Kall-El

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Kall-El

Inlägg av Stocky »

Här är Kall-El´s egna funderingar över dåliga nyförvärv, spelarkontrakt, tränare, arenor mm. Allt som är dåligt med Djurgården, och som alla vet så är det en hel del!


Lycka är att vara Kall-El
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Hehe!

Skönt att se att det är fler som stör sig!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Haha, väldigt intressant att följa denna tråden! Kall-El kanske vill ha ett föredrag för oss live för att säga allt som är dåligt och det blir en diskussion? För jag tror att detta är någon som tar ut alla sina aggressioner på nätet, dock kanske inte i vardagen eller öga mot öga. ISf skulle det vara ett riktigt intressant möte...!

Förresten, vart tog Strömberg=power vägen? Han försvann iom strömberg flytten? Allt var ju såå fruktansvärt bra, eller finns du fortfarande kvar hos oss? Kanske inte...!

Alla ska få säga vad dom vill, men visst är det intressant när massor av folk är irriterade på samma människa?

Kall-El für alles, bli en expert inom livets allmäna jävlighet
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Ja han försvann med Strömberg han!?

Jag tror Kall-El mer är en Monolog typ?
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Stockholm är byggt på pålar och med klimatförändrignarna som kommer innebär det att stan sjunker. Smart av DIF att då spela i en gigantisk pingisboll som kommer att flyta.
MEN hur ska publiken ta sig dit då!? Djurgårdsfärjorna ÄGS INTE AV DIF som flera av er DIF Forzare tycks tro!

DIF måste köpa färjorna nu!! Annars kommer det gå åt helvete med hela klubben!! Om ni klagar på att det kommer lite publik nu, vänta då bara tills man måste åka båt till arenan och DIF INTE ÄGER NÅGRA BÅTAR!

Agera nu, innan det är försent!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jacke
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Universum

Inlägg av Jacke »

Säger bara "DIF 4 EVER" ;D
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Jacke skrev:Säger bara "DIF 4 EVER" ;D
He he...DIF 4 ever och Kall-el kunde skapa ett nytt forum, där de själv är moderatorer. Alla inlägg med minsta gnutta av positiv anda och beröm blir strukna, och alla glada skribenter blir avstängda direkt.

Förslag:
www.negativadifsupporters.se, hemsida för dig som gillar DIF, men som inte gör annat än klagar på föreningen.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Drutten skrev:
Jacke skrev:Säger bara "DIF 4 EVER" ;D
He he...DIF 4 ever och Kall-el kunde skapa ett nytt forum, där de själv är moderatorer. Alla inlägg med minsta gnutta av positiv anda och beröm blir strukna, och alla glada skribenter blir avstängda direkt.

Förslag:
www.negativadifsupporters.se, hemsida för dig som gillar DIF, men som inte gör annat än klagar på föreningen.


Haha perfekt!!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Jag tror att Kall-El är en pensionerad AIK:are som blev trött på att följa gnaget ner i divisionerna så han blev DIF-motståndare på heltid istället. Det är rätt troligt faktiskt.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Hovet skrev:Jag tror att Kall-El är en pensionerad AIK:are som blev trött på att följa gnaget ner i divisionerna så han blev DIF-motståndare på heltid istället. Det är rätt troligt faktiskt.
Haha, det är mycket troligt! Klart att man supporter ska kunna kritisera sitt lag, men att bara gnälla för att provocera fram en negtiv debatt är fel. Men de där forumet skulle vara kul, kan de sitta o hålla med varandra, men ja kan sätta nåt på att dom också kommer börja tjafsa
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Låt han vara i fred om han vill klaga så låt han göra det, han har ju rätt till sina åsikter och om man står för dem så har jag inga problem med det men det verkar andra ha. STÅ PÅ DIG Kall-El!!!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Klart man får ha sina åskiter. Men när man är neggo till ALLT, och kommer med samma argument "jag har inte sett han så han är värdelös" så lessnar man till slut!!



Over and out
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Fast Kall-El brukar bygga på med fakta, statistik och argument så han sågar inte bara med lösryckt tyckande.

Tycker det piggar upp med lite olika åsikter.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Men hur mycket kan man tyda från statistik då?
Holmström tex som inte gör hur mycket poäng som helst, men ändå är en mycket viktig del för Detroit. Är han dålig? Han har ju inte gjort en ända säsong över 100 poäng, ändå spelar han med Shanahan och Yzerman, och i stort sätt fixat alla målen för Lidström i PP, tack vare sitt spel framför mål. Det är så mycket man inte kan se i statistik, utan måste se "in real life"

Sen har väldigt många blommat ut i Djurgården!

Jag är inte ett dugg nervös för att vi ska missa sluspel, annars hadde jag inte lagt flera tusen på säsongskort(med extra kostnaden för slutspel).
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

De som dömer en spelare enbart på statistik får ingen rättvis uppfattning. Det finns spelare som inte producerat tidigare fast blir bättre i en annan miljö osv. Se Oduya, han var ingen poängmaskin i DIF men i Frölunda blev han mycket bättre och producerade som aldrig förr. Var han kass bara för att han inte gjorde poäng i DIF?

Alla ska få ha åsikter, men man ska inte såga någon om man aldrig sett eller hört talas om honom.
Låst