Kall-El

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Boråsaren skrev:De som dömer en spelare enbart på statistik får ingen rättvis uppfattning. Det finns spelare som inte producerat tidigare fast blir bättre i en annan miljö osv. Se Oduya, han var ingen poängmaskin i DIF men i Frölunda blev han mycket bättre och producerade som aldrig förr. Var han kass bara för att han inte gjorde poäng i DIF?

Alla ska få ha åsikter, men man ska inte såga någon om man aldrig sett eller hört talas om honom.

Precis....
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

Boråsaren skrev:De som dömer en spelare enbart på statistik får ingen rättvis uppfattning. Det finns spelare som inte producerat tidigare fast blir bättre i en annan miljö osv. Se Oduya, han var ingen poängmaskin i DIF men i Frölunda blev han mycket bättre och producerade som aldrig förr. Var han kass bara för att han inte gjorde poäng i DIF?

Alla ska få ha åsikter, men man ska inte såga någon om man aldrig sett eller hört talas om honom.
Det där är riktig dubbelmoral. När någon skriver att en osedd spelare kommer bli jättebra och gissar att han kommer få sitt stora genombrott och göra ordentligt med poäng så nickar hela hejaheja-skocken bifall. Om det däremot är någon som vågar sig på att, utifrån den fakta som finns tillgänglig misstänka att det kanske inte är en så bra värvning så ska personen i fråga bara hålla käften tills han har sett spelaren i fråga annars ska det minsann startas påhoppstrådar.

Antingen är det ok att spekulera i hur det kommer gå för nya spelare oavsett om man tror på dem eller ej eller så får alla helt enkelt vänta och se. Och då blir det riktigt tyst och tråkigt på ett forum ...

För övrigt tillhör Kall-El en av de få läsvärda skribenterna här eftersom han faktiskt har underbyggda, argumenterande inlägg till skillnad från alla som bara skriver 'Jag tycker att yada yada yada ...'. Gillar ni inte Kall-Els slutsatser så vår ni väl argumentera för er position istället för att köra med lågpanneargumentet 'Du är negativ så du har fel!'
Globen
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-09-21
Ort: Nacka

Inlägg av Globen »

Kall-EL är snarare en Hammarbyare som aldrig har varit med om medgång efter ha sett dem i Allsvenskan i 54132145 år. Så han kände sig tvungen att "HEJA" på D.I.F.

Jag måste bara ge mkt cred till Don_t till ditt jobb med svenskafans och jag är så imponerad av din entusiasm med vårt kära D.I.F. TACK TACK TACK. Bra att någon tar tag i saken för att göra allting bättre runt Djurgår´n hockey.

Djurgår´n tills jag dör :D
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Peter skrev:
Boråsaren skrev:De som dömer en spelare enbart på statistik får ingen rättvis uppfattning. Det finns spelare som inte producerat tidigare fast blir bättre i en annan miljö osv. Se Oduya, han var ingen poängmaskin i DIF men i Frölunda blev han mycket bättre och producerade som aldrig förr. Var han kass bara för att han inte gjorde poäng i DIF?

Alla ska få ha åsikter, men man ska inte såga någon om man aldrig sett eller hört talas om honom.
Det där är riktig dubbelmoral. När någon skriver att en osedd spelare kommer bli jättebra och gissar att han kommer få sitt stora genombrott och göra ordentligt med poäng så nickar hela hejaheja-skocken bifall. Om det däremot är någon som vågar sig på att, utifrån den fakta som finns tillgänglig misstänka att det kanske inte är en så bra värvning så ska personen i fråga bara hålla käften tills han har sett spelaren i fråga annars ska det minsann startas påhoppstrådar.

Antingen är det ok att spekulera i hur det kommer gå för nya spelare oavsett om man tror på dem eller ej eller så får alla helt enkelt vänta och se. Och då blir det riktigt tyst och tråkigt på ett forum ...

För övrigt tillhör Kall-El en av de få läsvärda skribenterna här eftersom han faktiskt har underbyggda, argumenterande inlägg till skillnad från alla som bara skriver 'Jag tycker att yada yada yada ...'. Gillar ni inte Kall-Els slutsatser så vår ni väl argumentera för er position istället för att köra med lågpanneargumentet 'Du är negativ så du har fel!'
Ja men...Han gnäller ju på alla lirare som skriver eller kan tänkas skriva på för DIF. Tror inte ens han skulle vara nöjd om vi lyckades få hem självaste Sudden själv. Skulle gärna vilja se hans min nästa gång vi tar hem bucklan. Då kanske man kan skymta en liten gnutta positiv anda? Nej, han skulle ändå säkert hitta nåt att gnälla på.
Ingen seger utan offer
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

För att vinna något måste man satsa något.....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

pekka21 skrev:För att vinna något måste man satsa något.....
Ja dom gjorde det vid dom 2 senaste gulden, det får vi betala för idag!

Även om det är allt kul med guld ovavsett baksmällen :D
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Vad är mest realistiskt, att haussa ett Djurgården som gick +/0 efter en säsong där de hade en rekordung oritinerad trupp och slutade utanför slutspel (som Jojje)

Eller att kritiskt granska trupp, organisation, nyförvärv mfl som Kall-El ?
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Ja tycker vi lämnar den här debatten men ändå känns det som om ingen har varit bra. Vi supportrar, förutom vissa, vet inte något om förutsättningarna för spelköp osv. Finns så mycket mer som inte märks, utan bara när de presenterar en spelare. DIF har värvat betydligt bättre i år, än förra året anser jag! Mer genomtänkta värvningar. Jag är ner lugn i tanken att det räcker til slutspel, det var inte långt förra säsongen och nu har man inte panikvärvat på samma sätt. När Otto försvann också, blev det ännu tyngre!

Ser fram emot en spännande säsong! =)
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Boråsaren skrev:Ja tycker vi lämnar den här debatten men ändå känns det som om ingen har varit bra. Vi supportrar, förutom vissa, vet inte något om förutsättningarna för spelköp osv. Finns så mycket mer som inte märks, utan bara när de presenterar en spelare. DIF har värvat betydligt bättre i år, än förra året anser jag! Mer genomtänkta värvningar. Jag är ner lugn i tanken att det räcker til slutspel, det var inte långt förra säsongen och nu har man inte panikvärvat på samma sätt. När Otto försvann också, blev det ännu tyngre!

Ser fram emot en spännande säsong! =)
Djurgården gjorde mycket mål men släppte in mycket också, bättre och etablerade backar så ser det genast myket ljusare ut igen.
Sports dont build character, it reveals it
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Hmmm..konstigt att inte Kall_El har skirvit nått här ännu :roll: ...
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Adam Blomster skrev:Hmmm..konstigt att inte Kall_El har skirvit nått här ännu :roll: ...
Han tycker väll som mig och många andra. Att den här tråden är grymt omogen och patetisk......
+
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

jarnkamin skrev:
Adam Blomster skrev:Hmmm..konstigt att inte Kall_El har skirvit nått här ännu :roll: ...
Han tycker väll som mig och många andra. Att den här tråden är grymt omogen och patetisk......
+
Men det är ju därför den har öppnats i hans namn kanske?
Ingen seger utan offer
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kall-El

Inlägg av mb81 »

Lite dålig aktivitet i denna tråd.

Har Mäklaren någon tråd? Många saknade profiler!
Låst