Längdskidor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Längdskidor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

:oops:
Ja, jag kollar en hel del på skidor, särskilt under VM.

Det jag funderar över är Calle Halfvarsson. Experterna pratar om att han har en fysik och teknik i världsklass men att det är skallen som spökar. Det är alltså taktiska misstag som fäller honom.

Så, inget ont om Calle, men hur kan experterna tjata om hans enorma talang och fysik och hur bra han faktiskt borde vara. "Tänk om han fick ut det han har i kroppen" osv.
Mig veterligen har han inte gjort särskilt mycket väsen av sig i stora mästerskap bortsett från i enstaka stafettlopp. Killen är ju 29 år och borde väl ha haft sina chanser att lyckas?
Tycker bara att det blir något löjeväckande att haussa honom.

Kanske motsvarigheten i längdåkning till att ha bra corsi men ändå förlora? :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Längdskidor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, eller du kan också likna det med Juniorkronorna, framförallt ledarstaben, som liksom antyder att Tre Kronor ”egentligen” alltid är det bästa laget (det är ju ”bara” leverans i utslagningsmatcher som saknas)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Längdskidor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja, eller du kan också likna det med Juniorkronorna, framförallt ledarstaben, som liksom antyder att Tre Kronor ”egentligen” alltid är det bästa laget (det är ju ”bara” leverans i utslagningsmatcher som saknas)
Det var en bra jämförelse.

Hoppas nu bara vi har någon skidkunnig person på forumet som kan förklara Calles storhet eller varifrån "myten" kommer.


Btw, tränaren hyllar honom som en av världens bästa, beror väl hur man ser det :shock:
https://www.expressen.se/sport/langdski ... ck-om-det/
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Längdskidor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Calle hade otur idag igen, -Gick för guld, men orken fanns inte riktigt
I förhandssnacket lät det ju som att han sparat sig till denna distans, säkert bara otur
(grym på träning, som det heter)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Längdskidor

Inlägg av sensei »

Är inte alla längdsvenskar alltid egentligen bäst i världen men ev. inte "i form" som det så fint heter?

(Har inte sett en enda vinterstudio i år så jag har ingen aning om varför jag läser detta och i synnerhet svarar)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Längdskidor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Är inte alla längdsvenskar alltid egentligen bäst i världen men ev. inte "i form" som det så fint heter?

(Har inte sett en enda vinterstudio i år så jag har ingen aning om varför jag läser detta och i synnerhet svarar)
Om det är någon tröst är jag själv rätt fundersam över trådskapandet. Var som att själva fan flög in i mig och jag bara behövde få ur mig funderingen hur denna, enligt mig, mediahauss uppstått.
Som du ser i trådstarten är det skämskudde på.

Detta kan vara ett av forumets mest tragiska kapitel, men jag tackar dig och LHO för ert deltagande.
Erik af Sibirien
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Längdskidor

Inlägg av Erik af Sibirien »

sensei skrev:Är inte alla längdsvenskar alltid egentligen bäst i världen men ev. inte "i form" som det så fint heter?

(Har inte sett en enda vinterstudio i år så jag har ingen aning om varför jag läser detta och i synnerhet svarar)
Jo. Jag gjorde lumpen på samma kompani som idrottsplutonen för längdskidlöpare och där låg också den som ansågs bäst i världen i sin årsklass (inga namn, men det slutar på orsberg). Sedan var han förkyld i femton år, innan han lade av. Trist.

Undrar om norrmännens astmaspray motverkar förkylning?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Längdskidor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sveriges sträcka 3 & 4 på Damstafetten var helt klockrena.

Johaug blev så totalt ägd i spurten. så kan det gå.... när inte läppsalvan är på :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Längdskidor

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Sveriges sträcka 3 & 4 på Damstafetten var helt klockrena.

Johaug blev så totalt ägd i spurten. så kan det gå.... när inte läppsalvan är på :lol:
:D

Så underbart att se. Damerna har verkligen tagit sig i kragen efter ett par riktigt mörka år.

Herrarna däremot? De lär ju skämma ut sig senare idag. Kanske inte just de åkarna, men herrskidåkningen i Sverige är på pinsamt låg nivå med tanke på att det endast är typ Norge och Sverige som tar detta på allvar. Övriga nationer dopar sig och är ändå dåliga, vilket säger lite om hur bra de länderna är.

Men uppväxt med Wassberg, Svan och Mogrens femmil sitter jag ju lik förbannat där ändå i soffan och muttrar över hur dåligt det är.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Längdskidor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Sveriges sträcka 3 & 4 på Damstafetten var helt klockrena.

Johaug blev så totalt ägd i spurten. så kan det gå.... när inte läppsalvan är på :lol:
:D

Så underbart att se. Damerna har verkligen tagit sig i kragen efter ett par riktigt mörka år.

Herrarna däremot? De lär ju skämma ut sig senare idag. Kanske inte just de åkarna, men herrskidåkningen i Sverige är på pinsamt låg nivå med tanke på att det endast är typ Norge och Sverige som tar detta på allvar. Övriga nationer dopar sig och är ändå dåliga, vilket säger lite om hur bra de länderna är.

Men uppväxt med Wassberg, Svan och Mogrens femmil sitter jag ju lik förbannat där ändå i soffan och muttrar över hur dåligt det är.
Jo då, med Världens Bästa Calle vid rodret :oops:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar