Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2222
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Holm ser ut att skriva på för NHL i alla fall. Lite klirr i kassan i alla fall som kanske kan gå till spelarbudgeten?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

$$$$$
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Låt pengarna gå till att starta upp ett veteranlag. Alla elitklubbar borde ha en veteranverksamhet. Trånkan har ett ganska vasst lag som vi kan ta över. Då slipper våra spelare gå till Haninge och dylikt när dom lägger av. Bra CSR-värde också att vi i Djurgården tar hand om pensionärerna. Ishockey för alla!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

NHL-inkomsten enligt min kalkyl: 4 129 781 kr.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:NHL-inkomsten enligt min kalkyl: 4 129 781 kr.
AOM borde väl sajna också. Isf dryga 6 mille. Hoppas. Då borde det finnas stålar till en rätt bra spelare samtidigt som man kan återinvestera en del i juniorverksamheten (sorry Android men veteranerna får vänta).
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Joas »

Är det så att vi letar en forward och en back stämmer detta?
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Joas skrev:Är det så att vi letar en forward och en back stämmer detta?
Nej vi är klara på backsidan.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

Finns det några vassa juniorer att ta upp som Brodins ersättare? Iom att Hulta och Högga kostade en del så kanske man vill lägga "NHL-pengarna" på hög?
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Varg skrev:Finns det några vassa juniorer att ta upp som Brodins ersättare? Iom att Hulta och Högga kostade en del så kanske man vill lägga "NHL-pengarna" på hög?
Har vi någonsin sagt rätt ut att vi använder "NHL-pengarna" till värvningsbudgeten?
Tror nog dom går in i övriga verksamheten.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Henke_F skrev:
Varg skrev:Finns det några vassa juniorer att ta upp som Brodins ersättare? Iom att Hulta och Högga kostade en del så kanske man vill lägga "NHL-pengarna" på hög?
Har vi någonsin sagt rätt ut att vi använder "NHL-pengarna" till värvningsbudgeten?
Tror nog dom går in i övriga verksamheten.
Jocke till Sportbladet:

"Eller det kan bli ytterligare en spelare in. En ersättare för långtidsskadade landslagsforwarden Daniel Brodin, som enligt prognos kan vara borta till februari.

– Vad det blir för nivå på en sån spelare beror lite på hur mycket NHL-pengar vi får in. Vi har ett antal spelare som kan spela till sig ett NHL-kontrakt och då kommer det in pengar som vi får ta del av. Just nu avvaktar vi och ser hur starka ekonomiskt vi blir. Får vi in en bra spelare där är jag väldigt nöjd med truppen, säger Joakim Eriksson."

Så vi bör kunna värva in en okej ersättare nu :)
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Man borde ju få en rätt bra Forward för 4 millar....lägg där till Stora delar av Brodins lön som kommer att betalas av kassan. Nog ligger han på en 150k alla dagar i veckan
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:Man borde ju få en rätt bra Forward för 4 millar....lägg där till Stora delar av Brodins lön som kommer att betalas av kassan. Nog ligger han på en 150k alla dagar i veckan
Man kan väl räkna med ungefär halva Brodins lön. Första tiden får vi betala en del och han lär komma tillbaka på is(då han anses frosk väl?) i typ dec/jan.
Alla NHL-pengar lär inte gå till en ersättare till Brodin men jag tycker iaf det borde finnas stålar för någon i prisklassen 150 k/månad.
Känns faktiskt just nu som det blir någon från AHL. Annars känns det som det borde vara klart redan. Bara min känsla.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Jag är faktiskt lite förvånad att vi fortfarande är så fruktansvärt fattiga. Bra att vi har koll på ekonomin och får den stabil till kommande säsonger när vi förhoppningsvis har en vass stomme men ändå, konstigt att vi verkar ha så svårt att locka hit spets.
Trist att säga det men jag är rätt långt ifrån peppad inför hösten. Jag är säsongare sen många år tillbaka och kommer gå varje match men hur är det tänkt att man ska locka dit publiken? Saknar en Tore eller Samme som kan ge en lite hopp.

P.S Fattar fortfarande inte hur fan vi kan ha kvar Musse, hade han gjort samma dåliga resultat på isen som han gjorde i båset hade han fått foten ganska fort.
B.I.B.A
Inlägg: 2813
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Foppas78 skrev:Jag är faktiskt lite förvånad att vi fortfarande är så fruktansvärt fattiga. Bra att vi har koll på ekonomin och får den stabil till kommande säsonger när vi förhoppningsvis har en vass stomme men ändå, konstigt att vi verkar ha så svårt att locka hit spets.
Trist att säga det men jag är rätt långt ifrån peppad inför hösten. Jag är säsongare sen många år tillbaka och kommer gå varje match men hur är det tänkt att man ska locka dit publiken? Saknar en Tore eller Samme som kan ge en lite hopp.

P.S Fattar fortfarande inte hur fan vi kan ha kvar Musse, hade han gjort samma dåliga resultat på isen som han gjorde i båset hade han fått foten ganska fort.
Samma här. Känns som att vi tappar spelare som lyfter väldigt mycket pengar varje vår, men allt vi värvar är billiga spelare som knappt hade känts spännande i allsvenskan.
Avgå Jocke.
Låst