Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Undra hur länge Lauritzen blir borta? Det var väl matchen borta mot Luleå han såg ut att återigen vrida till ljumsken (trampade väl på en klubba eller liknande)? Känslan säger att han kan bli borta ett tag.
Han var på is i början av denna vecka. Så han borde väl inte vara så långt borta kan man tycka. Men vad det gäller honom känns det som allt tar väldigt lång tid hela tiden.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Bengan08 »

Lauritzen har mäktat med 5 matcher hittils och då va ändå hans egna ord att " han inte känt sig såhär fräsch på 5 år".
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Undra hur länge Lauritzen blir borta? Det var väl matchen borta mot Luleå han såg ut att återigen vrida till ljumsken (trampade väl på en klubba eller liknande)? Känslan säger att han kan bli borta ett tag.
Han var på is i början av denna vecka. Så han borde väl inte vara så långt borta kan man tycka. Men vad det gäller honom känns det som allt tar väldigt lång tid hela tiden.
Ljumskproblem är luriga, men nu var frågan om det är bekräftat någonstans att även det senaste var ljumskarna? Det såg onekligen så ut för 2 veckor sedan när han skadade sig.
Bild
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Skadetråden

Inlägg av Think if... »

...har vi en spelare som heter Lauritzen?
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:Undra hur länge Lauritzen blir borta? Det var väl matchen borta mot Luleå han såg ut att återigen vrida till ljumsken (trampade väl på en klubba eller liknande)? Känslan säger att han kan bli borta ett tag.
Han var på is i början av denna vecka. Så han borde väl inte vara så långt borta kan man tycka. Men vad det gäller honom känns det som allt tar väldigt lång tid hela tiden.
Ljumskproblem är luriga, men nu var frågan om det är bekräftat någonstans att även det senaste var ljumskarna? Det såg onekligen så ut för 2 veckor sedan när han skadade sig.
Inte helt säker på att det är Ljumsken, jag tänkte mer knä/ledband när det hände
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:Undra hur länge Lauritzen blir borta? Det var väl matchen borta mot Luleå han såg ut att återigen vrida till ljumsken (trampade väl på en klubba eller liknande)? Känslan säger att han kan bli borta ett tag.
Han var på is i början av denna vecka. Så han borde väl inte vara så långt borta kan man tycka. Men vad det gäller honom känns det som allt tar väldigt lång tid hela tiden.
Ljumskproblem är luriga, men nu var frågan om det är bekräftat någonstans att även det senaste var ljumskarna? Det såg onekligen så ut för 2 veckor sedan när han skadade sig.
Inte helt säker på att det är Ljumsken, jag tänkte mer knä/ledband när det hände
Möjligt, fast eftersom hans ljumskar varit så jävla sårbara så tog jag förgivet att det var någon av dessa små underverk som fick sig en ofrivillig stretchning modell värre.

Fast du har onekligen en poäng annars; det är ju ett tag kvar till julljumske-syndromet borde börja inträffa...
Bild
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Skadetråden

Inlägg av ALLTID DIF »

Vet inte Hur trovärdigt Men i Travstallet där vi har våra hästar i träning
några tränare
är rätt nära Challe s bekantskap Hörde jag vridet knä något ???

Nypa salt Men kanske !
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Skadetråden

Inlägg av JohanPez »

ALLTID DIF skrev:Vet inte Hur trovärdigt Men i Travstallet där vi har våra hästar i träning
några tränare
är rätt nära Challe s bekantskap Hörde jag vridet knä något ???

Nypa salt Men kanske !
Använder du Google translate för att skriva inlägg?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Det ska nog vara clipping på brynäsaren där.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Skadetråden

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Det ska nog vara clipping på brynäsaren där.
Tog bort mitt inlägg. Tänkte det skulle vara i matchtråden.
Men så här skrev jag "Hade Saviano varit normallång hade nog knäna rykt. Nu tog det i midjehöjd som tur är."
Senast redigerad av minalman den 2014-10-30 19:34:42, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

Dags att släppa Lauritzen helt. Nu vet jag inte hur hans kontrakt är men det här är orimligt. Det är en duktig spelare och märks när han är med, men han kan inte spela 1-2 matcher sen missa 5-6 matcher resten av säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:Dags att släppa Lauritzen helt. Nu vet jag inte hur hans kontrakt är men det här är orimligt. Det är en duktig spelare och märks när han är med, men han kan inte spela 1-2 matcher sen missa 5-6 matcher resten av säsongen.
Han får betalt för hur mycket han spelar.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Skadetråden

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Rix skrev:Dags att släppa Lauritzen helt. Nu vet jag inte hur hans kontrakt är men det här är orimligt. Det är en duktig spelare och märks när han är med, men han kan inte spela 1-2 matcher sen missa 5-6 matcher resten av säsongen.
Han får betalt för hur mycket han spelar.
Då är det mer okej. Men samtidigt känns det som att jag hellre tar det han nu får i lön när han väl spelar och lägger på en center eller en till forward. Han lär ju inte direkt ligga på 100 kr/match heller.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Morwin »

Hur gick det med honken :/?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Hur står det egentligen till med Alvarez? I början lät det bara som att han skulle vila en träning eller två pga säkerhetsskäl. Nu har han missat 4-5 matcher i rad?
Expert.
Skriv svar