Challe hoppar av, vem tar över?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av minalman »

Rent generellt tror jag yngre människor har lättare att känna sig kränkta för skitsaker, men äldre har blivit kränkta så många gånger redan att man lärt sig att skita i skitsaker och har man nått sjuttioårsåldern skiter man fullständigt i om man kränker sina egna supportrar, när man själv tror man har rätt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av rikkard »

DIF står över vem som står på lönelistan. DIF är större än sin VD, Sportchef, lagupptällning... tillsammans. Försök att se bortom enskilda personer och fokusera på den större bilden. Även om anklagade personen ifråga har gjort ett dåligt jobb i DIF fotboll, är han fortfarande lite av en hjälte i DIF hockey (flera SM-guld).
Själv bryr jag mig enbart om resultat. Tar hellre en osympatisk person som leder oss till framgång än en sympatisk person som för oss ner i allsvenskan igen. Tror fortfarande inte att detta är rätt lösning, men låt resultaten tala sitt eget språk. Sist in först ut!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av SirDIFalot »

Det handlar nog inte så mycket om bojkott, bara det att många supportrar som primärt kollar på fotboll och klassas som marginalare i hockeyn kanske bara genuint tappar lusten att gå.
Expert.
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Sotarn »

Avslutar för mig detta "ärende" med att sägs att om man pga denna felrekrytering väljer att inte gå till hovet så har man dock enligt mig tagit galenskapen till en ny nivå.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av dutti »

Sotarn skrev:Avslutar för mig detta "ärende" med att sägs att om man pga denna felrekrytering väljer att inte gå till hovet så har man dock enligt mig tagit galenskapen till en ny nivå.
Förstår inte snacket om "bojkott är inte Djurgårn" som dykt upp här. Är det ens någon som hävdat att de ska stanna hemma pga Putte? Jag vet att jag sett en prata om att ge bort säsongskort (tror dock det var symboliskt menat), samt en som håller inne med sina Djurgårdshjälpen-bets.


Sen måste jag även säga att jag inte förstår argumenten FÖR Putte här inne. Som diskussionen går verkar de flesta vara eniga om att han är en arrogant envis gammal gubbe vars bäst före-datum gick ut någonstans på 90-talet. Eller är det någon som menar att han kommer vara en stor tillgång för föreningen?

Vidare är det många som verkar försöka förminska hans roll inom organisationen. "Äh, han har bara en liten obetydlig sidoroll. Inget att bry sig om", säger man. Det här är så FEL tycker jag. Små roller ger man till hjältar och legender för att hålla den andan inom föreningen, inte åt personer som publiken hatar. Om något gör den "lilla rollen" situationen ännu värre då det betyder att ledningen kunde ha avstått utan problem, men ändå väljer att trotsa sina supporters. För vadå? Är det värt det?


Med andra ord. Här har vi en man vars senaste track record rent resultatmässigt är katastrofalt. Han är till åren, med en bristande energi. Rollen han är tänkt för är relativt betydelselös, det är mest ett bollplank. Vi vet vad våra supporters (hos vilka vi de senaste åren försökt återskapa förtroendet för oss) tycker om honom. Vi har egentligen ingen kniv mot strupen, vi har ändå Stoppel i förarsätet med en hyfsad organisation i och runt båset i övrigt. Vi skulle med andra ord klara oss gott utan Putte men vafan... Äh, det blir nog kul. Vi kör på honom!

Det är en sak om man anställer någon med dåligt rykte för att en situation kräver det, för att man måste. Det är en helt annan sak om man anställer någon med dåligt rykte när man inte behöver det.

Nej. Ju mer jag tänker på det desto sämre ligger det här i magen. I kommunikationen blir det så tydligt att de vill hålla betydelsen av hans roll så långt nere som möjligt, vilket innebär att de är väl medvetna om vad fansen skulle tycka. Jag KAN KAN KAN inte förstå varför Putte var så oerhört jävla viktig för organisationen att ledningen valde att bajsa fansen i ansiktet. Eller är de bara så fruktansvärt, fruktansvärt naiva?

Nej. Det är någonting som vi inte får veta här, jag tror inte vi får i närheten av sanningen. Jag gillar det inte.

Att jämföra Fernholm med den här situationen är för övrigt som att jämföra äpplen med kylskåp. Ingen idé att ens försöka, ni som gett er på den bollen.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har jag fått det hela om bakfoten ....eller kanske bakom foten (samma sak?)
Men är inte Ingvar en högst tillfällig lösning tills Sportchefen är tillsatt, eller ska han vara med längre än så?

Vad han betytt för DIF historiskt går inte att ta ifrån honom.
Däremot känns han lite för trött, gammal och bitter för att passa in i egentligen alla former av demokratiskt styrda organisationer.
Hans väg eller ingen (Ingvar).
Utan att känna honom alls personligen har han iaf utstrålat lite såna vibbar tidigare

//
Sedan att han tar avstånd från allt ”Pöbel-beteende” från klacken ser jag bara som ett sundhetstecken (ok, det kanske var klantigt uttryckt från Ingvar)
Men varför ska DIF stå bakom sånt?
Är det självklart att DIF ska vara ett förlängt rättvise-organ som ska döma folk livet ut?
I så fall, med all rimlig logik borde delar av klacken aldrig vara välkommen till match igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Pogue Mahone »

Det är så att många supportrar där många tillhör dem som främst går på fotboll och de supportrar som har blivit illa behandlade vid tidigare tillfällen är dem som tycker mest illa om putte att då ta in honom och riskera att flera av dem känner att de skippar den matchen pga valfri anledning är extremt korkat gjort då det är just de supportrarna vi behöver på hovet. Spelar mindre roll om man själv inte bryr sig om det putte gjort då beslutet att ta in honom sprider osämja...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av sm910 »

Lee Harvey Oswald skrev: Sedan att han tar avstånd från allt ”Pöbel-beteende” från klacken ser jag bara som ett sundhetstecken (ok, det kanske var klantigt uttryckt från Ingvar)
Men varför ska DIF stå bakom sånt?
Är det självklart att DIF ska vara ett förlängt rättvise-organ som ska döma folk livet ut?
I så fall, med all rimlig logik borde delar av klacken aldrig vara välkommen till match igen
Ja i Albornoz-fallet, han fick ju sitt straff sänkt med hänsyn till de negativa "omständigheter" händelsen innebar och skulle komma att innebära för honom i rollen som offentlig person. Således är det vår plikt som goda medborgare att se till att han och allt med koppling till han bespottas offentligt också efter domen!
(Eller kanske inte riktigt så, men jag har inget emot att "råka" ta det som svepskäl)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av minalman »

Oavsett politisk inställning gillar man att Fredrik och Lars är Djurgårdare. Kan man inte göra samma med Putte?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Oavsett politisk inställning gillar man att Fredrik och Lars är Djurgårdare. Kan man inte göra samma med Putte?
Politik och sport går INTE hand i hand.
Fredrik och Lars är kända personer som håller på Djurgården, deras politiska sida har ingen betydelse. Ifall Reinfeldt gått ut i media och sagt förlåt till Albornoz så hade inte han heller varit så omtyckt. Samma sak med Lars.
andregus
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av andregus »

Axel_K skrev:
minalman skrev:Oavsett politisk inställning gillar man att Fredrik och Lars är Djurgårdare. Kan man inte göra samma med Putte?
Politik och sport går INTE hand i hand.
Fredrik och Lars är kända personer som håller på Djurgården, deras politiska sida har ingen betydelse. Ifall Reinfeldt gått ut i media och sagt förlåt till Albornoz så hade inte han heller varit så omtyckt. Samma sak med Lars.
Är det är det inte precis det minalman försöker säga?

Förövrigt förstår jag inte varför folk envisas med att säga att idrott och politik inte hör ihop. Idrott ÄR politik.
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Tuzzen »

Wikegård skriver nytt kontrakt med tv4&cmore som väntat.

http://www.expressen.se/sport/hockey/be ... tv-expert/
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av MarcusDaze »

Tuzzen skrev:Wikegård skriver nytt kontrakt med tv4&cmore som väntat.

http://www.expressen.se/sport/hockey/be ... tv-expert/
Tre år alltså. Då hoppas jag på Garpen tills nästa säsong!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av sensei »

Lite besviken blir man allt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Kall-El »

Tack och lov Wikegård gör sig klart mycket bättre som expert.
Skriv svar