Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Hur tänker sig Jocke angående spelarpresentationer. Flera ju klara redan. Det har han själv bekräftart utan att nämna namn.
Vad är bäst ur ett marknadsmässigt perspektiv. Hålla alla och köra en stor presskonferens eller kasta ut några åt gången?
Gillar det Luleå gör med LHF-live.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

LJ tjänade nog inte alls särskilt mycket då han var en osäker HA-värvning som mest harvat runt i sämre ligor än så. Kan mycket väl stämma att han legat på runt 20-30k men signat för att få en SHL-chans.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

OM vi inte är med och är villiga att pröjsa närmare 200k i månaden för en kanoncenter som skulle kunna spela för oss och vara en bärande spelare för oss under kanske 7-8 säsonger är rent ut sagt obegripligt korkat.

Vill man dessutom sälja plåtar till nästa säsong krävs det lite kvalité i laget och inte bara chansningar från Allsvenskan.

Och ja jag är oerhört tveksam till Strandberg och jag ber till högre makter att det inte blir något med Allsing. När man inte ens lyckas signa på sig de mest intressanta spelarna från serien nedanför ja då vet att det är jävligt illa ställt med ekonomin...
EspenK
Inlägg: 8728
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Sved mer än jag trott att se artikel i jnytt om Ljungh.

Att vi tappar en av dem tror jag jag hade köpt. De konkurrerade om samma istid. Att tappa båda är katastrof och måste ha sin förklaring i:
A: Någon stor profilvärvning på väg in som kräver utrymme i budgeten
B: Alla pengar läggs på en bra spetsig förstakedja.
C: Jocke kämpar i tysthet för att Ssk ska bli störst i lokalområdet igen.
D: Något i ekonomin de inte berättar.

Jag tror och hoppas på A och B...
EspenK
Inlägg: 8728
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Strandberg kan ju på allvar inte vara tänkt för nåt högre än fjärdekedja.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror inte vi är i en risig ekonomisk sits. Knappast budgeterat för semifinal och en nyemission som drog in nästan 16 miljoner.

Värvningarna kommer, lugna er.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Inlägg: 8728
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Problemet är väl att det lär vara sjukt mycket svårare och dyrare med boende och bekvämligheter för spelare i Stockholm än i Växjö exempelvis. Behöver inte bara handla om löner menar jag.
Dessutom är ju våra träningsmöjligheter och faciliteter miltals och årtionden efter många av klubbarna ute i landet. Stockholms stad måste vakna nån gång.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Tycker Madhawk är rätt ute i tråden när han svarar en annan också. Ante är våran förstecenter. Ska vi verkligen betala 190k/mån för Ljungh när vi har Vejdemo och Mackan Davidsson dessutom? Jag håller med. Det är förnuftigt att inte betala den skyhöga summan på Ljungh. Strandberg gjorde ju ett helt okej jobb som kom in mitt under säsongen också, kan nog bli en jättebra lösning hos oss när han är ”med från början”.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Vi vet inte om Ante spelar mer än 10 matcher kommande säsong.
Vi vet inte om vare sig Davidsson eller Vejdemo lockas över till NHL redan nu. ( OM det inte sker nu lär de sticka till nästa säsong. )
Långsiktigt och inte minst stabilitetsmässigt så hade vi behövt behålla en av Ljungh eller LJ. ( Inte minst om vi har som målsättning att vara ett stabilt topp 6 lag. )

Efter målvakt är centrar den viktigaste positionen och att "slarva bort" två riktigt bra SHL-centrar över samma sommar, centrar som dessutom har Sverige som "slutstation" är i alla fall i min bok urkorkat.

För att jag skall köpa detta skeende måste det in en klasscenter alternativt för DIF gå ut med att det inte finns pengar för annat än "budgetlösningar" och därmed också ställa in förväntningar efter detta faktum.

I övrigt kan det nog återigen vara värt att nämna att de pengar som plockades in via aktieförsäljningen högst troligtvis inte skall gå till att förstärka laget utan för att skapa en stabil ekonomiskt grund för framtiden och tur är nog det kanske skall tilläggas.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

Det är faktiskt fascinerande att läsa samma argument gå om och om igen ifrån domedagsprofeterna, argument man kunde läsa redan för flera månader sen när nyheterna släpptes att både Ljungh och Johansson försvinner.

Dom är redan borta, det är inte mycket att göra i efterhand förutom att fylla platserna.

Det skall sägas att jag också tycker det är sjukt synd att Johansson försvinner (Ljungh berör mig knappt).

Men det känns som att vi har vattnat ur det här?
Nu vet vi alla att vi kommer hamna i kval till allsvenskan, att Jocke borde avgå och att på lång sikt så kommer vi aldrig vara ett playoff lag.

Det är trots allt ganska lång tid kvar tills truppen är fastsatt, sluta ropa varg nu!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

altsich skrev:Det är faktiskt fascinerande att läsa samma argument gå om och om igen ifrån domedagsprofeterna, argument man kunde läsa redan för flera månader sen när nyheterna släpptes att både Ljungh och Johansson försvinner.

Dom är redan borta, det är inte mycket att göra i efterhand förutom att fylla platserna.

Det skall sägas att jag också tycker det är sjukt synd att Johansson försvinner (Ljungh berör mig knappt).

Men det känns som att vi har vattnat ur det här?
Nu vet vi alla att vi kommer hamna i kval till allsvenskan, att Jocke borde avgå och att på lång sikt så kommer vi aldrig vara ett playoff lag.

Det är trots allt ganska lång tid kvar tills truppen är fastsatt, sluta ropa varg nu!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Lika tråkigt att läsa dina sitt lugn i båten fraser.

Detta är en Silly tråd. Finns andra trådar ifall du inte vill läsa vad folk tycker om värvningar, förluster, eventuella som klara.

On topic. LJ är lätt värd den lönen. Vad ska vi hitta som är lika bra till samma peng?
Nu blev man ju bara än mer oroad.

Jocke måste bara sitta på ett par riktiga ess.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
altsich skrev:Det är faktiskt fascinerande att läsa samma argument gå om och om igen ifrån domedagsprofeterna, argument man kunde läsa redan för flera månader sen när nyheterna släpptes att både Ljungh och Johansson försvinner.

Dom är redan borta, det är inte mycket att göra i efterhand förutom att fylla platserna.

Det skall sägas att jag också tycker det är sjukt synd att Johansson försvinner (Ljungh berör mig knappt).

Men det känns som att vi har vattnat ur det här?
Nu vet vi alla att vi kommer hamna i kval till allsvenskan, att Jocke borde avgå och att på lång sikt så kommer vi aldrig vara ett playoff lag.

Det är trots allt ganska lång tid kvar tills truppen är fastsatt, sluta ropa varg nu!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Lika tråkigt att läsa dina sitt lugn i båten fraser.

Detta är en Silly tråd. Finns andra trådar ifall du inte vill läsa vad folk tycker om värvningar, förluster, eventuella som klara.

On topic. LJ är lätt värd den lönen. Vad ska vi hitta som är lika bra till samma peng?
Nu blev man ju bara än mer oroad.

Jocke måste bara sitta på ett par riktiga ess.
Aldrig sagt någonting i stil med sitt ner i båten eller efter regn kommer solsken.

Jag är allt för att låta folk yttra sina åsikter, har inte bett någon vara tyst, inte riktigt menat att trampa någon på tårna.

Tycker bara att argumenten som används är samma som de var när nyheten började läcka. Därav tycker jag att det känns urvattnat.

Det betyder inte att alla ska känna lugnet för Jocke och co har värvat och allt kommer ordna sig och kumbaja.

Och ja, jag håller med dig, Johansson är värd pengarna, mer så än Ljungh. Jävligt synd, men det känns lite som att han inte ville spela hos oss?
Trist oavsett vad

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

altsich skrev:Jävligt synd, men det känns lite som att han inte ville spela hos oss?
Trist oavsett vad

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
LJ tackade väl nej tidigt och fått flera kontraktsförslag från DIF efter det, så det är nog som du säger, han ville helt enkelt inte...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Altsich:
Tycker inte tonen varit hård alls i denna tråd. Men klart folk är oroade när vi tappar toppspelare till konkurrerande klubbar. Men visst, det är klart sedan länge och kanske ältar vi i överkant.
Det kom bara nytt vatten på kvarn när lönen blev outad. Därav mitt nya ältande.

Är inte heller särskilt missnöjd över att Ljungh drar. Ingen favorit (förutom off ice som han verkar hur skön som hellst :D )
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av altsich »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Altsich:
Tycker inte tonen varit hård alls i denna tråd. Men klart folk är oroade när vi tappar toppspelare till konkurrerande klubbar. Men visst, det är klart sedan länge och kanske ältar vi i överkant.
Det kom bara nytt vatten på kvarn när lönen blev outad. Därav mitt nya ältande.

Är inte heller särskilt missnöjd över att Ljungh drar. Ingen favorit (förutom off ice som han verkar hur skön som hellst :D )
Tonen är det inget fel på! Den får väl ligga i nivå med ens egna känslor anser jag.

Naah Ljungh hade ett helt okej år men hans bästa säsong var året vi gick upp, i min ödmjuka mening. Han är 27 och har varit hos oss sen han var 21. Han har varit bra, ibland mer, ibland mindre. Men jag tror inte på värsta utvecklingen där, är mer potential i Johansson.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Låst