Brynäs - HV71 play-out

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Ska Brynäs eller HV71 åka ur?

Brynäs
21
43%
HV71
28
57%
 
Antal röster: 49

Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Mattias_87 »

Nu är det klart att det blir Brynäs mot HV71 i play-out i bäst av sju där förloraren åker ner i Hockeyallsvenskan.

Vilka vill ni åker ur och varför?
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Puckey »

Brynäs är totalt vilse, de behöver krascha för att förhoppningsvis återuppstå som en respektabel förening igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Mattias_87 »

Personligen hoppas jag inte att publiklag som Brynäs åker ur. Det är ju särskilt kul att möta Brynäs på Hovet då det blir mycket folk.

Sedan har jag alltid hatat HV71 sedan finalförlusten 2010 och dom kommer med största sannolikhet kunna ta sig tillbaka igen om dom åker ur. Överlever ens Brynäs en degradering? Jag vill inte se konkurser...
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Praetori »

Svårt val.
Brynäs skulle behöva stålbadet för att tvinga fram ordning i föreningen. Men jag unnar verkligen HV en sejour i Allsvenskan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Grabben från Söder »

Helt sjukt att något av dessa lag kommer lira allsvenskan nästa år. Nästan lite härligt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror det blir oerhört tufft för BIF att gå upp igen om dom ryker

Så HV får min röst, dom kan gärna få prova på lite ansträngd ekonomi ett tag .....och bli farmarlag till IKO :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1223
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Henkos »

Ner med HV.

Brynäs är en klassisk förening och har inget emot dem egentligen, även om deras over spending på sistone känns sådär.

Självgoda HV dock ser jag gärna åka ner. Tar fram skumpan om så blir fallet!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Donkels-2.0 »

Brynäs ska åka ut för då är det bara kaffe kvar som spelat samtliga säsonger i Ellitserien/SHL och sen kan kaffeäcklen gärna få göra en repeat på det nästa år
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Buford »

HV ska väck! Varför - dom har mer resurser för att gå upp igen, finalen 2010 svider än, jag har aldrig gillat dem, men främst för att jag har ganska nära till Gävle och vill kunna se DIF oftare än de gånger jag åker ner till Hovet.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4740
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av diftobbe89 »

Jag ska bara njuta varenda sekund :) vilka som än ryker kommer det kännas fantastiskt, men jag tror jag lutar liiiite åt HV.

Blir nog målsnålt, tajt, och skulle inte bli förvånad om det går till en sjunde och avgörande.

Säger 4-2 i matcher till BIF.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2021-04-01 20:10:40 HV ska väck! Varför - dom har mer resurser för att gå upp igen, finalen 2010 svider än, jag har aldrig gillat dem, men främst för att jag har ganska nära till Gävle och vill kunna se DIF oftare än de gånger jag åker ner till Hovet.
Tar rygg på dig.
DIF mot Brynäs är en av mina favoritmatcher. Gillar avståndet till Gävle, och resan, stort sett 120 väg ända fram till bortaarenan. :D

Hv kan behöva dränering på deras miljoner.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vill att Brynäs gnällgubbhylla ska få våndas och sen gör det inget om det där patetiska Swishlaget ryker
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2021-04-01 21:06:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av MGC »

HV, har inte kommit över 95-förlusten än. Närmare till Gävle samt att det är mycket publik när de spelar på Hovet.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av Grabben från Söder »

Insert uttalande från Rahm att vi får kvala och swishkampanjer från Brynäs. Känns som en härlig karma att dessa två får spela kval. Kommer vara säsongens matchserie, längtar något otroligt
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Brynäs - HV71 play-out

Inlägg av captcash »

Def HV, Brynäs är ju faktiskt ett klassiskt lag som jag inte vill ha i HA. Bort med fake laget HV och alla deras inköpta platsiga lirare.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar