Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
#10
Inlägg: 13553
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Túrin Turambar skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
Ja DIF är väl ända alternativet för en riktig järnkamin
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

jaccan skrev:
B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:Vem är demonsportchefen som vi skulle ta in som alternativ som skulle göra ett bättre jobb i så fall?
Jag tror man hade kunnat välja nästan vem som helst som har lite kontakter och erfarenheter i hockeysverige och den hade kunnat göra ett bättre jobb. Ingen vettig människa hade sett Tambellini som en SHL-stjärna. Eller Musse som en bra coach.
Fast det är ju inte sant. Isådantfall skulle ju andra föreningar, som ju antaglien sitter på sportchefer med de meriter du efterfrågar, lyckas med i princip alla sina värvningar. Men detta är ju långt ifrån fallet, som även Praetori pekar på. Kan inte hitta något skäl till att vara så ultranegativ mot Jocke som du faktiskt är. Visst har han gjort några misstag, men det gör alla sportchefer.
Vad andra klubbar gör är som sagt inte av intresse för mig. Precis som jag har sagt tidigare så har andra klubbar råd att göra chansningar och att överbetala spelare som kanske egentligen inte inte är bra nog. Vi har inte den lyxen. När vi anställer en lekman som sportchef och han tar uppenbart felaktiga beslut och stora risker som även icke-insatta supportrar är oförstående kring så finns det rimliga skäl att ifrågasätta.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Skidlöparn skrev:
B.I.B.A skrev:
Skidlöparn skrev: Dags för dig att söka en sportchefstjänst kanske? Har hört att Djurgården ska komplettera med en utöver Jocke.
Sedär, det gamla klassiska "gör det bättre själv"-argumentet.
Jupp, för just nu har du inte särskilt mycket att komma med i dina argument om att du tycker att allt är dåligt med Jocke, annat än att Jeff och Fagerudd har floppat.
Har aldrig påstått att allt är dåligt med Jocke. Var har du läst det? Och jag har nämnt dussintals faktorer i mina senaste inlägg, mycket mer än bara Jeff och Fagerudd. Du verkar vara mer inställd på att jag har fel än att faktiskt läsa och försöka förstå. Jag har lagt ganska mycket tid för att förklara väldigt noga för att alla ska förstå poängen, så vänligen gör ett försök eller håll dina tomma inlägg borta från diskussionen.
Avgå Jocke.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Túrin Turambar skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
Är väl bra om vi kan ge en juni hans plats eller nått.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Morwin skrev:
Túrin Turambar skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
Är väl bra om vi kan ge en juni hans plats eller nått.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Utan Ahlén-typen av spelare och Ahlén i synnerhet hade det här laget inte varit vad det är. Om man tar bort känslorna i laget blir det som vilket Linköping eller Växjö som helst - rätt ointressant.
Using Tapatalk
#10
Inlägg: 13553
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Think if... skrev:
Morwin skrev:
Túrin Turambar skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
Är väl bra om vi kan ge en juni hans plats eller nått.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Utan Ahlén-typen av spelare och Ahlén i synnerhet hade det här laget inte varit vad det är. Om man tar bort känslorna i laget blir det som vilket Linköping eller Växjö som helst - rätt ointressant.
Helt jävla rätt, majoriteten av stommen skall vara kaminer som brinner för sköldennoavsett vad som står i lönekuvertet och dra med ev spets som inte har samma känsla.
Praetori
Inlägg: 13719
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Túrin Turambar skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
Ja DIF är väl ända alternativet för en riktig järnkamin
Ge grabben 150k/mån bara för att dyka upp i båset och kriga för skölden. Lätt värt stålarna. Föredöme och järnkamin.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Jag tycker att det borde finnas plats för en Ahlén i en fjärdelina.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jim Morrison skrev:Tror det kommer bli avsevärt mycket sämre med Jocke som huvudansvarig för spelidé och värvningar. Synd, när vi äntligen var på väg någonstans. Allt detta som vi ser idag är Thomas spelsätt/röd tråd. Jocke vill en annan väg och vann styrelsen.
Äh spelidé och spelidé det är Robbans spelidé som gäller och då är Thomas Johansson överflödig som jag ser det och det är rätt att inte förlänga med Ahlén om det stämmer det som sägs trots att han har ett enormt Djurgårdshjärta
Ceterum censeo Solna esse delendam
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Tycker nog de hade varit bättre o förlänga med Ahlen ist för hank...

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2312
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

Har ingen aning om vem/vilka vi skall värva, eller hur truppen skall se ut! Tycker bara att det är synd att vissa lämnar, skulle givetvis vilja att vi har kvar så många som möjligt från nuvarande trupp och byggt vidare... If it ain't broke, don't fix it!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frankie »

MarcusDaze skrev:Jag tycker att det borde finnas plats för en Ahlén i en fjärdelina.
Ja man börjar undra när det står klart att vi tappar Ljung och Linus J, riskerar att tappa hela Davidsson x 2 + Fjällby och kanske även Vejdemo till AHL/NHL om det är klart med några större namn som det inte läckt ut några rykten om så att det inte finns plats för Ahlén i en 4:e lina?

Tycker det känns lite vågat att skeppa en slitvarg som Ahlén och satsa på spelarna det ryktas om ifrån hockeyallsvenskan. Tror inte det kommer göra ont att möta Djurgården om man säger om vi går den vägen.

Fast om det är tänkt att det kommer in någon som ersätter Bourque i 1:a linan om nu inte han är sugen på en säsong till, så blir det ju förvisso trångt på RW-positionerna med Brodin, Bergfors, Possler och Davidsson.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Nu försvinner mina favoritspelare på löpande band. Vem är näst, Urbom?

Sen kan man ju fråga sig om vi kommer ha fortsatta framgångar om man tar bort den komponenten som dessa oömma hockeyspelare står för, när det bara blir finess kvar.

Drömde mardrömmar i natt om Matte Carlsson som får symbolisera "den pigga skridskostarka" alibispelaren från allsvenskan och vi åker ner igen. Det ser jättepiggt ut med ett byte bestående av 100% klubbviftande poke checks, men motståndaren garvar ju bara.

Det är precis lika viktigt att störa motståndaren som att vara bättre. Man blir lite orolig när det verkar som det glöms bort.

Gärna handleder, men först ett rejält fysiskt spel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Ska han dumpa varenda spelare i denna framgångsrika lagmaskin? Vafan händer...

Ahlén är DIF, hur kan man inte ha plats för en sån spelare för en fjärdeline utan istället gå för spelare som Manuel Ågren och allt vad dom heter från en sämre liga, måste vara ett dåligt skämt...
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Verkar vara en strategi att plocka upp late bloomers som är under 25 bast billigt från en lägre serie och dumpa spelare med högre lön som är på väg mot 30 och blommat klart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst