Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Jepe skrev:Klar för Leksand och skönt är det.
kommunen betalar väl....

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtorped »

Undrar om vi avvaktar helt med ny sportchef tills efter säsongen, blir det Jocke och/eller Garpen eller vem? Blir smått orolig då byggandet inför nästa års trupp redan är igång hos våra konkurrenter, hoppas Putte å KG ligger i å scoutar utav bara fan! Nästa års målsättning om vi klarar oss kvar bör väl vara slutspel!?
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

DIFtorped skrev:Undrar om vi avvaktar helt med ny sportchef tills efter säsongen, blir det Jocke och/eller Garpen eller vem? Blir smått orolig då byggandet inför nästa års trupp redan är igång hos våra konkurrenter, hoppas Putte å KG ligger i å scoutar utav bara fan! Nästa års målsättning om vi klarar oss kvar bör väl vara slutspel!?
Slutspel i år.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

DIFtorped skrev:Undrar om vi avvaktar helt med ny sportchef tills efter säsongen, blir det Jocke och/eller Garpen eller vem? Blir smått orolig då byggandet inför nästa års trupp redan är igång hos våra konkurrenter, hoppas Putte å KG ligger i å scoutar utav bara fan! Nästa års målsättning om vi klarar oss kvar bör väl vara slutspel!?
KG lät inte överlycklig över tanken på att gå in i nya året som sportchef. Det kan bli övermäktigt om han ska bygga nästa års trupp samtidigt som han ska sköta sina andra uppdrag i DIF.
Expert.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtorped »

SirDIFalot skrev:
DIFtorped skrev:Undrar om vi avvaktar helt med ny sportchef tills efter säsongen, blir det Jocke och/eller Garpen eller vem? Blir smått orolig då byggandet inför nästa års trupp redan är igång hos våra konkurrenter, hoppas Putte å KG ligger i å scoutar utav bara fan! Nästa års målsättning om vi klarar oss kvar bör väl vara slutspel!?
KG lät inte överlycklig över tanken på att gå in i nya året som sportchef. Det kan bli övermäktigt om han ska bygga nästa års trupp samtidigt som han ska sköta sina andra uppdrag i DIF.
Precis min oro, KG å Putte e bara en interimslösning, men hur länge? Vi måste va med nu, inte senare, det kommer garanterat att straffa sig!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Glory1 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9790791.ab

Johan Larsson? Ja tack
Anton Lander och Johan Larsson... Känns som vi spanar på framtida lagkaptener/förstacentrar. Fantastiska namn.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

Signar Djurgården Johan Larsson så flyttar jag till Stockholm.

Värvningen känns inte så realistisk dvs. Tror inte han åker hem i år.

Dock så vet jag att minst en av bröderna Larsson är Djurgårdare. Så, kanske inte så orealistiskt ändå?


*Edit* Johan Larsson har fler anknytningar till Djurgården än jag anade. Man kan alltid hoppas!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9440
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Oj. Nu blev jag glad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Känns alldeles för bra för att vara sant. Så jag är väldigt skeptisk.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

Jag är ganska säker på att det är en center man letar efter. Jag tror också att den profil man letar efter är en relativt ung, redan etablerad, men också utvecklingsbar spelare och att man kommer att skriva ett 2-3 års kontrakt om det går.

Här kan faktiskt vi supportrar spela en avgörande roll genom att stötta #FairPlay2014 som nu kraftsamlar för "En dag för Djurgården"
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Johan Larsson skulle verkligen vara en tokig drömvärvning i detta skede. Bara därför så tror jag inte det kommer hända.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #87 »

Ser inte hur han skulle välja oss över Brynäs.. Hade såklart varit den perfekta värvningen, om det hänt...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Johan Larsson vore grymt. Känns väl inte TOTALT orealistiskt i alla fall. Han kommer ju inte från Gävle även om han spelat där några år, så Brunstjärt kanske inte är så givet som man inbillar sig. Närmare till Gotland från Stockholm. Vore fantastiskt om vi rodde detta i hamn.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Det verkar faktiskt kunna ligga något i det här. Råder lite speciella omständigheter. DIF leder racet men två andra klubbar är med och hugger. En utländsk och en annan svensk. (tre gissningar vilken ;) )
Expert.
Låst