Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Fast ''gnället'' mot Hank är väl inte direkt svårt att förstå?
Lyckas inte en spelare göra mer än 1 mål på runt 100 SHL-matcher eller vad det kan vara uppe i så är det ju förståeligt att folk ifrågasätter om han ska vara på den här nivån, hade han nu varit extremt bra på något annat är det ju en sak, men han sticker ju inte ut som grovjobbare heller, inte fruktad på något sett vågar jag lova, en evig kämpe är vad han är, och vissa kanske tycker det räcker, men jag tvivlar på att han hade tagit plats i något annat SHL-lag.

Ne jag tycker gott det räcker med Ahlén, tuffare och bättre i alla delar av spelet, sen hade hela den linen fått ett lyft med en ny lite skickligare spelare på vänsterkanten.

Edit: Kanske lite OT i denna tråd, men vafan.
Spela fult
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

android skrev:
klintan85 skrev:Jag tror inte att det kommer att hålla hela tiden det här om man fortsätter ha Reideborn i laget. Tellquist kan ju inte göra allt jobb själv. Det dummaste Jocke har gjort var att värva Reideborn och göra sig av med Linus. Varför värvar man en medioker målvakt när man redan har en bra junior i laget. Det sämsta Jocke har gjort tillsammans med förlängningen med "Hank".
Vad är det bästa han har gjort då?
#7 & #47
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:Fast ''gnället'' mot Hank är väl inte direkt svårt att förstå?
Lyckas inte en spelare göra mer än 1 mål på runt 100 SHL-matcher eller vad det kan vara uppe i så är det ju förståeligt att folk ifrågasätter om han ska vara på den här nivån
Nu är det inte en helt rättvis jämförelse men Ölvestad låg som Hank på 9 baljor (kring 09) på de senaste 100 matcherna (och heller inga imponerande assists) men jag vill inte minnas att han fick samma skit då som Hank får nu.
Det är ingen trettioplussare vi snackar om så det finns mer att hämta, det är jag övertygad om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev:
diftobbe89 skrev:Fast ''gnället'' mot Hank är väl inte direkt svårt att förstå?
Lyckas inte en spelare göra mer än 1 mål på runt 100 SHL-matcher eller vad det kan vara uppe i så är det ju förståeligt att folk ifrågasätter om han ska vara på den här nivån
Nu är det inte en helt rättvis jämförelse men Ölvestad låg som Hank på 9 baljor (kring 09) på de senaste 100 matcherna (och heller inga imponerande assists) men jag vill inte minnas att han fick samma skit då som Hank får nu.
Det är ingen trettioplussare vi snackar om så det finns mer att hämta, det är jag övertygad om.

Tror tyvärr inte det, ser noll potiential här, men han blir ju kvar många säsonger till så det återstår väl att se.
Spela fult
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Praetori skrev:
diftobbe89 skrev:Fast ''gnället'' mot Hank är väl inte direkt svårt att förstå?
Lyckas inte en spelare göra mer än 1 mål på runt 100 SHL-matcher eller vad det kan vara uppe i så är det ju förståeligt att folk ifrågasätter om han ska vara på den här nivån
Nu är det inte en helt rättvis jämförelse men Ölvestad låg som Hank på 9 baljor (kring 09) på de senaste 100 matcherna (och heller inga imponerande assists) men jag vill inte minnas att han fick samma skit då som Hank får nu.
Det är ingen trettioplussare vi snackar om så det finns mer att hämta, det är jag övertygad om.
Men ölvestad fyllde en stor funktion i laget även om han inte gjorde 10000 poäng, det gör ju tyvärr inte hank.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Om jag får leka GM skulle jag skicka Tambellini till Schweiz/Tyskland/åt helvete och plocka in Pär Arlbrant istället.

Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Edin skrev:Om jag får leka GM skulle jag skicka Tambellini till Schweiz/Tyskland/åt helvete och plocka in Pär Arlbrant istället.

Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
Eller till Rögle i akut behov av forwards, och i gengäld ta över Oscar Dansk som lär vara sugen på mer speltid efter Lindbäcks intåg.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lakrisal »

Puckey skrev:
Edin skrev:Om jag får leka GM skulle jag skicka Tambellini till Schweiz/Tyskland/åt helvete och plocka in Pär Arlbrant istället.

Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
Eller till Rögle i akut behov av forwards, och i gengäld ta över Oscar Dansk som lär vara sugen på mer speltid efter Lindbäcks intåg.
Varför skulle Rögle släppa Dansk efter att de redan skickat iväg Volden?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Lakrisal skrev:
Puckey skrev:
Edin skrev:Om jag får leka GM skulle jag skicka Tambellini till Schweiz/Tyskland/åt helvete och plocka in Pär Arlbrant istället.

Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
Eller till Rögle i akut behov av forwards, och i gengäld ta över Oscar Dansk som lär vara sugen på mer speltid efter Lindbäcks intåg.
Varför skulle Rögle släppa Dansk efter att de redan skickat iväg Volden?
De kan få Reideborn också :P
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2678
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

android skrev:
klintan85 skrev:Jag tror inte att det kommer att hålla hela tiden det här om man fortsätter ha Reideborn i laget. Tellquist kan ju inte göra allt jobb själv. Det dummaste Jocke har gjort var att värva Reideborn och göra sig av med Linus. Varför värvar man en medioker målvakt när man redan har en bra junior i laget. Det sämsta Jocke har gjort tillsammans med förlängningen med "Hank".
Vad är det bästa han har gjort då?
Bra fråga.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9435
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Uppgifter: Modos Patrik Karlkvist ska vara nära ett kontrakt med Djurgården nästa säsong.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Uppgifter: Modos Patrik Karlkvist ska vara nära ett kontrakt med Djurgården nästa säsong.

Stor och stark men knappast en SHL spelare väl?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:Uppgifter: Modos Patrik Karlkvist ska vara nära ett kontrakt med Djurgården nästa säsong.

Stor och stark men knappast en SHL spelare väl?
Tre bra säsonger i allsvenskan och ändå relativt ung. Ingen som.heller kommer lämna för utlandet i första taget. Så passar väl in i Tjockes långsiktiga tänk.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Karlkvist är lite intressant för en 3:e eller 4:e-lina, så vem ska bort? Vi har ju bara 3 forwards som inte ar kontrakt nästa år, och det är Tambellini, Anderson och Ikonen.

Anderson vill jag behålla, Tambellini värvades ju som en top 6 forward och borde tjäna därefter, han borde ju rimligtvis ersättas med en spelare av högre kaliber.

Är ändå lite småförtjust i såna här värvningar, han är ung och utvecklingsbar men inte så talangfull att han kommer kunna dra till NHL, typ som Ljungh. Bra spelare att bygga ett lag kring, om han nu lyckas ta steget till att bli en bra SHL-spelare.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Edin skrev:Karlkvist är lite intressant för en 3:e eller 4:e-lina, så vem ska bort? Vi har ju bara 3 forwards som inte ar kontrakt nästa år, och det är Tambellini, Anderson och Ikonen.

Anderson vill jag behålla, Tambellini värvades ju som en top 6 forward och borde tjäna därefter, han borde ju rimligtvis ersättas med en spelare av högre kaliber.

Är ändå lite småförtjust i såna här värvningar, han är ung och utvecklingsbar men inte så talangfull att han kommer kunna dra till NHL, typ som Ljungh. Bra spelare att bygga ett lag kring, om han nu lyckas ta steget till att bli en bra SHL-spelare.
En värvning av Karlkvist talar emot en värvning av Weigel iaf. Vi kan inte värva två forwards från allsvenskan utan att börja dumpa spelare med kontrakt och det har jag svårt att se att det händer.
Senast redigerad av mb81 den 2017-01-25 11:48:13, redigerad totalt 1 gånger.
Låst