Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:Borde vara förbjudet att vifta med en stor jävla flagga under matchen så halva klacken inte ser ett skit. Det var nått jag tänkte på förra året!
Har folk den här inställningen så är det nog bäst att UCS inte blir så aktiva på hockeyn igen.


Ser inte riktigt vad en 50 meter stor flagga ska gör för nytta! Jag tycker det bara är irriterande men det kanske bara är jag. Annars behövs ju helt klart Pang och grabbarna!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Typ den här utsikten under större delen av matcherna på fotbollen är inte en ovanlig upplevelse för mig i alla fall.

Bild

Dom få som gnäller blir vänligt tillsagda att dom står på fel läktare om stör sig på att flaggor är i vägen.

Nu jobbar ju UCS rätt mycket med 3-4 megasize-flaggor som är igång hela tiden och bra många mindre varianter också. Så läktaren ser hela tiden väldigt snygg ut.

Som mot Mjällby senast typ.

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

bastis7 skrev:Borde vara förbjudet att vifta med en stor jävla flagga under matchen så halva klacken inte ser ett skit. Det var nått jag tänkte på förra året!
Förväntar du dig att få se matchen är du på fel sektion, klackbiljetterna är att räkna till kategorin (potentiellt) skymd sikt. Du får klackbiljetten subventionerad för att du har ett jobb på plats att göra, skapa stämning för spelarna på isen och övriga publiken.

Att gnälla på dålig sikt eller att andra saker stör ens noggranna matchanalys från ståplats är som om materialaren skulle vara upprörd över att han mitt i matchspänningen tvingas gå ut för att slipa skridskor.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Det finns dock platser i klacken där man kan stå utan att få en flagga framför sig. Stå högs upp på någon av kanterna. Dock så gillar jag personligen när personerna i klacken utgår från mitten och sedan fyller på utåt kanterna.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFtomppa »



Kan man få samma sak att hända med sittplats på hovet kanske?
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

DIFtomppa skrev:

Kan man få samma sak att hända med sittplats på hovet kanske?
Det har vi fått förr så varför skulle inte det gå?
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

Ett sätt att få sittplats mer på ''g'' är att de som är på sittplats och läser detta forum inte tvekar en sekund när detta dras igång av klacken ! Stå upp och hoppa! Tycker oftast man ser folk som står och velar. Nästan som att de funderar på om det är okej att jag! Ställer mig upp och hoppar. ..

Dock ska vi inte glömma att sittplats på hovet är jävligt aktiva. Allt kan bli bättre men i ''stormatcherna'' brukar de vara riktigt bra
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Brukar inte vara något problem med att få med sig sittplats, när det görs rätt.
Men då får det inte vara som så ofta tidigare, dvs:

- sittplats ställ er upp minst 1 gång/period
- när klacken kör "sittplats ställ er upp" ha något redo att köra igång då. Sitter man på sittplats och ställer sig upp följt av en längre tystnad från klacken så sätter sig 80% igen.
2014-04-07, vad hände?
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av difanda »

Jepe skrev:Brukar inte vara något problem med att få med sig sittplats, när det görs rätt.
Men då får det inte vara som så ofta tidigare, dvs:

- sittplats ställ er upp minst 1 gång/period
- när klacken kör "sittplats ställ er upp" ha något redo att köra igång då. Sitter man på sittplats och ställer sig upp följt av en längre tystnad från klacken så sätter sig 80% igen.
Håller med helt! Vissa matcher senaste två säs har klacken kört "sittplats ställ er upp" alldeles för ofta och helt utan att det varit någon ramsa som körts direkt efter. Som resultat har många satt sig ner igen eller inte ens orkat ställa sig upp.

Men måste ju ändå berömma både klack och sittplats, har ju varit magisk stämning många många gånger!! Nu får vi snart uppleva det igen!! Längtar!!
Användarvisningsbild
Soedergren22
Inlägg: 46
Blev medlem: 2011-08-01

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Soedergren22 »

Lite kul att Ottawa Senators låter sig inspireras av vår klack och vill försöka få till lite supporterkultur och stämning på sina matcher. Hur försöket faller ut är en annan fråga, men visst är det lite kul att de ser Djurgården och våra fans som ett föredöme.

http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... jurgarden/
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Kanske fel tråd, kanske rätt tråd? Men Åsa Romson öppnar för ett totalt ölförbud på arenorna. En röst på V+S+MP är en spik i kistan för vår läktarkultur.
Nu vill jag inte tvinga folk att dricka sig fulla på matcherna, men en bira i pausen är en mänsklig rättighet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mattias_87 »

Är nog fel tråd. Men jag läste det. S+V+MP kommer ju med alla säkerhet styra Stockholms Stad efter valet så vi får se vad som händer. Kanske renoveringen av Hovet läggs på is också? Tiden får visa.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Är nog fel tråd. Men jag läste det. S+V+MP kommer ju med alla säkerhet styra Stockholms Stad efter valet så vi får se vad som händer. Kanske renoveringen av Hovet läggs på is också? Tiden får visa.
Ja, klacktråden var nog ganska långt ifrån politik och renoveringen av Hovet. :)
Expert.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S. Skuggan »

+1
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sm910 »

En säsong framöver med flaggstölder och dylikt? Eller var det bara mot psycho circus eller vad smålänningarna kallar sig? Nåja, de bidrar med ett sånt jäkla drag så är det priset så är i alla fall inte jag i någon position att gnälla. Grym premiär idag, grym urladdning i 3:e på hela arenan!
Skriv svar