Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mawa »

Från period 2016-11-10 - 2017-01-14, då vi kom ur den urusla starten..

Poängsnitt på 1,7 ungefär och tabellen ser lite mer ut som man kunde tänka sig inför säsongen..

Bild
I framgång och motgång, Djurgården.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Henke_F »

crike skrev:Seriöst, vem är ansvarig för spelschemat? Under all kritik.
Inte direkt att dom planerat med sjukdomsperiod för oss.
Förra gången det var typ 5-dagars uppehåll så var det väl pga CHL?
Kanske är så nu också, har dålig koll. Men det kom ju rätt passande nu med tanke på sjukfrånvaron. Hoppas vi får tillbaka lite spelare tills kommande match.

Men ja är tråkigt när det skiljer så pass många spelade, har väl varit så större delen av säsongen som varit? Borde väl gått att planerat bättre tycker man.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Mattias_87 »

Ja det är CHL imorgon därför är det paus. Sedan är det väl svårare att lägga spelscheman idag då arenorna används till så mycket annat förutom ishockey. Och det behövs för att dom inte ska gå med ännu mer i förlust än vad dom redan gör.

Ännu värre kommer det bli när Hovet rivs och vi spelar i "Nya Globen" där det är andra evenemang hela tiden och vi inte har någon extraarena förutom Tele2 arena. Kommer bli problem kan jag lova.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av gaspo »

Fan att vi ska spela så jämnt med alla topplag men ramla gång på gång på målsnöret. Fan vi hade ju varit topp tre om vi hade haft lite stolpe in o inte bara ut.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Nu såg jag inte matchen men om Ikonen endast ska spela runt 4 minuter kan vi lika gärna släppa honom redan nu. Det finns säkert nån finsk klubb som är villig att spetsa laget inför slutet av säsongen.
Jag har alltså inget emot Ikonen men om vi inte ens ska spela honom så kan vi lika gärna släppa honom och ta in Lundin vid behov.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av AirQ »

mb81 skrev:Nu såg jag inte matchen men om Ikonen endast ska spela runt 4 minuter kan vi lika gärna släppa honom redan nu. Det finns säkert nån finsk klubb som är villig att spetsa laget inför slutet av säsongen.
Jag har alltså inget emot Ikonen men om vi inte ens ska spela honom så kan vi lika gärna släppa honom och ta in Lundin vid behov.
Har inte sett jätte många matcher, men tycker de jag har sett har inte Ikonen direkt gått bort sig, snarare blivit hämmad i farten av de andra.

Har jag missat något som gör att man väljer att lira honom så lite som 4min?
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

AirQ skrev:
mb81 skrev:Nu såg jag inte matchen men om Ikonen endast ska spela runt 4 minuter kan vi lika gärna släppa honom redan nu. Det finns säkert nån finsk klubb som är villig att spetsa laget inför slutet av säsongen.
Jag har alltså inget emot Ikonen men om vi inte ens ska spela honom så kan vi lika gärna släppa honom och ta in Lundin vid behov.
Har inte sett jätte många matcher, men tycker de jag har sett har inte Ikonen direkt gått bort sig, snarare blivit hämmad i farten av de andra.

Har jag missat något som gör att man väljer att lira honom så lite som 4min?
Nej jag fattar inte heller det och det är inte bara igår som han haft dåligt med speltid. Sen verkar han haft en strulig säsong med mycket skador och sjukdomar som kanske hämmat honom. Men eftersom han har ett utgående kontrakt och knappt får spela nåt så kan vi lika gärna försöka hitta en ny klubb till honom redan nu och spara lite stålar.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av förevigtdjurgården »

Som jag ser det har Ikonen egentligen lite för mycket smarts för vårt gäng. Finns ingen som riktigt kan komma upp och lira på hans passningar, som kommer oannonserat och helt isöppnande. Reagerade på det bla när vi lirade hemma mot Växjö på annandagen, han slår passningar som ingen är redo på, vilket blir struligt. Hade vi haft Ikonen och Sörensen under samma period är jag övertygad om att de två hade trollat ordentligt tillsammans.
Vila i Frid, DIF Hockey.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av EspenK »

Närmaste 5 matcherna...

Leksand
Rögle
Färjestad
Örebro
HV71

Nu avgörs vårt öde den här säsongen.

Vinna mot bottenkonkurrenterna samt ett av Hv och FBK känns som en nödvändighet.
Om vi förlorar mer än vi vinner så kan vi snart ligga under strecket igen. Vill se slutspelshockey från laget. Inte mellanmjölk som senast dåvi lallade runt i två perioder.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av EspenK »

Att Ikonen spelar mindre än Tambellini är en skämt. Lovar att han haft fler poäng vid det här laget om han fått samma istid.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av captcash »

EspenK skrev:Att Ikonen spelar mindre än Tambellini är en skämt. Lovar att han haft fler poäng vid det här laget om han fått samma istid.
Möjligt, men känns som båda dessa herrar inte passar i laget, gråter inte om de får flytta på sig till nästa säsong. Ikonen var väl en liten chansning att vi skulle få en ny Sörensen och han är ju inte i samma universum som det... Kanske kan bli något i framtiden men vi har inte direkt tid att sitta och vänta på att halva laget ska blomma ut. Jeff, jaa Jeff... borde varit bra men verkar antingen som allt knytit sig totalt för honom med värsta prestationsångest eller så är han bara gammal och trött nu.. och vill dra in lite enkla stålar utan att slita ihjäl sig direkt.

Tyvärr, bort med båda till nästa säsong. Kan man inte på en hel säsong visa att man ska ha en plats i laget så är det Hejdå som gäller, vi har som sagt inte lyxen att sitta och vänta och chansa!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2417
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av klintan85 »

Väldigt viktig match idag.Vinst så ser det bra ut, förlust och det ser väldigt jobbigt ut. Det kanske är riktigt så polariserat men nästan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Puckey »

Underläge för både Khk och Örebro, om det här står sig har vi plötsligt häng på två lag ovanför sträcket och hyfsat avstånd till de två jagande lagen.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av EspenK »

Resultaten går vår väg.

Ta chansen nu laget i nästa omgång!

KHK möter Frölunda. SKA vara 0 poäng.

Vi möter ett fortsatt skadedrabbat Rögle. SKA vara 3 poäng. Tabell efter 36 omgångar om allt går vår väg.
Malmö 54p
Färjestad 54p med en match mer
KHK 52p
LULEÅ 50p
DIF 49p
ÖREBRO 38p
LEKSAND 36p
RÖGLE 28 p

OM detta sker: DÅ har vi häng.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2417
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av klintan85 »

Just nu så känns det ju till och med möjligt att nå en 6 plats om det inte blir för långa svackor. Bara man fick igång målskyttet mer så skulle det vara prima.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar