Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:
1962FenderStrat skrev:
Kall-El skrev:Om inte Holm och Nordlund förbättrar sig avsevärt under våren bör båda ersättas samma sak kan sägas om Deilert.

Fernholm tror jag tyvärr inte heller kommer komma tillbaka.

Undrar om det går att locka hem en kille som Norman....
Holm & Nordlund kommer givetvis vara kvar. Har vi sett samma matcher? Holm har ju varit skadad nästan hela säsongen, det kan man knappast klandra honom för.

Deilert spelar troligtvis inte i DIF i vår.
Tycker inte Holm eller Nordlund räcker till, i alla fall inte om vi har som målsättning att hamna högre upp än att undvika de två sista platserna. Skall vi förbättras måste en del backar bytas ut mot bättre och för min del är det ganska enkelt att peka ut vilka backar som man enklast och till minst extra kostnad kan göra en uppgradering på.

Sedan kanske man inte kan byta ut alla på över en sommar, men man borde försöka uppgradera några av dem.
Var ju lite inne på det gällande Nordlund. Tycker det är svårt. Han har varit bra men kanske kan hitta ännu bättre när vi får med stålar. Holm har kontrakt och gör bra till en säkert inte speciellt hög lön. Bra ålder fortfarande för att utvecklas.
Ser Holm som en back som kan spela hela sin karriär i DIF.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Borde vi inte försöka få tillbaka Claesson? Tror vi kommer se honom i SHL snart då han inte verkar få någon chans i NHL..
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Benjamin L. Willard skrev:Borde vi inte försöka få tillbaka Claesson? Tror vi kommer se honom i SHL snart då han inte verkar få någon chans i NHL..
Fast Claesson har väl gjort det riktigt bra där borta? Tror han är ganska nära att ta en tröja i Ottawa.
Spela fult
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFRobbex »

Jag tror vi kan glömma en center. Det är totalt stendött.
Varför slänger vi inte upp ett 3 års kontrakt till Lander? Vad väntar vi på? Att Crosby ska komma eller?

Sen måste helt klart en back in. Hade mer än gärna sätt Dogge under JVM och sätt vad han gått för.

Hur som haver, så måste iaf en center och en back in snarast.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIFRobbex skrev:Jag tror vi kan glömma en center. Det är totalt stendött.
Varför slänger vi inte upp ett 3 års kontrakt till Lander? Vad väntar vi på? Att Crosby ska komma eller?

Sen måste helt klart en back in. Hade mer än gärna sätt Dogge under JVM och sätt vad han gått för.

Hur som haver, så måste iaf en center och en back in snarast.
Först säger du att det är stendött sen är det bara att "slänga upp ett kontrakt" till Lander så är han klar. Hur ska du ha det?
Lander hoppas väl fortfarande på NHL.
Är det ett så akut behov av en tll back?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
DIFRobbex skrev:Jag tror vi kan glömma en center. Det är totalt stendött.
Varför slänger vi inte upp ett 3 års kontrakt till Lander? Vad väntar vi på? Att Crosby ska komma eller?

Sen måste helt klart en back in. Hade mer än gärna sätt Dogge under JVM och sätt vad han gått för.

Hur som haver, så måste iaf en center och en back in snarast.
Först säger du att det är stendött sen är det bara att "slänga upp ett kontrakt" till Lander så är han klar. Hur ska du ha det?
Lander hoppas väl fortfarande på NHL.
Är det ett så akut behov av en tll back?
Han får kanske sin chans nu, kallades nyss upp!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

mb81 skrev:
DIFRobbex skrev:Jag tror vi kan glömma en center. Det är totalt stendött.
Varför slänger vi inte upp ett 3 års kontrakt till Lander? Vad väntar vi på? Att Crosby ska komma eller?

Sen måste helt klart en back in. Hade mer än gärna sätt Dogge under JVM och sätt vad han gått för.

Hur som haver, så måste iaf en center och en back in snarast.
Först säger du att det är stendött sen är det bara att "slänga upp ett kontrakt" till Lander så är han klar. Hur ska du ha det?
Lander hoppas väl fortfarande på NHL.
Är det ett så akut behov av en tll back?
Lander fick väl chansen i NHL nu, uppkallad inatt efter att de bytt Coach. Så det KG säger i poden att han verkar sprida lycka åt alla de han besökte verkar mer och mer stämma :)
Back - Näe. Jag är helt övertygad om att Nyman (främst) är riktigt nöjd med vårat spel bakåt. Dock skulle han inte tacka nej till om det erbjuds en riktigt bra back med de specifikationer vi behöver, dvs snabb på rören, reaktionssnabb och gärna med offensiva kvaliteer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

seppuko skrev:
mb81 skrev:
DIFRobbex skrev:Jag tror vi kan glömma en center. Det är totalt stendött.
Varför slänger vi inte upp ett 3 års kontrakt till Lander? Vad väntar vi på? Att Crosby ska komma eller?

Sen måste helt klart en back in. Hade mer än gärna sätt Dogge under JVM och sätt vad han gått för.

Hur som haver, så måste iaf en center och en back in snarast.
Först säger du att det är stendött sen är det bara att "slänga upp ett kontrakt" till Lander så är han klar. Hur ska du ha det?
Lander hoppas väl fortfarande på NHL.
Är det ett så akut behov av en tll back?
Lander fick väl chansen i NHL nu, uppkallad inatt efter att de bytt Coach. Så det KG säger i poden att han verkar sprida lycka åt alla de han besökte verkar mer och mer stämma :)
Back - Näe. Jag är helt övertygad om att Nyman (främst) är riktigt nöjd med vårat spel bakåt. Dock skulle han inte tacka nej till om det erbjuds en riktigt bra back med de specifikationer vi behöver, dvs snabb på rören, reaktionssnabb och gärna med offensiva kvaliteer.
Missat att Lander fått chansen. Då är det hoppet minimalt. Stoppel får väl börja ta betalt för att åka runt till ahl-killar som väntar på att få chansen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Benjamin L. Willard skrev:Borde vi inte försöka få tillbaka Claesson? Tror vi kommer se honom i SHL snart då han inte verkar få någon chans i NHL..
Han har sakta men säkert klättrat i rangordningen därborta. Borde få en chans i NHL den här säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9437
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Det är väl lite av Landers sista chans. Uppkallad efter en stark höst/vinter i AHL av sin gamla coach som tagit över i Oilers. Får väl 'hoppas' att han floppar, blir nedskickad och tröttnar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Det är väl lite av Landers sista chans. Uppkallad efter en stark höst/vinter i AHL av sin gamla coach som tagit över i Oilers. Får hoppas att han floppar, blir nedskickad och tröttnar.
Ja, det skulle förvåna om han fick ett till envägskontrakt om han spenderar resten av säsongen i AHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9437
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Doyle skrev:Tony Mårtensson är min förhoppning att vi lyckas sno åt oss. Vore ett drömkap
Tror faktiskt att detta kan hända. Han är 35 nästa säsong och har redan haft sitt utlandsäventyr där han tjänat massvis med stålar. Lär väl inte alls vara så sugen på att dra till Schweiz nu när oroligheterna i Ryssland och KHL eskalerar mer och mer. Detta blir nog hans sista säsong utomlands. Han har ju öppet flörtat med DIF. Vill vara nära sin familj och hus. Blir en super-veteran-duo med Samme ;)

Sörensen - Lander - Cehlin
X - Mårtensson - Samuelsson
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Anton Lander uppkallad av Oilers och väntas få chansen i andra PP inatt. Hans coach i AHL fick ju nyss jobbet som head coach i Oilers.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias Ek ?@EkExpressen 1m1 minute ago
Ingen Douglas Murray i Luleå som i stället har värvat backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins närmast från KHL-klubbar. #twittpuck

Antar det innebär stängd dörr i Sverige. Var väl bara Luleå och Brynäs som officiellt letade backar i alla fall.
Expert.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Mattias Ek ?@EkExpressen 1m1 minute ago
Ingen Douglas Murray i Luleå som i stället har värvat backarna Jonathan Sigalet och Chad Billins närmast från KHL-klubbar. #twittpuck

Antar det innebär stängd dörr i Sverige. Var väl bara Luleå och Brynäs som officiellt letade backar i alla fall.
Oj två nya backar. Konstigt tycker jag. De behöver väl precis som oss framförallt en förstacenter?
Låst