Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Nu vet jag inte vad "meh" betyder men det låter inte så positivt...

Vem säger att han skulle ta ngn av de spelares platser du nämner?

Nu vet ingen här vilka spelare som försvinner, ex. Jocke, Samme, Honken kanske lägger av, andra kan försvinna av andra anledningar men som jag ser det bör Lauritzen vara med länge i planeringen om han vill och kan fortsätta, så bra är han.
Jag sa häromdagen att jag ville ha en "topp 9" bland våra forwards med "Sörensen, Sallinen, Cehlin, Samuelsson, Regin, Brodin, Ljungh, Fällström och något namn till" och jag har väl inte ändrat mig sen dess.
Jag skulle helt klart välja Basse före flera av dem du nämner, men vi har alla vår egen uppfattning så självklart får du välja de spelare du vill.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

bastis7 skrev:
TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.


Vi tänkte ju bli bättre nästa år, Gysbers kan gärna få nytt de andra två tyvärr för dyra för 3e elr 4e line och för dåliga för att vara spets!
En basse som slipper alla dessa skador ser jag garanterat som spets. Nu när han fått spela en hel del på slutet tycker jag han bevisat det. Men hans historik talar väl inte direkt för att han ska hålla sig hel..
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Jag tycker ju absolut Basse skall ges nytt kontrakt.

Tror inte det blir direkt dyrt heller och uppsidan kan bli väldigt stor.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Visst, Lauritzen har sett mycket bättre ut på sistone, men är det verkligen värt att chansa med en såpass skadebenägen spelare, igen? Efter hans senaste säsonger?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av wardo »

Tror det blir svårt att ha kvar Basse när Engqvist och Mårtensson vill hem till Stockholm. Vi bör även börja kolla målvaktsmarknaden nu när Tellan börjar bli lite skör.
Användarvisningsbild
Beast
Inlägg: 47
Blev medlem: 2007-03-03
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Beast »

Nu har jag ingen superkoll på J-20, men jag tycker att Albin Lundin såg väldigt spännande ut igår mot Örebro. En trygg center som jag gärna ser i truppen bästa år. Kanske inte som ordinarie, men absolut någon som kan hoppa in och spela i fjärde, eventuellt tredjekedjan om det skulle krisa.

Någon som har mer koll på juniorerna som kan ge ett utlåtande? Enligt eliteprospects är han kapten för J-20, men inget namn jag har sett diskuterats i detta forum.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Fortsätter Samuelsson tycker jag vi får skippa Lauritzen. Jobbigt ha 2 spelare i truppen som kommer man nästan på förhand vet kommer missa 15-20 matcher.
AlltidDIF
Inlägg: 392
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

En liten önskelista:
Regin
Thoresen
Engqvist
Mårtensson
S.Kronwall
Sallinen

Överlycklig om vi lyckas lands 1 av dessa....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
DIFsoldaterna
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFsoldaterna »

Även om Tellan kanske är lite skör nu så vore det en pungspark mot Mantas, Söderström, Mattsson och Jensen. Dessa målvakter tror jag skulle kunna göra väl. Söderström har lirat stora viktiga matcher redan och är väldigt lugn och säker. SÅ att vi skulle ut på marknaden och leta en målvakt skulle jag tycka vore konstigt när vi har så bra och lovande målvakter.

Angående Engqvist, har inte han sagt att han skall stanna i KHL? Men kanske har ändrats nu när rubeln suger röv
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

wardo skrev:Tror det blir svårt att ha kvar Basse när Engqvist och Mårtensson vill hem till Stockholm. Vi bör även börja kolla målvaktsmarknaden nu när Tellan börjar bli lite skör.
Ja jag blir inte klok på Lauritzen, ena stunden så visar han riktigt bra takter men i nästa så är han riktigt blek. Man får tänka på att han nästan är lika gammal som Ölvestad också.
Jag tycker tyvärr inte att han är ett alternativ för framtiden om han inte spelar upp sig tio snäpp i sista matcherna nu.

Målvakter behöver vi verkligen inte tänka på. Det har inte sett såhär bra ut på decennier.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Vad säger ni om målvaktssituationen? Jag anser att Armalis ska få ett år till så kan vi låna ut Linus Söderström och Robin Jensen. Sen till nästnästa säsong så bör ju Linus eller Robin vara redo att börja utmana Tellan och vara back up.

Frågan är hur vi ska lyckas matcha Linus och Jensen för att kunna behålla båda dessa i klubben.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

jensa öhling skrev:Vad säger ni om målvaktssituationen? Jag anser att Armalis ska få ett år till så kan vi låna ut Linus Söderström och Robin Jensen. Sen till nästnästa säsong så bör ju Linus eller Robin vara redo att börja utmana Tellan och vara back up.

Frågan är hur vi ska lyckas matcha Linus och Jensen för att kunna behålla båda dessa i klubben.
Livet vore så mycket enklare om Huddinge lyckas ta sig upp i HA, då kan Jensen/Söderström lånas ut till en klubb med naturliga band till Djurgården (Falk på tränarposten dessutom) tills Tellan gjort sitt. Förhoppningsvis växer Armalis fram som en solid förstamålvakt under nästa säsong, annars känns det jävligt vådligt om vi inte skulle ta in någon utifrån när Tellan slutar.
Mankan84
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-05-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mankan84 »

JUSTIN AZEVEDO liten men poäng har han gjort. Han skulle säkerligen kosta en del att ta hit från KHL men hade inte sagt nej liten och avig, med näsa för mål! Center är han också.
Hockeytokig
Inlägg: 5
Blev medlem: 2015-01-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Hockeytokig »

RENSA I TRUPPEN.
Behåll:
Deilert, Englund, Holm, Norell & ev Högström.
(Ev. därför att han måste bevisa att han kan spela ifrån sig pucken snabbare och inte soloköra som Falken upp i anfallszon om de kommer så långt för att tappa pucken. Annars är de lika duktiga på att tappa puckar på farliga ställen och att spela fast sig i egen zon)
Försök locka:
Gysberg för sina fina passningar att rita på ett år.
Fredrik Claesson från Binghamton
Oscar Eklund borde aldrig hamnat i Brynäs
Andreas Holmqvist från Köln
Daniel Tjärnqvist kanske vill köra en sista säsong???

Behåll:
Ahlen- slitvarg som bidrar med så oerhört mycket
Hank- som ovan
Fällström- har fart och måste få chansen
Hage- hos mig lite nja
Heinerö- också lite nja, men ge han tid över sommaren att bygga på sin kropp.
Lauritzen- bidrar nu när han varit frisk
Ljung- vi förväntar oss betydlig mer och vi vet...
Lundberg- växer kanske in i kostymen
Sörensen- outstanding, men måste ha en lekkamrat. Han kan inte soloköra jämt.
ÖNSKELISTAN:
Magnus Pääjärvi
Brodin
Åberg
Robert Nilsson
Andreas Engqvist
Andreas Falk
Dennis Rasmussen
Linus Videll
Tom Wandell
Mellan 5 å 7 av dessa borde man kunna landa, eller?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Andreas Holmqvist har redan gått ut med att han avslutar sin karriär.
Avskaffa tre mot tre.
Låst