Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Albin Lundin tycker jag är en ganska intressant junior, klok och mogen i sitt spel, skaplig i båda zonerna, värd att satsa på.

Fredrik Forsberg däremot, påminner om när Mitman kom upp, letar tacklingar stup i kvarten men det verkar vara det ända han kan, av det jag sett hade jag inte satsat på honom, dessutom har vi redan Hank.

Jonathan Davidsson är enligt mig en bra mycket mer intressant junior än Forsberg.
Spela fult
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mårten_ »

Tre intresanta namn:

Linus Videll
Mario Kempe
Daniel Bång
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Albin Lundin tycker jag är en ganska intressant junior, klok och mogen i sitt spel, skaplig i båda zonerna, värd att satsa på.

Fredrik Forsberg däremot, påminner om när Mitman kom upp, letar tacklingar stup i kvarten men det verkar vara det ända han kan, av det jag sett hade jag inte satsat på honom, dessutom har vi redan Hank.

Jonathan Davidsson är enligt mig en bra mycket mer intressant junior än Forsberg.
Blir rätt tydligt om man tittar på hur det går för båda i topp 10-serien nu.

http://stats.swehockey.se/Teams/Info/Pl ... rdens%20IF
Expert.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: Blir rätt tydligt om man tittar på hur det går för båda i topp 10-serien nu.

http://stats.swehockey.se/Teams/Info/Pl ... rdens%20IF
Forsberg har ju varit ett riktigt energiknippe när han fått chansen även om det inte blivit många minuter totalt. Tar för sig och håller i min mening ett betydligt bättre fysiskt tempo än Davidsson.
Trots mycket begränsad speltid så har han ändå samlat på sig 10 skott på mål (mer än ett varje byte) och 14 tacklingar så här långt i SHL att jämföra med Davidssons 3/5.
Sen gjorde han en solid defensiv insats också och lyckades reta gallfeber på ett par motståndare. Får Fimpen-vibbar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt nästa års lagbygge
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tack för allt Säcken!!!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Jocke och Tjomme är åtminstone modiga. Det får man ge dom.

På mig har dom gett ett bra och vettigt intryck med ideer som jag också tror på. Förhoppningsvis kan man nu också lyckas med det hårda jobbet att rekrytera spelare som passar in i den spelmodell man vill ha.

Känns som att det kommer komma fler beslut som rör upp känslor hos supportrar (typ Falk och Ahlén) men som följer den röda tråd som föreningen satt. Det är dock lätt att göra sig av med folk, svårare att få in kompetent folk.

Personligen så känns det väldigt bra. Det gjorde det visserligen även med lurendrejaren Magnus Pehrsson.
Född till sportchef.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Jag vidhåller fortfarande att tillsättningen av Musse stinker kompistillsättning och är därför lätt kritisk till både Tjomme och Jocke.

OM inte Säcken får förlängt, om han hade velat ha det, stinker också en hel del sett till vad han uträttat med tillgängligt material.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.

Säcken har gjort mycket bra men ska vi utveckla vårt spel måste vi gå vidare.

Är fortsatt mycket skeptisk till Håkansson och hade gärna velat veta vilka grunder han anställts och förlängts på.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

B.I.B.A skrev:Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.

Säcken har gjort mycket bra men ska vi utveckla vårt spel måste vi gå vidare.

Är fortsatt mycket skeptisk till Håkansson och hade gärna velat veta vilka grunder han anställts och förlängts på.
Musses grunder till förlängning förklarar ju Jocke på hemsidan. In och titta.
Jag är inte arg, och inte besviken.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Spännande angående Alvarez om uppgifterna stämmer. Att tränarfrågan är en del i var han bestämmer sig för att spela. Med tanke på att Säcken lämnar.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ta-sasong/

EDIT: Läste igen, och det kändes mer som tränarfrågan i Malmö är det han tänker på.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Spännande angående Alvarez om uppgifterna stämmer. Att tränarfrågan är en del i var han bestämmer sig för att spela. Med tanke på att Säcken lämnar.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ta-sasong/

EDIT: Läste igen, och det kändes mer som tränarfrågan i Malmö är det han tänker på.
Men i detta fall som jag förstår det gäller det väl vilken tränare Malmö ska ha?
Rodge
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-01-20
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rodge »

Hoppas verkligen att Alvarez stannar hos oss då han har varit väldigt bra i år. Pålitlig målgörare med 12 baljor så här långt och som även åker mycket skridskor och jobbar hårt.

Han skulle passa perfekt in nästa år med ny tränare och när vi ska spela med ännu mer puckinnehav. Jobba in ett kontrakt Jocke!!!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Rodge skrev:Hoppas verkligen att Alvarez stannar hos oss då han har varit väldigt bra i år. Pålitlig målgörare med 12 baljor så här långt och som även åker mycket skridskor och jobbar hårt.

Han skulle passa perfekt in nästa år med ny tränare och när vi ska spela med ännu mer puckinnehav. Jobba in ett kontrakt Jocke!!!
Jag vill också ha kvar honom men till ett vettigt pris. Tror tyvärr det kan smaka mer än det kostar om Malmö langar upp ett bra kontrakt. Han är ju inte direkt omöjlig att ersätta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

android skrev: Känns som att det kommer komma fler beslut som rör upp känslor hos supportrar (typ Falk och Ahlén) men som följer den röda tråd som föreningen satt. Det är dock lätt att göra sig av med folk, svårare att få in kompetent folk.
Går det med ord att utveckla den här sk. röda linjen? Man börjar höra det lite överallt men vad innebär det lite mer konkret? Vad skulle en uppskattad spelare som t ex Ahlén sakna för egenskaper för denna röda linje?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst