Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Henke95 »

Örebroarn skrev:Vet någon om DIF bekräftat hur mycket pengar vi får för Tobias Lindberg?
De har väl för vana att aldrig bekräfta hur mycket i kompensation de erhåller, jag har åtminstone aldrig sett någon officiell kungörelse om de summor det rört sig om.

I Lindbergs fall, eftersom han spelade i OHL, har jag för mig att det florerade något rykte om $25.000 men som sagt, ingen bekräftelse från DIF-håll.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DRC »

Typ 5,6 miljoner totalt i intäkter från övergångssummor förra året enligt RR.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

NU kanske jag missade det när jag ögnade igenom årsredovisnigen, men varför klipper man inte ut damdelen av verksamheten och tydliggör dess inkomster och utgifter?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av android »

Kall-El skrev:NU kanske jag missade det när jag ögnade igenom årsredovisnigen, men varför klipper man inte ut damdelen av verksamheten och tydliggör dess inkomster och utgifter?
Damerna ligger under IF och inte AB. Dock tror jag inte att det är redovisat exakt vad just den sektionen kostat där heller. Kan tillägga att jag inte är helt säker men har för mig att det är på det här sättet.
Född till sportchef.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Ni som hade möjlighet att gå på kvällens upptakt - innehöll KG:s utlovade vision för framtiden några nyheter?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Puckey skrev:Ni som hade möjlighet att gå på kvällens upptakt - innehöll KG:s utlovade vision för framtiden några nyheter?
KG kommer att fokusera på att Djurgården ska bli ett "Pro Camp" i Stockholm. Det vill säga att Djurgården ska ut i förorterna och utbilda ledare att utveckla stockholmshockeyn.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Annars tycker jag Thomas Johansson var mest intressant under kvällen. Han talade bl.a. om att DIF kommer använda sig av analyser av djupare statistik den här säsongen. Det har blivit standard i NHL och nu börjar det dyka upp i Europa. Där vill DIF vara i förarsätet.

Han talade också om att vi ska använda oss av ett nytt spelsätt. Vi vill ha högt tempo i alla typer av situationer, vi vill hålla i pucken och vara spelförande. Jag tog mig friheten att ställa en ganska tuff fråga, och fick till min förvåning ett väldigt ärligt svar.

"Säcken är ju känd som en tränare med en defensiv filosofi som gillar att spela enkelt och gör underverk med små medel, hur passar han in i det här nya spelsättet som Djurgården ska använda sig av?"

Thomas Johansson var helt öppen med att Säcken är en annan typ av tränare men har "anpassat sig väl" till den här nya filosofin.

Återstår att se hur det här kommer att slå ut, är livrädd för att säsongen kommer börja gå åt helvete och vi tvingas byta tränare mitt under säsongen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Annars tycker jag Thomas Johansson var mest intressant under kvällen. Han talade bl.a. om att DIF kommer använda sig av analyser av djupare statistik den här säsongen. Det har blivit standard i NHL och nu börjar det dyka upp i Europa. Där vill DIF vara i förarsätet.

Han talade också om att vi ska använda oss av ett nytt spelsätt. Vi vill ha högt tempo i alla typer av situationer, vi vill hålla i pucken och vara spelförande. Jag tog mig friheten att ställa en ganska tuff fråga, och fick till min förvåning ett väldigt ärligt svar.

"Säcken är ju känd som en tränare med en defensiv filosofi som gillar att spela enkelt och gör underverk med små medel, hur passar han in i det här nya spelsättet som Djurgården ska använda sig av?"

Thomas Johansson var helt öppen med att Säcken är en annan typ av tränare men har "anpassat sig väl" till den här nya filosofin.

Återstår att se hur det här kommer att slå ut, är livrädd för att säsongen kommer börja gå åt helvete och vi tvingas byta tränare mitt under säsongen.
Bra fråga du ställde.

Hade kanske varit än mer intressant dock om frågan formulerats, har vi verkligen spelarmaterial till att framgångsrikt spela på det sätt vi vill spela på?

Skall jag vara helt ärlig tycker jag det saknas en del spelare för detta och då inte bara minst en kvalitetsback utan även en kvalitetsforward så Ljungh får lite roligare omgivning.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Jim Morrison »

Personligen tycker jag att det är fel att ha en tränare vars spelfilosofi går helt emot den som sportcheferna sitter på. Kan leda till brist på motivation som kan smitta av sig. Vi får se hur det utvecklar sig.

Annars är det i helt rätt riktning Djurgården är på väg mot nu. När en förening sitter på kanske den sämsta budgeten i ligan måste man hitta nya vägar att gå. Avancerad statistik är inget humbug som ska fnysas åt, utan snarare ett väldigt hjälpsamt nytt medel som gör pengar lite mindre viktigt och situationen för oss lite mer ljus. Att sedan försöka sy ihop detta med en mer spelande hockey där man inte enbart lever på motståndarnas misstag och bra målvaktsspel är förstås naturligt och korrekt. Det är så alla framgångsrika klubbar i det här landet jobbar.

Man kan inte vara kortsiktig och tänka "har vi spelarmaterial denna säsong för att vi ska kunna vinna med detta system?" för det handlar inte om det. Det handlar om en långsiktighet där en spelfilosofi planteras från och med denna säsong. Likt Skellefteå ska vi ha ett och samma tänk från U16 till A-laget, en bra juniororganisation där spelare kan slussas in utan större möda och omställning samt avancerad statistik för att analysera vad man gör rätt och vad man gör fel. Detta motverkar panikartade beslut beroende på hur situationen ser ut just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Att vi har sportchefer och ett tränarteam som i grunden har helt motsatta filosofier kan säkert komma att orsaka problem. Även om tränarna följer direktiven idag så får vi se vad som händer när vi förlorat några matcher och tränarna innerst inne tror på något annat än att fortsätta i samma hjulspår.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... isnotorna/

Antar att detta drabbar DIF hockey också nu. Men dom pengarna ska väl ligga öronmärkta ifall det blev som det blev, inte oväntat nog.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Det känns som om det är dags för styrelsen att inse vad man är bra på och inte (de har trots allt gjort mycket bra sett till framförallt ekonomin) och parera sina brister med lite friskt blod. Det känns som om så många onödiga kontroverser kunde ha undvikits genom något så enkelt som att knyta till sig någon med insikt i den aktiva supporterkulturen för att få den feedbacken redan innan beslut fattas, istället för att syssla med skadebegränsning stup i kvarten.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Highwind »

Framtiden för DIF ligger i ett modernt och lyssnande ledarskap (botten-upp). Jag tänker samma som i föregående inlägg. Knyt till er en person som kan vår supporterkultur i en avbetald och rådgivande funktion. Jag tror detta kan vara nyckeln till att återskapa den fantastiska stämning som var 2009-2011..
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av android »

Igår anställde DIF en scout, Patrik Hansen. Har försökt hitta lite info om honom och han verkar ha varit Sverige-scout på future considerations http://futureconsiderations.ca/.

Jag har försökt gå igenom hans rapporter och det verkar som att han mer varit en HV71 scout än en Sverige-scout

http://futureconsiderations.ca/fcs-scou ... en-sweden/
Här går han igenom en som övertygat, en som floppat och en som överraskat.
Den övertygade (Kevin Stenlund) är från HV. Jag håller dock med honom att Kevin var och är duktig. Stockholmskille som jag ogillade att DIF missade till J18.

http://futureconsiderations.ca/director ... n-seekers/
Här sammanställs lite input från olika scouter. Patriks input är en HV-spelare (Jacob Cederholm).

Å andra sidan verkar han vara bosatt i Jönköping så det är väl inte så konstigt.

Ser man till hans twitterkonto (https://twitter.com/patrik_hansen). Så verkar han dela den syn som DIF har på hur man vill spela hockey.

Allt som allt. Jag tror att det är en bra värvning. Älskar att se hur man vill utveckla organisationen och försöka bli bättre. Det ska bli intressant om han är tilltänkt att värva spelare till A-laget, juniorlagen eller till alla delar. Har han heltid eller deltidskontrakt? Kommer han fokusera på norden eller kommer han åka till typ college-ligorna också? Kan SirDIFAlot styra en intervju om inte hemsidan gör det?
Född till sportchef.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Kall-El »

Egentligen obegripligt att vi inte haft scout anställd förut. Rätt sådana personer kan spara stora pengar till föreningen om det betyder färre svaga signingar.
Skriv svar