Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Erik af Sibirien »

Har alla läst denna då?

https://www.svd.se/os-platsen-far-ett-h ... -att-synas

"Burken" verkar helseriös som hocksyspelare och en genuin person. Jag kan inte tro att han inte skulle ge allt i slutspurten. Att han inte gnistrat mellan jul och OS beror nog på skada och skaderisk.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

Erik af Sibirien skrev:Har alla läst denna då?

https://www.svd.se/os-platsen-far-ett-h ... -att-synas

"Burken" verkar helseriös som hocksyspelare och en genuin person. Jag kan inte tro att han inte skulle ge allt i slutspurten. Att han inte gnistrat mellan jul och OS beror nog på skada och skaderisk.
Alltid kul med idrottare som ger tillbaka till moderklubbarna och vårdar gräsrötterna. Jag har sagt det flera gånger. Gabbe och Alex (Wennberg) har ju lagt in goda vitsord och det skulle de ju aldrig göra för Djurgården om de inte hade en riktigt bra uppfattning om honom.
En Burken i högform efter OS, en frisk Ante och Brodin tillbaka i matchform så kan det bli en riktigt rolig avslutning på säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av vr6power »

Erik af Sibirien skrev:Har alla läst denna då?

https://www.svd.se/os-platsen-far-ett-h ... -att-synas

"Burken" verkar helseriös som hocksyspelare och en genuin person. Jag kan inte tro att han inte skulle ge allt i slutspurten. Att han inte gnistrat mellan jul och OS beror nog på skada och skaderisk.

är en sjuhelvetes skillnad på moderklubb hemstad osv osv och ett lag där man endast kom till för att skylta mot os. säger inte att han inte skull ge allt i ett slutspel bara att det är enorm skillnad.

DIF är inget som betyder nå för han, däremot kanske han ger 90% i ett slutspel men han fäller nog inga tårar oavsett hur det slutar.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av South_Exil »

vr6power skrev:
Erik af Sibirien skrev:Har alla läst denna då?

https://www.svd.se/os-platsen-far-ett-h ... -att-synas

"Burken" verkar helseriös som hocksyspelare och en genuin person. Jag kan inte tro att han inte skulle ge allt i slutspurten. Att han inte gnistrat mellan jul och OS beror nog på skada och skaderisk.

är en sjuhelvetes skillnad på moderklubb hemstad osv osv och ett lag där man endast kom till för att skylta mot os. säger inte att han inte skull ge allt i ett slutspel bara att det är enorm skillnad.

DIF är inget som betyder nå för han, däremot kanske han ger 90% i ett slutspel men han fäller nog inga tårar oavsett hur det slutar.
Alltså, den här diskussionen.

Ger 90%. Vad är det ens. Vi snackar om hockeyspelare, tävlingsmänniskor, elitidrottare.
Är man i ett slutspel och spelar om guldet är det ju klart att man går för det till 100%.

Frågan med RB är ju mer:
Kommer han tillbaka efter OS eller vill han hem till Kanada.

Hoppas och tror att han kommer hit (kontrakt osv). Gör han då det och är skadefri så är det ju klart han kommer gå 100% för att vinna!!
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av South_Exil »

vr6power skrev:
Erik af Sibirien skrev:Har alla läst denna då?

https://www.svd.se/os-platsen-far-ett-h ... -att-synas

"Burken" verkar helseriös som hocksyspelare och en genuin person. Jag kan inte tro att han inte skulle ge allt i slutspurten. Att han inte gnistrat mellan jul och OS beror nog på skada och skaderisk.

är en sjuhelvetes skillnad på moderklubb hemstad osv osv och ett lag där man endast kom till för att skylta mot os. säger inte att han inte skull ge allt i ett slutspel bara att det är enorm skillnad.

DIF är inget som betyder nå för han, däremot kanske han ger 90% i ett slutspel men han fäller nog inga tårar oavsett hur det slutar.
Alltså, den här diskussionen.

Ger 90%. Vad är det ens. Vi snackar om hockeyspelare, tävlingsmänniskor, elitidrottare.
Är man i ett slutspel och spelar om guldet är det ju klart att man går för det till 100%.

Frågan med RB är ju mer:
Kommer han tillbaka efter OS eller vill han hem till Kanada.

Hoppas och tror att han kommer hit (kontrakt osv). Gör han då det och är skadefri så är det ju klart han kommer gå 100% för att vinna!!
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Stulle »

Alltså kom igen nu. Gå på det som han har sagt istället för att hitta på andra saker. Han har ju sagt att han ska göra allt i ett slutspel, och det får vi utgå ifrån tills han säger något annat. Jag tror inte han vill ha ett rykte som någon kontraktsbrytare även om det är i slutet av hans karriär, han är nog för professionell för det.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad kommer denna diskussion ifrån egentligen ....från början?
Att han inte skulle fullfölja kontraktet eller att han innerst inne skiter i Slutspel.

Är det ljumskkänningar innan OS? (med lite "vila sig i form-spel" innan han försvann)

Är han frisk är det så klart han kommer hit igen.
Att han dessutom då steppar upp en nivå tar jag för givet, det gör alla Kanadafödda hockeyspelare.
Det ligger liksom inbyggt i deras dna att vässa sitt fokus just då
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av vr6power »

Lee Harvey Oswald skrev:Vad kommer denna diskussion ifrån egentligen ....från början?
Att han inte skulle fullfölja kontraktet eller att han innerst inne skiter i Slutspel.

Är det ljumskkänningar innan OS? (med lite "vila sig i form-spel" innan han försvann)

Är han frisk är det så klart han kommer hit igen.
Att han dessutom då steppar upp en nivå tar jag för givet, det gör alla Kanadafödda hockeyspelare.
Det ligger liksom inbyggt i deras dna att vässa sitt fokus just då

var väll mest från att han själv sa att os var hans mål och Djurgården var bästa alternativet för att ta sig dit. sen var det väl nån som delade nånting om att Jocke var nervös över hur han skull vara efter os, dock gick ju burken ut själv med att han återkommer till Djurgården efter os och ger allt.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av williams »

Alla bör läsa den här igen om bourque.

https://www.difhockey.se/artikel/k1ilaj ... n-pa-plats

Det är en tävlingsmänniska som kommer till Djurgården. Han har bara en typ av svar på frågan om hans mål med tiden i Djurgården.
– Jag vill vinna. Jag vill vinna matcher. Jag vill vinna mästerskap.

Bourques undrade bara en sak inför resan till Stockholm: Hur fungerar slutspelet i SHL?
Han har en tydlig målbild med sitt spel.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av DIFtomppa »

Som det ser ut nu blir det Fuleå eller Linköping i kvarten.

Klingar inte bra i mina öron varkendera.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

DIFtomppa skrev:Som det ser ut nu blir det Fuleå eller Linköping i kvarten.

Klingar inte bra i mina öron varkendera.
Med dagens tabell blir det HV71. Så det står ju mellan dom tre. Frågan är vilket som är mest lämpligast för oss att möta respektive värsta? Luleå är jag nog mest orolig över.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Donkels-2.0 »

Är inte orolig för att möta något lag - ett mästarlag ska klara av att slå rubbet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2325
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Buford »

Donkels-2.0 skrev:Är inte orolig för att möta något lag - ett mästarlag ska klara av att slå rubbet
Exakt... Är faktiskt inte heller orolig för att möta något lag, årets DIF kan slå alla!

Fan, DIF gör sin bästa säsong sedan guldåren 00-01 (09-10 var vi jävligt bra, men startade knackigt) och det var något jag aldrig kunde tro! Hur det än slutar så har laget gjort ett enormt jobb.
Dammigt
Inlägg: 8
Blev medlem: 2016-09-10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Dammigt »

Tror ni vi kan nå 100 poäng, senast vi gjorde det var väl 00/01?
Vi måste alltså ta 13 poäng på de återstående sex matcherna.

Själv tror jag vi stannar på 98 poäng, men då är jag alltid pessimistisk. :wink:
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det enda laget jag inte vill möta är äckelluleå. Lassinantti är inte trevlig att ha att göra med mer än vad som är absolut nödvändigt, och går man vinnande ur en sån serie är ju laget helt dekapaciterat efter att de sexfingrade har huggit med klubbor eller armbågar lite överallt och ingenstans.

Jag är inte rädd för något annat lag. Det är dem som är rädda för oss.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar