Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Som några redan har varit inne på. Första, andra, tredjekedjan är väl inte lika viktigt längre.
Om Djurgården vill gå en väg där man har tre stycken kedjor som är tänka att producera samt som spelar ungefär lika mycket, då spelar det ju ingen roll om Brodin spelar i första eller tredje. Samma med typ Sörensen.
Det viktiga är väl kedjan i sig och inte hur den står i laguppställningen. Man brukar ju coacha in dem där man vill ha de så att säga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Man vill väl alltid ha mer spets. Men vi får väl vara lite realistiska. Sallinen, Thoresen, Hultström och Brodin kostar nog betydligt mer än Jocke, Samuelsson, Nordlund och Saviano.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Man vill väl alltid ha mer spets. Men vi får väl vara lite realistiska. Sallinen, Thoresen, Hultström och Brodin kostar nog betydligt mer än Jocke, Samuelsson, Nordlund och Saviano.
Sant. Men Samme och Jocke måste väl ha kostat mer än övriga i laget? Nordlund måste väl samtidigt varit den bäst betald backen efter Fernholm? Eller är jag helt ute och cyklar?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Man vill väl alltid ha mer spets. Men vi får väl vara lite realistiska. Sallinen, Thoresen, Hultström och Brodin kostar nog betydligt mer än Jocke, Samuelsson, Nordlund och Saviano.
Sant. Men Samme och Jocke måste väl ha kostat mer än övriga i laget? Nordlund måste väl samtidigt varit den bäst betald backen efter Fernholm? Eller är jag helt ute och cyklar?
Ja dom tre främsta där hade väl tunga löner i laget, då är det ändå rätt talande att ersättarna förmodligen kostar betydligt mer.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Om man bortser från det offensiva behöver vårt gäng kryddas med en PP-back samt två defensivt skickliga backar.

Fernholm och Arnesson lär inte spela med oss nästa säsong och måste ersättas.

Detta var två pålitliga defensiva backar som självfallet måste dessa ersättas. Och dessa kan / får inte ersättas med spelare som press eller Hultström. Hela balansen skulle gå åt helvete om så sker.

Utgår därför för att om Hultström ansluter kommer han ses som Nordlunds ersättare.

KG borde helt enkelt allvarligt fundera på Holm och Deilerts framtid i föreningen.

Den sistnämnda tycker jag helt enkelt är för dålig för SHL. Den förstnämnda känns för dålig för att ta "ansvar som topp 4 back" samtidigt som vi har gott om unga junisbackar som lika gärna kan användas som "utfyllnadsbackar" istället och dessutom till ett lägre pris.

Vidare menar nog jag att man kanske borde överväga att gå runt mer på 6 backar per match jämfört med 8.

Hultström (??) - Ny defensiv praktback.
Högström - Ny defensiv bra SHL back.
Falk - Den av våra unga backar som gjort de största framstegen under sommaren.

Jag skulle spontant gärna se återkomster för Claesson samt vår transatlantiska vän. Och visst skulle man gärna vilja pilla ett namn som press tillsammans med Falk, men jag tror helt enkelt inte de pengar finns i budgeten.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

PP back är helt klart Hultström.
Holm kanske är våran bästa back sett till spel över hela banan. Han ska givetvis vara kvar.
Fernholm sa ju själv till Hockeysverige att han säkerligen kommer spela nästa säsong. Han tränar nu på cykel och ska kunna gå på is samtidigt som resten av laget.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Du kan nog räkna in både Fernholm och Holm i truppen nästa säsong Kall-el.
Spela fult
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kebabtallrik »

diftobbe89 skrev:Du kan nog räkna in både Fernholm och Holm i truppen nästa säsong Kall-el.
Förmodligen Deilert också.
Han är ju användbar. Kan ju gå som forward också!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Holm bästa back?

Mycket skall man ju behöva höra.

Gysbers, Arnesson, Falk, Fernholm ( fram tills han blev skadad ) vara i alla fall enligt mig samtliga bättre än Holm.

Kul att Fernholm kan cykla nu. Dock är steget jävligt långt från att kunna cykla till att kunna spela back, inte minst med tanke på vilket spelsätt Killen har. Jag har tyvärr fortsatt svårt att se han komma tillbaka till ishockeyn.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Holm bästa back?

Mycket skall man ju behöva höra.

Gysbers, Arnesson, Falk, Fernholm ( fram tills han blev skadad ) vara i alla fall enligt mig samtliga bättre än Holm.

Kul att Fernholm kan cykla nu. Dock är steget jävligt långt från att kunna cykla till att kunna spela back, inte minst med tanke på vilket spelsätt Killen har. Jag har tyvärr fortsatt svårt att se han komma tillbaka till ishockeyn.
Över hela banan? Ja. Sett till de som spelade hela säsongen. Gysbers gjorde det bäst av alla, helt klart. Men jag räknar inte in honom här. Fernholm samma där, spelade bara 10 matcher. Och dessutom var han väl ingen SUCCÉ heller, utan helt okej, under de matcherna.
Holm är stark och trygg med pucken, misstag kommer vi få se av alla backar. Men jag håller Holm högst av våra sett till över hela isen. Arnesson bäst om man bara räknar defensivt, det kan jag hålla med om.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

DIF måste ju såklart räkna med Fernholm tills motsatsen är bevisad satt säga. Om han inte kan spela får vi ersätta honom då om vi tycker behovet finns, men med tanke på mängden backar vi har under kontrakt så tvivlar jag på det även då.

Det är väl alldeles självklart att Fernholm inte kommer ersättas i sommar. Ska vi ersätta Fällström då också? Har ju varit borta flera månader med en hjärnskakning och dessutom haft problem med hjärnskakningar i Nordamerika.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Deilert gjorde väl okej ifrån sig i sina sista inhopp efter sin långa petning. Men han var värvad för att göra mål - han gjorde 1 (!) poäng.
Jag tror man kommer behålla honom och låna ut honom senare. Kanske oktober typ. Ja, om ingen jättegärna vill ha honom nu under sommaren då.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mawa »

ciirree skrev:Deilert gjorde väl okej ifrån sig i sina sista inhopp efter sin långa petning. Men han var värvad för att göra mål - han gjorde 1 (!) poäng.
Jag tror man kommer behålla honom och låna ut honom senare. Kanske oktober typ. Ja, om ingen jättegärna vill ha honom nu under sommaren då.
Det är riktigt svårt att göra en rättvis utvärdering på samtliga spelare i truppen, känns mer som att de som var utstående var de som gjorde en riktigt bra säsong, medans de spelare som vi anser gjorde det dåligt egentligen gjorde en OK säsong.

Om man ser till helheten så var vi underdogs och tippades hamna i botten men vi klarade det och gjorde det bra.

Tror att många av de som var med denna säsong kommer att växa in i kostymen mer till kommande säsong.
I framgång och motgång, Djurgården.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

mawa skrev:
ciirree skrev:Deilert gjorde väl okej ifrån sig i sina sista inhopp efter sin långa petning. Men han var värvad för att göra mål - han gjorde 1 (!) poäng.
Jag tror man kommer behålla honom och låna ut honom senare. Kanske oktober typ. Ja, om ingen jättegärna vill ha honom nu under sommaren då.
Det är riktigt svårt att göra en rättvis utvärdering på samtliga spelare i truppen, känns mer som att de som var utstående var de som gjorde en riktigt bra säsong, medans de spelare som vi anser gjorde det dåligt egentligen gjorde en OK säsong.

Om man ser till helheten så var vi underdogs och tippades hamna i botten men vi klarade det och gjorde det bra.

Tror att många av de som var med denna säsong kommer att växa in i kostymen mer till kommande säsong.
Tycker hela Deilert-situationen är mycket konstig. Grabben värvas in för att vara en offensiva poängback, gör det väldigt bra i träningsmatcher samt i CHL, där han efter 3-4 omgångar även leder våran totala poängliga. Detta måste ju ändå ses som en lyckad försäsong, sen direkt i premiärmatcherna så är han åsidosatt och får bara spela stödbyten. Deilert är inte en back som passade in i förra årets ständiga sarg ut-tänk, därför ställer jag mig väldigt frågade till Challe iom värvningen. Jag såg honom ett par gånger i Karlskoga och såg egenskaper jag gillade grovt, var en av dom som trodde på honom förra året, men tji fick jag.

Det är väl som att svära i kyrkan, men jag skulle inte bli ledsen som han stannade.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Thoresen klar för Karlskrona.
Låst