligen ut som en NHL-målvakt i jämförelse.
Jensen har förmodligen potential att växa ut (bedömt på en del fina prestationer i Pantern och ett par juniorinsatser som jag sett) men av det man sett hittills så känns det inte som att denna säsong blir någon höjdare på målvaktssidan. Frågan är om Adam kan kliva upp på samma nivå som förra året. Man skulle ju gärna se att han till och med blir bättre ändå med ytterligare mental styrka men jag är genuint orolig för hela defensiven och speciellt då det inte känns som att vi har två stabila väggar i buren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Donkels-2.0 »

Får vi hen Fjällby blir vi omöjliga att tas med i år
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar