Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Chansen på att vi skulle landa Runblad ligger väl på 20 %, tror det är SAIK eller inget för honom. Men, man kan ju alltid hoppas
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Vilken summa krävs för att landa Rundblad ?

Det är ju inte Erik Karlsson !
EspenK
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Vore fint med Rundblad. Tror dock att cash is king. Schweiz eller KHL går före. I SHL finns åtminstone tre klubbar som har musklerna att ta honom före oss om så blir fallet. Luleå går i och för sig att utesluta...
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Vad har vi för relationer o kontakter i Chicago som kan ha betydelse fins det ?
EspenK
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Hur ser laget ut i dagsläget?

Typ:

Tambellini- Andersson- Ridderwall

Ikonen-Ljungh-Brodin

Possler- Johansson- Lundh

Fällström-Vejdemo-Eriksson

Övriga: J.Davidsson, M. Davidsson, A.Lundin, Micke Ahlén, D. Bernhardt ( Många lovande som knackar på...)
Kommentar: Tre kedjor som kan producera. Och en fjärde där de unga skall få chansen och kommer få det när skadorna/avstängningarna kommer. Jonte D kan ev. ta en centerplats och skicka ut Vejdemo på vingen. Finns många olika kombinationer när man tittar på kedjorna.


Backar:
Varakas- Urbom
E. Johansson-Ollas M
Falk-Press

Övriga: D. Bernhardt, Röykås-Martinsen, Westlund

Kommentar: Enligt mig måste framförallt Varakas men också Urbom ta enormt mycket istid. Backsidan behöver minst ett namn till för att kännas trygg. Falk /Press är enligt mig egentligen inget rimligt alternativ. De två var väl dem som drällde med pucken mest förra året. Krävs enorm utveckling för minst en av dessa herrar.(Varför släppte vi Holm?? Han måste ju begärt något helt orimligt.) Spännande om Röykås-Martinsen eller Bernhardt kan ta steget. Tror mycket på båda två i framtiden. Westlund till hästen eller Almtuna?


Slutkommentar:
Starkare och jämnare forwardsida. Svagare back och målvaktsuppsättning.
Spännande blir det hur som helst. Nu börjar hockeyfebern stiga....
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

DIFtomppa skrev:Chansen på att vi skulle landa Runblad ligger väl på 20 %, tror det är SAIK eller inget för honom. Men, man kan ju alltid hoppas
Snarare 0,2%.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

EspenK skrev:Hur ser laget ut i dagsläget?

Typ:

Tambellini- Andersson- Ridderwall

Ikonen-Ljungh-Brodin

Possler- Johansson- Lundh

Fällström-Vejdemo-Eriksson

Övriga: J.Davidsson, M. Davidsson, A.Lundin, Micke Ahlén, D. Bernhardt ( Många lovande som knackar på...)
Kommentar: Tre kedjor som kan producera. Och en fjärde där de unga skall få chansen och kommer få det när skadorna/avstängningarna kommer. Jonte D kan ev. ta en centerplats och skicka ut Vejdemo på vingen. Finns många olika kombinationer när man tittar på kedjorna.


Backar:
Varakas- Urbom
E. Johansson-Ollas M
Falk-Press

Övriga: D. Bernhardt, Röykås-Martinsen, Westlund

Kommentar: Enligt mig måste framförallt Varakas men också Urbom ta enormt mycket istid. Backsidan behöver minst ett namn till för att kännas trygg. Falk /Press är enligt mig egentligen inget rimligt alternativ. De två var väl dem som drällde med pucken mest förra året. Krävs enorm utveckling för minst en av dessa herrar.(Varför släppte vi Holm?? Han måste ju begärt något helt orimligt.) Spännande om Röykås-Martinsen eller Bernhardt kan ta steget. Tror mycket på båda två i framtiden. Westlund till hästen eller Almtuna?


Slutkommentar:
Starkare och jämnare forwardsida. Svagare back och målvaktsuppsättning.
Spännande blir det hur som helst. Nu börjar hockeyfebern stiga....
När vi fick in både Tambellini och Ridderwall kändes det verkligen som om att forwardssidan är lugn. Jag oroar mig inte där.

Backsidan är jag inte heller speciellt orolig för. Det hade varit guld värt med en ny högerfattad PP1 back men vi är ju inte ensamma om att söka den killen.
Jag tror och hoppas mycket på Press. Han har fått sitt första år i ligan nu och framförallt en sommar på sig att förbereda sig mentalt och bli bättre.
Angående Falk så hoppas jag att han går tillbaka till det säkra, kaxiga och aggressiva spel han visade upp i HA samt första året tillbaka i SHL.

Reideborn. Tellqvist.
Där har jag mina största frågetecken. Tellqvist är bra, ibland snuskigt bra men jag tvivlar på att han orkar med att stå mer än 25-30matcher. Här måste Adam överraska oss alla något enormt. Adam MÅSTE ta över första spaden. Han bara måste vara så pass bra att han gör det för att vi ska sluta högre upp än ifjol.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

MarcusDaze skrev:Adam MÅSTE ta över första spaden. Han bara måste vara så pass bra att han gör det för att vi ska sluta högre upp än ifjol.
Håller helt med dig, rubriker som "Blytungt för Reideborn" vill man vara utan! Dags att han steppar upp!
Bild
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1833
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Rocky3000 skrev:
MarcusDaze skrev:Adam MÅSTE ta över första spaden. Han bara måste vara så pass bra att han gör det för att vi ska sluta högre upp än ifjol.
Håller helt med dig, rubriker som "Blytungt för Reideborn" vill man vara utan! Dags att han steppar upp!
Och samtidigt så lånar vi ut Robin Jensen till Div 1? Om han är tänkt för framtiden så borde det ju finnas bättre alternativ i HA?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »



Kan Matt Anderson ta ytterligare ett steg iår kan han bli hur bra som helst
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

DIFtomppa skrev:

Kan Matt Anderson ta ytterligare ett steg iår kan han bli hur bra som helst
Ja han fyller ju 34 i oktober så borde vara naturligt att ta ett till steg, kanske göra 60 poäng?! Speciellt om han får lite bättre omgivning i år istället för Sörensen och Thoresen.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Keutril »

Spelar Matt Anderson lika bra som han gjorde förra säsongen så är det mer än väl godkänt i min bok. :-)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Keutril skrev:Spelar Matt Anderson lika bra som han gjorde förra säsongen så är det mer än väl godkänt i min bok. :-)
Helt klart. Ska bli intressant att se hur han presterar utan Thoresen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Örnen skrev:
DIFtomppa skrev:

Kan Matt Anderson ta ytterligare ett steg iår kan han bli hur bra som helst
Ja han fyller ju 34 i oktober så borde vara naturligt att ta ett till steg, kanske göra 60 poäng?! Speciellt om han får lite bättre omgivning i år istället för Sörensen och Thoresen.
:D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Hoppas fortfarande lite smått naivt att man imorgon presenterar en back :)
Låst