SHL 2018/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 2018/19

Inlägg av Frasse »

Många gnäller på att Jocke Eriksson inte är med "och budar på spelare" men med facit i hand är man ju glad att vi inte gav oss in i budkriget om Robin Alvarez när det begav sig, trots att han varit riktigt bra under de två säsongerna hos oss.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av mb81 »

Frasse skrev:Många gnäller på att Jocke Eriksson inte är med "och budar på spelare" men med facit i hand är man ju glad att vi inte gav oss in i budkriget om Robin Alvarez när det begav sig, trots att han varit riktigt bra under de två säsongerna hos oss.
Blev han dyr? Tycker Jocke gör rätt som värvar spelare på väg upp i karriären istället för de som redan peakat(lex Alvarez).
Sen hade han väl endast en av två bra säsonger hos oss. Efter hans första säsong ville nog hela forumet att vi dumpade honom.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frasse skrev:Många gnäller på att Jocke Eriksson inte är med "och budar på spelare" men med facit i hand är man ju glad att vi inte gav oss in i budkriget om Robin Alvarez när det begav sig, trots att han varit riktigt bra under de två säsongerna hos oss.
Vad menar du? Pengar? Attityd? Skills?

Inte för att jag tycker han vore en toppvärvning, men för rätt peng hade jag gärna kunnat ha honom i en 3:lina.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Frasse »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Frasse skrev:Många gnäller på att Jocke Eriksson inte är med "och budar på spelare" men med facit i hand är man ju glad att vi inte gav oss in i budkriget om Robin Alvarez när det begav sig, trots att han varit riktigt bra under de två säsongerna hos oss.
Vad menar du? Pengar? Attityd? Skills?

Inte för att jag tycker han vore en toppvärvning, men för rätt peng hade jag gärna kunnat ha honom i en 3:lina.
En spelare som väljer pengarna i alla lägen, så med facit i hand är man glad att Jocke inte drogs med i budkriget när han lämnade oss.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Frasse skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Frasse skrev:Många gnäller på att Jocke Eriksson inte är med "och budar på spelare" men med facit i hand är man ju glad att vi inte gav oss in i budkriget om Robin Alvarez när det begav sig, trots att han varit riktigt bra under de två säsongerna hos oss.
Vad menar du? Pengar? Attityd? Skills?

Inte för att jag tycker han vore en toppvärvning, men för rätt peng hade jag gärna kunnat ha honom i en 3:lina.
En spelare som väljer pengarna i alla lägen, så med facit i hand är man glad att Jocke inte drogs med i budkriget när han lämnade oss.
Ok. Han är inte värd någon topplön i mina ögon.
Trodde inte han var en legoknekt med tanke på hans tidigare klubbval.
Har varit Malmö trogen förutom då hans karriär gått lite i stå.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av TheForsa »

Gick in på Hockeysnack och kikade lite för att kolla om det ryktats om nån spelare till DIF.
Eftersom att Palushaj var ett rykte tidigare så gick jag in på Brynäs forum för att titta lite och då var det livat eftersom att det hade hintats om att det skulle hända grejer idag gällande spelare, nämligen en förlängning av Palushaj.

Jag in på deras twitter och kollade så fick jag se denna bilden där det står @AARON längst ner till höger.
Självklart tror man då att det är en förlängning av Aaron Palushaj som kommer att presenteras.....
Bild


Men nej, här kommer det roliga efter några timmar så presenterar dom istället Emil Forslund.
HAHAHA, vilket jävla självmål. Jag hade fan blivit tokig om nåt liknande hänt hos oss.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Gick in på Hockeysnack och kikade lite för att kolla om det ryktats om nån spelare till DIF.
Eftersom att Palushaj var ett rykte tidigare så gick jag in på Brynäs forum för att titta lite och då var det livat eftersom att det hade hintats om att det skulle hända grejer idag gällande spelare, nämligen en förlängning av Palushaj.

Jag in på deras twitter och kollade så fick jag se denna bilden där det står @AARON längst ner till höger.
Självklart tror man då att det är en förlängning av Aaron Palushaj som kommer att presenteras.....
Bild


Men nej, här kommer det roliga efter några timmar så presenterar dom istället Emil Forslund.
HAHAHA, vilket jävla självmål. Jag hade fan blivit tokig om nåt liknande hänt hos oss.
Det roligaste är ju @aaron när de väntar på att förlänga med Aaron Palushaj. Spännande dag på jobbet för twitteransvarige hos Brynäs.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Morwin »

Haha va [BLACK QUESTION MARK ORNAMENT] Palushaj valde Örebro.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Detblir3poäng »

Hahahahahaha först blir dom toktrollade på twitter och får forslund istället för palusaj och sen på kvällen får dom beskedet att dom tappar palusaj till örebro, måste vara kul att vara bifare idag hahahahahaha
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Vikas »

"Jag tror stämningen i arenan vägde in jäkligt mycket också."

Sportchefen i Örebro försöker få det att vara något annat än pengar som lockade Palushaj till Örebro.

Vet inte om han valde rätt ämne direkt...
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Stulle »

Haha från att ha gått från "Kommer han värvas idag eller imorgon" till att han går till en konkurrent, och som grädden på moset så gör deras PR-avdelning decenniets självmål med sin tweet. Nästan så man tror att det gjordes med flit.
Jag är inte arg, och inte besviken.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av mb81 »

Vem fan rattar SHLs twitter. Så sjukt oseriösa. Giffar mest hela tiden. Nu någon jävla gråtgif från The Office angående Högström.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 836
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Örebroarn »

mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev:Vad har Växjö rökt egentligen?

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-laker ... v-tittare/
Drygt 1,7 miljoner tittare per match. Tror inte ett skit på det.
Hybris värre än råttorna.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 836
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Örebroarn »

mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Vad har Växjö rökt egentligen?

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-laker ... v-tittare/
Drygt 1,7 miljoner tittare per match. Tror inte ett skit på det.
Hybris värre än råttorna.
När Sverige spelade andra kvalmatchen mot Italien hade man 2 025 000 tittare. Inte en chans att Växjö lockade 1,7 per match.
Skriv svar