Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jimpen »

diftobbe89 skrev:Rundqvist tror jag man kommer satsa på från start, Trukhno ska inte gå som center, tycker jag.

Verken Ahlén eller Hank är för sega för SHL, går lika snabbt i HA, däremot är spelkvalitén högre och där tappar både Hank och Ahlén vilket gör att dom måste sköta sin roll som brunkare till 100% om dom ska tillföra något i SHL, båda måste bli lite elakare helt enkelt.

Jag tro inte vi kommer ha någon direkt "förstakedja" att luta oss emot, vi kommer vara ett hårt jobbande lag där förstacentern lika gärna kan vara fjärdecenter.

Sörensen - Rundqvist - Samuelsson

Lauritzen - Eriksson - Trukhno

Alvarez - Ljungh - Saviano

Hank - Honken - Ahlén

Guter
Heinerö
Nyström

I have no idea.

Har dock svårt att se Guter som extra. Tror han kommer ta en ordinarie plats i någon kedja. De tror starkt på honom.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Jimpen skrev:
diftobbe89 skrev:Rundqvist tror jag man kommer satsa på från start, Trukhno ska inte gå som center, tycker jag.

Verken Ahlén eller Hank är för sega för SHL, går lika snabbt i HA, däremot är spelkvalitén högre och där tappar både Hank och Ahlén vilket gör att dom måste sköta sin roll som brunkare till 100% om dom ska tillföra något i SHL, båda måste bli lite elakare helt enkelt.

Jag tro inte vi kommer ha någon direkt "förstakedja" att luta oss emot, vi kommer vara ett hårt jobbande lag där förstacentern lika gärna kan vara fjärdecenter.

Sörensen - Rundqvist - Samuelsson

Lauritzen - Eriksson - Trukhno

Alvarez - Ljungh - Saviano

Hank - Honken - Ahlén

Guter
Heinerö
Nyström

I have no idea.

Har dock svårt att se Guter som extra. Tror han kommer ta en ordinarie plats i någon kedja. De tror starkt på honom.
Ja problemet är ju att vi har 450 forwards så man vet ju inte hur man kommer lägga upp kedjorna. Blir intressant att se hur tränarna gör.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:
Jimpen skrev:Har dock svårt att se Guter som extra. Tror han kommer ta en ordinarie plats i någon kedja. De tror starkt på honom.
Ja problemet är ju att vi har 450 forwards så man vet ju inte hur man kommer lägga upp kedjorna. Blir intressant att se hur tränarna gör.
Det är ju bra att vi har många forwards när det är många som är otestade på SHL-nivå. Men ändå. Det är 16 på A-lagskontrakt just nu och det ska in 2 till.

Lindberg kör i J20.
Krüger och Kallin måste bara lånas ut eller brytas med. De kommer inte få spela en sekund.

Då är det 13+2 på kontrakt. Fortfarande många.

Nyström, Rundqvist, Heinerö. Blir nog en utlåning på någon mer utifrån utebliven prestation.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:
ciirree skrev:
Jimpen skrev:Har dock svårt att se Guter som extra. Tror han kommer ta en ordinarie plats i någon kedja. De tror starkt på honom.
Ja problemet är ju att vi har 450 forwards så man vet ju inte hur man kommer lägga upp kedjorna. Blir intressant att se hur tränarna gör.
Det är ju bra att vi har många forwards när det är många som är otestade på SHL-nivå. Men ändå. Det är 16 på A-lagskontrakt just nu och det ska in 2 till.

Lindberg kör i J20.
Krüger och Kallin måste bara lånas ut eller brytas med. De kommer inte få spela en sekund.

Då är det 13+2 på kontrakt. Fortfarande många.

Nyström, Rundqvist, Heinerö. Blir nog en utlåning på någon mer utifrån utebliven prestation.
15 forwards är rätt normalt. Är med dig om att Krüger och Kalin inte kommer få spela. Letas antagligen klubbar till de nu och är löst innan säsongen börjar.
Kalin skulle jag iofs kunna tänka mig låna ut en säsong och hoppas på att han får en fin utveckling. Skulle kunna vara en framtida fjärdekedjespelare. Måns ser jag tyvärr ingen framtid alls i längre. Hade mycket stora förhoppningar inför förra säsongen som inte direkt infriades.

Men om vi är 15 forwards plus Lindberg. Alltså 16 forwards är det rätt normalt. Lindberg kommer matchas in lite lätt vid skador med mera men mest spela j20(Eller ska han spela i nordamerika i höst? Står så på ep.) Sen kommer det alltid vara skador. Känns som det alltid är ett par spelare skadade. Då är man nere på typ 13 forwards. Alltså så många som är standard att starta med.
Jag hoppas dessutom att eftersom vi har så pass många jämna forwards att konkurrenssituationen gör att många utvecklas mycket under sommaren. Om jag räknar in Lauritzen och Samuelsson som många gör nu skulle jag ställa upp såhär. Men vill ha in max en av Samuelsson eller Lauritzen och en förstacenter!

Sören-Jocke-Samuelsson
Lauritzen-Ljungh-Alvarez
Guter-Trucken-Runken
Saviano-Honk-Hank


Tycker det ser trängre ut på backsidan. 11 backar där åtminstone Westlund ska lånas ut. fortfarande 10 backar. När jag försöker göra en uppställning är det fan omöjligt att veta hur man ska välja. Typ såhär.

Fernholm-Nordlund
Arnesson-Högström
Norell-Deilert
Holm

Men då hamnar Englund som är en favoritspelare helt utanför laget och AOM ännu längre från att få speltid. Och Falk verkar Säcken gilla så han ska säkert också spela en del.
Aja det kommer skador, jvm och säkert hända andra saker. Så alla kommer få spela.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av 1962FenderStrat »

Alvarez, Sörensen, Heinerö och Guter kommer bli våra toppforwards har jag en känsla av... Alla har en hög högsta-nivå.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

1962FenderStrat skrev:Alvarez, Sörensen, Heinerö och Guter kommer bli våra toppforwards har jag en känsla av... Alla har en hög högsta-nivå.
I allsvenskan är jag med dig men inte i elitserien.
Sörensen tror jag kommer ligga på ca 30 poäng. Någon av de andra tre kommer säkert lyckas och någon floppa. Gillar alla de tre men tänk att tex Heinerö inte ens var ordinarie hela säsongen i allsvenskan och även fast han var bra i slutet på säsongen så producera han inte så himla mycket. Det krävs ändå av toppforwards.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av 1962FenderStrat »

mb81 skrev:
1962FenderStrat skrev:Alvarez, Sörensen, Heinerö och Guter kommer bli våra toppforwards har jag en känsla av... Alla har en hög högsta-nivå.
I allsvenskan är jag med dig men inte i elitserien.
Sörensen tror jag kommer ligga på ca 30 poäng. Någon av de andra tre kommer säkert lyckas och någon floppa. Gillar alla de tre men tänk att tex Heinerö inte ens var ordinarie hela säsongen i allsvenskan och även fast han var bra i slutet på säsongen så producera han inte så himla mycket. Det krävs ändå av toppforwards.
mm, tror också Sörensen hamnar kring 25-30p, tror dock att några av dessa tar stora kliv i år, ngn kommer säkert floppa som du säger.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:Men om vi är 15 forwards plus Lindberg. Alltså 16 forwards är det rätt normalt. Lindberg kommer matchas in lite lätt vid skador med mera men mest spela j20(Eller ska han spela i nordamerika i höst? Står så på ep.) Sen kommer det alltid vara skador. Känns som det alltid är ett par spelare skadade. Då är man nere på typ 13 forwards. Alltså så många som är standard att starta med.
Ja se där, är nån snubbe på TSN som säger att Lindberg ska spela i Oshawa Generals. Det här var alltså 2:a juli. DIF har inte gått ut med någonting. Skumt. Sånt här vill man ju veta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Om 11 dagar liras första matchen för säsongen! Mot Luleå!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av pulverapa »

31 Fredag 2014-12-26 16:00 Djurgårdens IF Leksands IF Hovet, Johanneshov

32 Söndag 2014-12-28 18:30 Djurgårdens IF Brynäs IF Hovet, Johanneshov
Det har sagts tidigare men tål att sägas igen. Vilka JÄVLA mellandagar detta kan bli. Om Globen är ledig så tycker jag BÅDA matcher ska spelas där. Leksand säljer slut lätt, och Brynäs blir minst 10 000.

Jag har letat runt som en galning efter arrangemang i Globen och hittar ingenting på dessa datum, vilket är positivt. Vem i DIF är det som sköter bokning av arena? Jag hoppas verkligen den personen jobbar stenhårt på att rådda ihop det här...
Senast redigerad av pulverapa den 2014-07-29 11:08:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av John Terry »

Fan jag älskar hockey. För man får en chans att se DIF typ varannan dag.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av medu82 »

pulverapa skrev:
31 Fredag 2014-12-26 16:00 Djurgårdens IF Leksands IF Hovet, Johanneshov

32 Söndag 2014-12-28 18:30 Djurgårdens IF Brynäs IF Hovet, Johanneshov
Det har sagts tidigare men tåls att sägas igen. Vilka JÄVLA mellandagar detta kan bli. Om Globen är ledig så tycker jag BÅDA matcher ska spelas där. Leksand säljer slut lätt, och Brynäs blir minst 10 000.

Jag har letat runt som en galning efter arrangemang i Globen och hittar ingenting på dessa datum, vilket är positivt. Vem i DIF är det som sköter bokning av arena? Jag hoppas verkligen den personen jobbar stenhårt på att rådda ihop det här...
Ta kontakt med din namne :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 14/15

Inlägg av Jepe »

Dessa KOMMER att spelas på Globen:

DIF-Leksand onsdag 17/9

DIF-Leksand fredag 26/12

DIF-Brynäs söndag 28/12

Källa: http://www.jarnkaminerna.se/2014/07/29/ ... rommar-om/
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattias_87 »

Underbart! Har saknat Globen och dessa tre matcher är perfekt utvalda.

Kan helt klart motivera fler folk att köpa säsongskort eller bli medlemmar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av pulverapa »

Fyfan vad random att det offentliggjordes precis efter att jag skrivit det...
Låst