Brynäs - HV71 play-out

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Ska Brynäs eller HV71 åka ur?

Brynäs
21
43%
HV71
28
57%
 
Antal röster: 49

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2021-04-17 14:48:20
Mattias_87 skrev: 2021-04-17 08:18:20 Vem hade kunnat tro att HV skulle kunna ligga i ett sådant här läge, någonsin? En ekonomisk stormakt i svensk hockey. Att HV spelar negativt kval skulle kunna dröja flera decennier om dom nu håller sig kvar. Dom kanske aldrig spelar negativt kval igen heller. Brynäs kommer förmodligen få ha budgetlag i flera säsonger framöver även om dom håller sig kvar.
Åker Brynäs ur så lär det dröja innan de tar sig upp igen. HV däremot kommer vi att få se gå upp igen redan nästa säsong, det finns kapital där!
Fråga Malmö hur enkelt det är att köpa sig upp?
Eller Modo?

Nja, oavsett vilka som åker ur får den klubben det riktigt jobbigt.
Först ska de bygga ett nytt lag. Samtidigt banta den ekonomiska kostymen rejält.
Lägg till att Timrå, Löven, Modo, Ssk och AIK alla har ambitioner att gå upp.
Många Allsvenska lag har redan gjort fina ”Allsvenska” värvningar. Om Hv ska börja värva nu finns inte så många lediga och bra svenska spelare kvar som tänker spela Allsvenskan. De kan få leta på andra sidan pölen, och deras sportchef är ingen vidare lagbyggare.

Och vem minns inte vår resa ner? Överlägset dyraste trupp, ändå hade vi extrem tur som gick upp redan år 2.

Men jag håller med dig fullt ut om att Hv bör ha större chanser att klara en nedflyttning bättre än Brynäs.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-17 15:01:54
Buford skrev: 2021-04-17 14:48:20
Mattias_87 skrev: 2021-04-17 08:18:20 Vem hade kunnat tro att HV skulle kunna ligga i ett sådant här läge, någonsin? En ekonomisk stormakt i svensk hockey. Att HV spelar negativt kval skulle kunna dröja flera decennier om dom nu håller sig kvar. Dom kanske aldrig spelar negativt kval igen heller. Brynäs kommer förmodligen få ha budgetlag i flera säsonger framöver även om dom håller sig kvar.
Åker Brynäs ur så lär det dröja innan de tar sig upp igen. HV däremot kommer vi att få se gå upp igen redan nästa säsong, det finns kapital där!
Fråga Malmö hur enkelt det är att köpa sig upp?
Eller Modo?

Nja, oavsett vilka som åker ur får den klubben det riktigt jobbigt.
Först ska de bygga ett nytt lag. Samtidigt banta den ekonomiska kostymen rejält.
Lägg till att Timrå, Löven, Modo, Ssk och AIK alla har ambitioner att gå upp.
Många Allsvenska lag har redan gjort fina ”Allsvenska” värvningar. Om Hv ska börja värva nu finns inte så många lediga och bra svenska spelare kvar som tänker spela Allsvenskan. De kan få leta på andra sidan pölen, och deras sportchef är ingen vidare lagbyggare.

Och vem minns inte vår resa ner? Överlägset dyraste trupp, ändå hade vi extrem tur som gick upp redan år 2.

Men jag håller med dig fullt ut om att Hv bör ha större chanser att klara en nedflyttning bättre än Brynäs.
Vår resa ner var det absolut bästa som kunde hända vår klubb, nu med facit i hand.
Tog bort överflödig personal(säkert gjort ett bra jobb för klubben) lägga lite större arbetsuppgifter på mindre personal.
Lära oss hålla i stålarna, tänka smart när det gäller utgifter.
Men den absolut största vinsten är att klubben fattade hur viktiga vi supportrar är för att klubben ska kunna leva vidare, funkar inte att lägga fokus på slipsnissar, som så fort det blåser åt fel håll är de första som armbågar sig fram till livbåten.
Hade kollegor som hånade mig när vi åkte ner, sa till dessa att jag välkomnande resan ner, det är precis vad klubben behöver nu, ge oss 1-3 år nere i träsket sen återvänder vi starkare som klubb och förhoppningsvis återvänder de riktiga supportrarna, som står på läktaren och hejar drar inte iväg så fort det går lite illa.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av mb81 »

emilin skrev: 2021-04-17 19:09:51
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-17 15:01:54
Buford skrev: 2021-04-17 14:48:20
Mattias_87 skrev: 2021-04-17 08:18:20 Vem hade kunnat tro att HV skulle kunna ligga i ett sådant här läge, någonsin? En ekonomisk stormakt i svensk hockey. Att HV spelar negativt kval skulle kunna dröja flera decennier om dom nu håller sig kvar. Dom kanske aldrig spelar negativt kval igen heller. Brynäs kommer förmodligen få ha budgetlag i flera säsonger framöver även om dom håller sig kvar.
Åker Brynäs ur så lär det dröja innan de tar sig upp igen. HV däremot kommer vi att få se gå upp igen redan nästa säsong, det finns kapital där!
Fråga Malmö hur enkelt det är att köpa sig upp?
Eller Modo?

Nja, oavsett vilka som åker ur får den klubben det riktigt jobbigt.
Först ska de bygga ett nytt lag. Samtidigt banta den ekonomiska kostymen rejält.
Lägg till att Timrå, Löven, Modo, Ssk och AIK alla har ambitioner att gå upp.
Många Allsvenska lag har redan gjort fina ”Allsvenska” värvningar. Om Hv ska börja värva nu finns inte så många lediga och bra svenska spelare kvar som tänker spela Allsvenskan. De kan få leta på andra sidan pölen, och deras sportchef är ingen vidare lagbyggare.

Och vem minns inte vår resa ner? Överlägset dyraste trupp, ändå hade vi extrem tur som gick upp redan år 2.

Men jag håller med dig fullt ut om att Hv bör ha större chanser att klara en nedflyttning bättre än Brynäs.
Vår resa ner var det absolut bästa som kunde hända vår klubb, nu med facit i hand.
Tog bort överflödig personal(säkert gjort ett bra jobb för klubben) lägga lite större arbetsuppgifter på mindre personal.
Lära oss hålla i stålarna, tänka smart när det gäller utgifter.
Men den absolut största vinsten är att klubben fattade hur viktiga vi supportrar är för att klubben ska kunna leva vidare, funkar inte att lägga fokus på slipsnissar, som så fort det blåser åt fel håll är de första som armbågar sig fram till livbåten.
Hade kollegor som hånade mig när vi åkte ner, sa till dessa att jag välkomnande resan ner, det är precis vad klubben behöver nu, ge oss 1-3 år nere i träsket sen återvänder vi starkare som klubb och förhoppningsvis återvänder de riktiga supportrarna, som står på läktaren och hejar drar inte iväg så fort det går lite illa.
Men skulle vi inte gått upp det andra året skulle vi kunna vara där gnaget är nu också. Med facit på hand blev det bra. HV tror jag kommer tillbaka rätt snabbt när ett lag går upp varje säsong med så överlägsna förutsättningar de har. Men det är inte det lättaste att slå Timrå/Bofors/Löven/SSK i ett slutspel heller.

Ska bli otroligt kul att se HV i allsvenskan och hoppas de tar många dåliga beslut där så som MoDo, Leksand med flera har gjort.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av emilin »

mb81 skrev: 2021-04-17 19:18:09
emilin skrev: 2021-04-17 19:09:51
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-17 15:01:54
Buford skrev: 2021-04-17 14:48:20
Mattias_87 skrev: 2021-04-17 08:18:20 Vem hade kunnat tro att HV skulle kunna ligga i ett sådant här läge, någonsin? En ekonomisk stormakt i svensk hockey. Att HV spelar negativt kval skulle kunna dröja flera decennier om dom nu håller sig kvar. Dom kanske aldrig spelar negativt kval igen heller. Brynäs kommer förmodligen få ha budgetlag i flera säsonger framöver även om dom håller sig kvar.
Åker Brynäs ur så lär det dröja innan de tar sig upp igen. HV däremot kommer vi att få se gå upp igen redan nästa säsong, det finns kapital där!
Fråga Malmö hur enkelt det är att köpa sig upp?
Eller Modo?

Nja, oavsett vilka som åker ur får den klubben det riktigt jobbigt.
Först ska de bygga ett nytt lag. Samtidigt banta den ekonomiska kostymen rejält.
Lägg till att Timrå, Löven, Modo, Ssk och AIK alla har ambitioner att gå upp.
Många Allsvenska lag har redan gjort fina ”Allsvenska” värvningar. Om Hv ska börja värva nu finns inte så många lediga och bra svenska spelare kvar som tänker spela Allsvenskan. De kan få leta på andra sidan pölen, och deras sportchef är ingen vidare lagbyggare.

Och vem minns inte vår resa ner? Överlägset dyraste trupp, ändå hade vi extrem tur som gick upp redan år 2.

Men jag håller med dig fullt ut om att Hv bör ha större chanser att klara en nedflyttning bättre än Brynäs.
Vår resa ner var det absolut bästa som kunde hända vår klubb, nu med facit i hand.
Tog bort överflödig personal(säkert gjort ett bra jobb för klubben) lägga lite större arbetsuppgifter på mindre personal.
Lära oss hålla i stålarna, tänka smart när det gäller utgifter.
Men den absolut största vinsten är att klubben fattade hur viktiga vi supportrar är för att klubben ska kunna leva vidare, funkar inte att lägga fokus på slipsnissar, som så fort det blåser åt fel håll är de första som armbågar sig fram till livbåten.
Hade kollegor som hånade mig när vi åkte ner, sa till dessa att jag välkomnande resan ner, det är precis vad klubben behöver nu, ge oss 1-3 år nere i träsket sen återvänder vi starkare som klubb och förhoppningsvis återvänder de riktiga supportrarna, som står på läktaren och hejar drar inte iväg så fort det går lite illa.
Men skulle vi inte gått upp det andra året skulle vi kunna vara där gnaget är nu också. Med facit på hand blev det bra. HV tror jag kommer tillbaka rätt snabbt när ett lag går upp varje säsong med så överlägsna förutsättningar de har. Men det är inte det lättaste att slå Timrå/Bofors/Löven/SSK i ett slutspel heller.

Ska bli otroligt kul att se HV i allsvenskan och hoppas de tar många dåliga beslut där så som MoDo, Leksand med flera har gjort.
Håller med dig helt, hade kunnat bli kvar för evigt(aik)men samtidigt vad var det för Djurgården som existerade, inte det jag blev förälskad i för ca 40 år sedan, snacka om plast, inte på isen där hade vi mycket hjärta men resten var skit.
Minns en match då mitt företag bjöd oss på en Globen match DIF mot ? Vi alla var ganska påstrukna, stod väl en ca 30 personer i klacken, fick för mig att äntra denna enorma klack, gjorde detta och lyckades väcka upp dessa få personer med Nyköpingsramsor, vet att jag satt i bussen hem helt förtvivlad, vad fan hade hänt med läktarkulturen, som ändå någonstans var en enorm ingrediens till att man älskade Djurgården.
Ekonomiskt hade nog Djurgården det ganska bra, men hjärtat hade stannat helt fanns inga känslor kvar, det är inte Djurgården jag älskar.
För att Djurgården ska befinna sig på toppen, så behövs alla ingredienser, motiverade spelare som älskar lira för klubben, en läktarkultur som stöttar oavsett motgångar, en ledning som förstår hur viktiga vi supportrar är för klubbens överlevnad(var ju knappas slipsfolket som knöt näven och stöttade klubben när vi åkte ut)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Med facit i hand var det bra att vi åkte ur. Men som mb säger, hade vi inte gått upp så kan vi mycket väl varit rejält i skiten nu.
Och vi hade maximalt flyt när vi gick upp. Sättet som vi gjorde det på fick mig nästan att bli religiös.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-17 21:03:56 Med facit i hand var det bra att vi åkte ur. Men som mb säger, hade vi inte gått upp så kan vi mycket väl varit rejält i skiten nu.
Och vi hade maximalt flyt när vi gick upp. Sättet som vi gjorde det på fick mig nästan att bli religiös.
Ja vi hade varit i skiten, men tror att vi supportrar har varit med och stöttat, och klubben hade inte stängt dessa dörrar.
Minns när vi åkte ut, man satt på kammaren i lilla Nyköping och funderade på vad man kunde göra för att hjälpa klubben upp, känslan mot Djurgården var att vad kan lilla jag bidra med till en så enormt stor klubb.
Hittade en grupp som kallade sig B.R.B tog kontakt med dessa helt plötsligt satt lilla jag på kansliet och Jenny serverade kaffe till oss, så enormt stort för mig att bara befinna mig på Djurgårdsmark.
Det jag egentligen vill säga är att, ja vi åkte ut detta var nödvändigt för klubbens överlevnad, hitta tillbaka till vad som är Djurgården, skulle vi inte ha lyckats ta oss tillbaka så fort som vi gjorde så tror jag ändå på att Djurgården inte har blivit ett nytt aik då vi som förening har en fan så mycket bättre hockeykultur än aik.
Vi kanske hade blivit ett Björklöven, som krigar varje år för att ta nästa steg.
Men personligen stöttar jag hellre ett sådant lag i flera år, där man som supporter känner sig uppskattad, än att vi befinner oss i finrummet med noll respekt för supportrar och deras kärlek till klubben.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin skrev: 2021-04-17 21:37:33
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-17 21:03:56 Med facit i hand var det bra att vi åkte ur. Men som mb säger, hade vi inte gått upp så kan vi mycket väl varit rejält i skiten nu.
Och vi hade maximalt flyt när vi gick upp. Sättet som vi gjorde det på fick mig nästan att bli religiös.
Ja vi hade varit i skiten, men tror att vi supportrar har varit med och stöttat, och klubben hade inte stängt dessa dörrar.
Minns när vi åkte ut, man satt på kammaren i lilla Nyköping och funderade på vad man kunde göra för att hjälpa klubben upp, känslan mot Djurgården var att vad kan lilla jag bidra med till en så enormt stor klubb.
Hittade en grupp som kallade sig B.R.B tog kontakt med dessa helt plötsligt satt lilla jag på kansliet och Jenny serverade kaffe till oss, så enormt stort för mig att bara befinna mig på Djurgårdsmark.
Det jag egentligen vill säga är att, ja vi åkte ut detta var nödvändigt för klubbens överlevnad, hitta tillbaka till vad som är Djurgården, skulle vi inte ha lyckats ta oss tillbaka så fort som vi gjorde så tror jag ändå på att Djurgården inte har blivit ett nytt aik då vi som förening har en fan så mycket bättre hockeykultur än aik.
Vi kanske hade blivit ett Björklöven, som krigar varje år för att ta nästa steg.
Men personligen stöttar jag hellre ett sådant lag i flera år, där man som supporter känner sig uppskattad, än att vi befinner oss i finrummet med noll respekt för supportrar och deras kärlek till klubben.
Verkligen en fin beskrivning av vad som hände när vi åkte ur. Många härliga krafter som föddes/ återuppstod.
Så viktigt på många sätt, och en stor orsak till att vi hittade tillbaka mot rötterna.

Men jag ska erkänna att jag personligen var och är oerhört lättad över att vi kom upp så snabbt. Fann inget större nöje med att möta Tingsryd, Almtuna, Asplöven mfl.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2308
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Bulan tillbaka i Brynäs ikväll.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2016-02-24

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Harmageddon »

Buford skrev: 2021-04-18 16:33:52 Bulan tillbaka i Brynäs ikväll.
Ja, undra hur det går.
Speciellt hur många videogranskningar det blir i kväll. Minst en måste det vara eller?
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Grabben från Söder »

Konstigt att Rödin inte fick lägga straffen eller?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Donkels-2.0 »

Buford skrev: 2021-04-18 16:33:52 Bulan tillbaka i Brynäs ikväll.
Är fyllot tillbaka då blir det torsk
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13658
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-18 18:36:21
Buford skrev: 2021-04-18 16:33:52 Bulan tillbaka i Brynäs ikväll.
Är fyllot tillbaka då blir det torsk
Moget.....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8063
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Mattias_87 »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13658
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Grattis Brynäs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2308
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-18 18:36:21
Buford skrev: 2021-04-18 16:33:52 Bulan tillbaka i Brynäs ikväll.
Är fyllot tillbaka då blir det torsk
Berglund gjorde en bra match och bidrog till vinsten ikväll.

Grattis Brynäs, härligt!

Tungt för HV, lider med dom. Helst sett att Oskarshamn eller Örebro åkt ut, SHL har blivit en profil fattigare.
Skriv svar