Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Axel_K »

En organisation fungerar ju i väldigt många fall bäst med kritiker istället för dönickar som alltid sväljer det "chefen" säger.

Du sitter nog inte i samma situation som dem då du inte har haft (eller försökt haft) en kommunikation med DIFhockey och funnit ett samarbete.
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av sparwen »

Axel_K skrev:En organisation fungerar ju i väldigt många fall bäst med kritiker istället för dönickar som alltid sväljer det "chefen" säger.

Du sitter nog inte i samma situation som dem då du inte har haft (eller försökt haft) en kommunikation med DIFhockey och funnit ett samarbete.
Var det mig du syftade på i ditt inlägg?

Klart som fan man inte ska svälja allt chefen eller någon annan säger. Trodde det framgick med att jag skrev att det är en förening och allt går att påverka tack vare det. Men det är min åsikt, jag tycker det är löjligt att vägra biljetter på grund av missnöje med styrelsen.

Ser det på samma sätt som att klaga på politikerna utan att rösta, börja med att rösta och sen bli politiker själv borde vara det bästa man kan göra för att påverka.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av seppuko »

Kareeldebatten är extremt uppdelad tyvärr, ska det vara missnöje är det alltid bättre det är det i hela ledet. Många av oss anser såklart att MN affären och derbyt 2010 var otroligt onödigt och klantigt hanterat. Men den resan denna styrelse och ledning tagit sen vi åkte ned och den byttes ut går inte att bortförklara. Ska Kareel ersättas ska det till en likvärdig eller bättre för att man ska vara nöjd. Och ett sådant alternativ är ju inte alltid lätt att hitta på förhand.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Biljettråden

Inlägg av dutti »

sparwen skrev:Kan någon då förklara varför det blir tråkigt med hockey pga av styrelsen när laget nu är uppe i SHL igen, har en bra trupp och ett bra drag?

Och om de nu älskar Djurgården låter man sig då påverkas av det? Ger man då upp? Det fina är ju just att det är en förening, det står alla fritt att påverka valet av styrelse.

Nä, löjligt om folk slutar komma på hockeyn på grund av styrelsen. Om det finns sådana personer klarar sig nog Djurgården utan dem.
Otroligt trångsynt. Lite som att ifrågasätta varför någon inte är kär längre efter att partnern varit otrogen (eller annan valfri händelse som kan tolkas som svek). Kan någon förklara varför förhållandet blir tråkigt? Hon har ju skitmycket pengar, har en bra kropp och ett bra drag i sängen?

Folk kanske helt enkelt har tappat känslan? Säsongskort köper man på grund av andra känslor än enbart pliktkänsla. "Om han nu älskar henne låter man sig då påverkas av det (otroheten)? Ger man då upp?".

Fan om någon tomte på ett forum ska sitta och ha åsikter om varför folk inte har lust att köpa säsongskort.



(det ska väl också noteras att hela denna diskussion är hypotetisk, då ingen egentligen kan bekräfta att folk avstått att köpa klackkort pga händelserna i MN-gate)
Du är med oss överallt, Stefan.
Blunder
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Blunder »

Någon som har koll på ungefär när biljetterna till hemmapremiären släpps? Tror ni biljetterna kommer att ta slut snabbt? Planerar en resa till Sthlm den helgen nämnligen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Bengan08 »

Blunder skrev:Någon som har koll på ungefär när biljetterna till hemmapremiären släpps? Tror ni biljetterna kommer att ta slut snabbt? Planerar en resa till Sthlm den helgen nämnligen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Det dröjer nog ett tag innan biljetterna släpps men det kommer nog inte att vara något problem att får biljett. Trots det tror jag givetvis att det kommer att bli fullt
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag skulle önska att man fick ett tydligt bekräftelsemejl med sina uppgifter när man hade beställt säsongskort. Det är alltid bra för att hålla ordning och dämpa nojan över att man visst förlängde säsongskortet. ;)
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Biljettråden

Inlägg av ALLTID DIF »

Tränings matchen 11/8 i Västerås Var bokar men biljet ?

Kommer att vara i v-ås just 11/8 ! så vore ju kul med lite hockey
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av Kungen »

Hur många säsongskort har vi sålt totalt nu? För drygt nån månad sedan var det väl ~3000 stycken, men sen har man inte hört nånting.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av mb81 »

Kungen skrev:Hur många säsongskort har vi sålt totalt nu? För drygt nån månad sedan var det väl ~3000 stycken, men sen har man inte hört nånting.
Är nog typ samma. Under semestertider säljs det inte så mycket tippar jag på. Men sen lär det väl bli en del igen närmare säsongsstart.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blunder skrev:Någon som har koll på ungefär när biljetterna till hemmapremiären släpps? Tror ni biljetterna kommer att ta slut snabbt? Planerar en resa till Sthlm den helgen nämnligen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Funderar också på när biljetterna till respektive match ska släppas. Hoppas de informerar någon dag i förväg så man kan planera in bokningen av biljetter.

Tillhör nämligen den skara som vill ha riktigt bra platser de gånger jag väl tar mig loss för att kunna kolla live.

Personligen tycker jag det är tråkigt att det drar ut på tiden. Ser inga fördelar alls med det faktiskt.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Biljettråden

Inlägg av Henkos »

Fick mail idag med lite olika erbjudanden. Lösbiljetter släpps den 1:e september stod det.
Då jag bor i Gbg var jag lite sugen på stormatchpaketet men när jag fick se vilka matcher som ingår tappade jag intresset. Karlskrona och Örebro känns sådär. Stod något om extra mervärde men stormatch för mig är bra, klassiskt motstånd eller JK-dagen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av mb81 »

Henkos skrev:Fick mail idag med lite olika erbjudanden. Lösbiljetter släpps den 1:e september stod det.
Då jag bor i Gbg var jag lite sugen på stormatchpaketet men när jag fick se vilka matcher som ingår tappade jag intresset. Karlskrona och Örebro känns sådär. Stod något om extra mervärde men stormatch för mig är bra, klassiskt motstånd eller JK-dagen.
Ja Örebro och Karlskrona hör fan inte hemma i någon stormatch. Lite fult gjort. Borde inte premiären vara med som stormatch?
Sen finns det inte så många lag i denna serie som väcker så mycket känslor förutom Färjestad. Möjligen lite Luleå och HV då.
Man saknar ändå gnaget och leksand lite. Så vi kan krossa de både på plan och läktarna!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Biljettråden

Inlägg av Metal Machine »

Fast det är förmodligen lördagsmatcher. I stormatchpaketen brukar alla lördagsmatcher ingå + en del annat. Btw är JK-dagen den 9e januari hemma mot Örebro.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Andspe »

Skulle inte vi kunna fixa ett tilläggsval för säsongskort & enskilda biljetter på ca 25kr som man kan bocka i som går till Tifo och dylikt?

Hade varit kul om vi skulle kunna maxa stämningen till där vi en gång var :)

För 25kr är liksom en halv öl, inte hela världen. Men många bäckar små, som man brukar säga. Vi har nu många profiler som skapar otroligt tryck på Hovet. Och en liten pott för dem att grilla på stämningen extra och återuppta tifoverksamheten ett par matcher per år hade jag tyckt varit grymt!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar