SHL: Övriga lag

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Daniel942 »

Frölunda kommer få en ny hemmaarena byggd och Scandinavium ska rivas. Det hade ju varit trevligt om Stockholms Stad också kunde tänka på hockeyn och förutsättningarna för sporten här.


https://hockeysverige.se/2021/01/25/sca ... hemmaarena
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8083
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL: Övriga lag

Inlägg av Mattias_87 »

Kul för Frölunda då Scandinavium är riktigt föråldrad precis som Hovet. Kan nog bli ett rejält uppsving för deras höga publiksnitt.

Vad som händer för oss vet vi inte ännu... Jenny trodde ju innan hon avgick att det skulle dröja 5-10 år till.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-01-27 09:31:31 Kul för Frölunda då Scandinavium är riktigt föråldrad precis som Hovet. Kan nog bli ett rejält uppsving för deras höga publiksnitt.

Vad som händer för oss vet vi inte ännu... Jenny trodde ju innan hon avgick att det skulle dröja 5-10 år till.
Det värsta är att Scandinavium förmodligen är 3ggr så bra servicemässigt (personlig uppfattning) som Hovet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

Jahapp. Grattis till Växjö får man väl kosta på sig. Plastlag deluxe men de vinner ju matcher. Underbetyg till Stockholmshockeyn att så många Stockholmsfostrade (och mälardalen) spelare lirar i Växjö men smålänningarna har uppenbarligen hittat ett sätt att göra vägvinnande värvningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL: Övriga lag

Inlägg av Buford »

Har svårt att gratta Läjkers till ytterligare ett köpt guld... Vidrigt lag med mäCktiga stanker från sålna. SHL är verkligen på dekis, där lag kommer från ingenstans utan hockeykultur och historia värd namnet och viftar med degen!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

SHL: Övriga lag

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vägrar att gratulera ett plastlag lett av ett gnagarsvin
Ceterum censeo Solna esse delendam
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL: Övriga lag

Inlägg av Frankie »

Då konstaterar jag, skönt att denna skit-säsongen är över och synd att något lag var tvungen att vinna.
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

SHL: Övriga lag

Inlägg av Erik af Sibirien »

Frankie skrev: 2021-05-11 11:20:07 Då konstaterar jag, skönt att denna skit-säsongen är över och synd att något lag var tvungen att vinna.
Skitsäsongen verkar fortsätta för Brynäs:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... amarbetet/
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL: Övriga lag

Inlägg av Frankie »

Erik af Sibirien skrev: 2021-05-11 16:21:03
Frankie skrev: 2021-05-11 11:20:07 Då konstaterar jag, skönt att denna skit-säsongen är över och synd att något lag var tvungen att vinna.
Skitsäsongen verkar fortsätta för Brynäs:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... amarbetet/
Som någon skrev tidigare. Jocke och resten av styret i DIF-Hockey bör väl hugga som en kobra efter den "dealen"? Tänk rena DIF-tröjor utan reklam.
Senast redigerad av Frankie den 2021-05-11 17:55:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL: Övriga lag

Inlägg av Millwall »

Växjö - Elitseriens ohotade plastlag. Fanns dom ens för fem år sedan? Köpelag de lux.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-05-11 16:55:52
Erik af Sibirien skrev: 2021-05-11 16:21:03
Frankie skrev: 2021-05-11 11:20:07 Då konstaterar jag, skönt att denna skit-säsongen är över och synd att något lag var tvungen att vinna.
Skitsäsongen verkar fortsätta för Brynäs:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... amarbetet/
Som någon skrev tidigare. Jocke och resten av styret i DIF-Hockey bör väl hugga som en kobra efter den "dealen"? Tänk rena DIF-tröjor utan reklam.
Den mörkblå försäsongströjan utan reklam skulle ju se fin ut med guldhjälmar i Maj 2022 inför ett fullsatt Globen. Just saying.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL: Övriga lag

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-05-12 21:01:56 Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
Trist, ett totalt intetsägande lag och inget vi vinner på att ha i SHL! Som vanligt håller dom inte och åker förmodligen ut lika fort.
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL: Övriga lag

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-05-13 10:51:25
Praetori skrev: 2021-05-12 21:01:56 Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
Trist, ett totalt intetsägande lag och inget vi vinner på att ha i SHL! Som vanligt håller dom inte och åker förmodligen ut lika fort.
Timrå har ju 10ggr mer tillväxtkapital i egen verksamhet än tex Växjö. Fick jag välja skulle jag byta de två lagen rakt av. Det är väl deras syn på bortasupportar som skaver lite men annars är det ju ett klassiskt lag och viktigt för Södra Norrland som inte alls identifierar sig med Brynäs eller Västerbotten/Norrbotten.

Björklöven hade ju varit bättre (derbykvarten mellan Luleå och Skellefteå visade vad norrlandsderbyn kan tillföra SHL) och jag tycker fortfarande att det är lite skandal att Coronan hindrade uppflyttning förra säsongen men sportsligt var Timrå klart bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL: Övriga lag

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-05-13 14:17:52
Buford skrev: 2021-05-13 10:51:25
Praetori skrev: 2021-05-12 21:01:56 Då får man gratulera Timrå till avancemang.
Väl spelat. Jag hade hellre sett Björklöven men sportsligt i år är det inget inget snack.
Trist, ett totalt intetsägande lag och inget vi vinner på att ha i SHL! Som vanligt håller dom inte och åker förmodligen ut lika fort.
Timrå har ju 10ggr mer tillväxtkapital i egen verksamhet än tex Växjö. Fick jag välja skulle jag byta de två lagen rakt av. Det är väl deras syn på bortasupportar som skaver lite men annars är det ju ett klassiskt lag och viktigt för Södra Norrland som inte alls identifierar sig med Brynäs eller Västerbotten/Norrbotten.

Björklöven hade ju varit bättre (derbykvarten mellan Luleå och Skellefteå visade vad norrlandsderbyn kan tillföra SHL) och jag tycker fortfarande att det är lite skandal att Coronan hindrade uppflyttning förra säsongen men sportsligt var Timrå klart bättre.
Nu menade jag mellan Björklöven och Timrå. Ja, Växjö har ingen kultur heller, snarare tvärtom så är dom som parasiter och jag skulle till och med byta dom mot Kristianstad... Sedan tycker jag att det finns roligare lag i HA att ha upp än Timrå, dom ligger en bit ner på min lista på vilka lag jag helst ser i SHL.
Skriv svar