Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Frasse skrev:Förhandlingar om nytt kontrakt mellan Djurgården och Adam Reideborn har inletts
http://hockeynews.se/articles/1070/
Då är frågan om det var ett rent taktiskt drag att ställa Jocke på isen mot Växjö, för att sända signaler om att man har alternativ under förhandlingarna. Även om jag inte tror/hoppas att det finns något sådant samband så har jag lärt mig att dagens elitidrott kan vara synnerligen cynisk så fort det handlar om agenter, sportchefer och pengar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
Frasse skrev:Förhandlingar om nytt kontrakt mellan Djurgården och Adam Reideborn har inletts
http://hockeynews.se/articles/1070/
Då är frågan om det var ett rent taktiskt drag att ställa Jocke på isen mot Växjö, för att sända signaler om att man har alternativ under förhandlingarna. Även om jag inte tror/hoppas att det finns något sådant samband så har jag lärt mig att dagens elitidrott kan vara synnerligen cynisk så fort det handlar om agenter, sportchefer och pengar.
Är övertygad om att det var Jockes gamla arbetsgivare vi mötte som spelade in en del i valet av målvakt. Övrig del är att vi vill hålla igång båda våra målvakter.

Så något taktiskt kontraktsval tror jag inget på.

Kul om vi förlänger med Adam. Ytterligare hyll till våra sportchefer som fick massvis med kritik för att de inte förlängde med en kille som numera står i ett annat lag.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Kul om vi förlänger med Adam. Ytterligare hyll till våra sportchefer som fick massvis med kritik för att de inte förlängde med en kille som numera står i ett annat lag.
Ja verkligen. Och bortbytingen har dessutom inte stått på huvudet i HV (även om jag gillar Linus) så det känns som en bra deal. Men jäklar vad folk gnällde lite varstans när det var klart med Adam.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Verkar ju gå "hyffsat" för Cehlin i fuleå, men var tydligen för dålig för oss
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

DIFtomppa skrev:Verkar ju gå "hyffsat" för Cehlin i fuleå, men var tydligen för dålig för oss
Ja honom vågade vi väl inte satsa på för att det väl eventuellt kunde bli en ny "Fällström-grej" men konstigt att vi signar andra skadebenägna. Hur många hjärnskakningar har Cillen haft? En eller?

Jävligt dumt att vi ratade honom men inte första gången vår kära klubb gör konstiga beslut.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Henke_F skrev:
DIFtomppa skrev:Verkar ju gå "hyffsat" för Cehlin i fuleå, men var tydligen för dålig för oss
Ja honom vågade vi väl inte satsa på för att det väl eventuellt kunde bli en ny "Fällström-grej" men konstigt att vi signar andra skadebenägna. Hur många hjärnskakningar har Cillen haft? En eller?

Jävligt dumt att vi ratade honom men inte första gången vår kära klubb gör konstiga beslut.
Fast Ante var nyopererad och att chansa med två ledande spelare är riskabelt. Visst hade jag velat ha Cehlin i Dif, men jag hade förmodligen gjort samma avvägning särskilt när Cehlin då var skadad när han skrev på.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Fattar inte riktigt besattheten av Cehlin. Vi kan inte ha varenda spelare som någon gång har haft beröring med DIF under kontrakt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:Fattar inte riktigt besattheten av Cehlin. Vi kan inte ha varenda spelare som någon gång har haft beröring med DIF under kontrakt.
Om vi ändå kunde tillämpat den regeln innan vi tog hit Urbom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
sensei skrev:Fattar inte riktigt besattheten av Cehlin. Vi kan inte ha varenda spelare som någon gång har haft beröring med DIF under kontrakt.
Om vi ändå kunde tillämpat den regeln innan vi tog hit Urbom.
Haha, även om jag i princip aldrig håller med dig om något så måste jag medge att du är väldigt kvick.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:
sensei skrev:Fattar inte riktigt besattheten av Cehlin. Vi kan inte ha varenda spelare som någon gång har haft beröring med DIF under kontrakt.
Om vi ändå kunde tillämpat den regeln innan vi tog hit Urbom.
Haha, även om jag i princip aldrig håller med dig om något så måste jag medge att du är väldigt kvick.
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Jim Morrison skrev:
sensei skrev:
Jim Morrison skrev:
sensei skrev:Fattar inte riktigt besattheten av Cehlin. Vi kan inte ha varenda spelare som någon gång har haft beröring med DIF under kontrakt.
Om vi ändå kunde tillämpat den regeln innan vi tog hit Urbom.
Haha, även om jag i princip aldrig håller med dig om något så måste jag medge att du är väldigt kvick.
Bild
Haha, ni är ju för sköna.

Nu ville jag inte bidra till någon "besatthet" men hade förstått om vi tagit tillbaka honom istället för vissa andra chansvärvningar/förlängningar vi tidigare gjort.

Sen att spelare vi nobbar lyckas i andra klubbar, det börjar väl bli gammal DIF-logik?

..väldigt lätt att vara efterklok också men lek med tanken att vi värvat en forward (Cehlin) istället för 76:an, Fagerudd? eller vad han hette. Hade suttit bra med all frånvaro vi har haft i dagsläget.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Blir smått irriterad över senaste nyheten (intervjun med Jocke E i Hockeynews) angående Kronwall. Tydligen är han besviken över att man inte haft kontakt med honom nu på över 1 år.
Tror hockeyspelare på riktigt att man ska jaga, jaga, jaga år efter år trots att han fortsätter förlänga i KHL? Han är ju inte 20 år längre och kan väl inte på riktigt tro att vi ska dregla över hans signatur i flera år till? Förstår mig inte på sådant. Spelare som utåt inte verkar vilja komma hem alls och sedan är besviken på bristfällig kontakt.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:Blir smått irriterad över senaste nyheten (intervjun med Jocke E i Hockeynews) angående Kronwall. Tydligen är han besviken över att man inte haft kontakt med honom nu på över 1 år.
Tror hockeyspelare på riktigt att man ska jaga, jaga, jaga år efter år trots att han fortsätter förlänga i KHL? Han är ju inte 20 år längre och kan väl inte på riktigt tro att vi ska dregla över hans signatur i flera år till? Förstår mig inte på sådant. Spelare som utåt inte verkar vilja komma hem alls och sedan är besviken på bristfällig kontakt.
Kan hålla med till viss del. Man kan inte förvänta sig att laget ska tråna efter en. Däremot är väl ett samtal under silly season inte mycket begärt?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Skidlöparn skrev:
ciirree skrev:Blir smått irriterad över senaste nyheten (intervjun med Jocke E i Hockeynews) angående Kronwall. Tydligen är han besviken över att man inte haft kontakt med honom nu på över 1 år.
Tror hockeyspelare på riktigt att man ska jaga, jaga, jaga år efter år trots att han fortsätter förlänga i KHL? Han är ju inte 20 år längre och kan väl inte på riktigt tro att vi ska dregla över hans signatur i flera år till? Förstår mig inte på sådant. Spelare som utåt inte verkar vilja komma hem alls och sedan är besviken på bristfällig kontakt.
Kan hålla med till viss del. Man kan inte förvänta sig att laget ska tråna efter en. Däremot är väl ett samtal under silly season inte mycket begärt?
Det är väl möjligen så att vi var väldigt sugna på Staffan förra året då vi egentligen stod utan en förstaback, tills att Högga kom hem och skrev långtidskontrakt. Tror Staffans givna guldplats i laget har rykt och att han inte inser det själv.

Ledningen vill ha kontinuitet med Högga, Linus, Jeppe och Nilsson på kontrakt. Vi kan förvänta oss bygga vidare-förlängningar på Ubbe och Falk. Bernis blir säkert kvar. Utlånad om han blir signad. Vi kan sitta i ett läge där bara Lagesson ska ersättas. Där finns det så klart en plats för Staffan.

När nästa säsong inleds är han 36 barre. Självklart håller han fortfarande hög nivå och kommer kanske komma från sin bästa säsong poängmässigt. Alla hockeygudar borde bes till för att han ska komma hem. Men det är ju inte så att han kommer få en lön på 250–300 k, spela 30 minuter per match och ha första PP-platsen. Inte när vi redan har så många relativt höga löneposter på backen och så bra spelare som Högga och Hulta. Dessa hör dessutom till framtiden hos oss och bör inte få mindre roll till förmån för nån som möjligtvis spelar två, tre säsonger till på den höga nivån.

Tänk er följande:
Högga-Linus
Staffan-Jeppe
Ubbe-Nilsson
Bernis-Falk
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Splitzen »

Storhammar värvar en forward kan de vara en indikation på att thoresen är på väg bort tro??
Låst